Ja, hvad skal jeg gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. november 2013

Anonym trådstarter

Ciss skriver:

Hvis I har fælles økonomi, må der ryddes op i det. 

Der er mange ting, man må ordne. Blive enige om fordelingen af ting, informere familien, diskutere samværsordninger, lede efter ny bopæl.

- og så må du huske at give dig selv tid og rum til at reagere. Brug dit netværk, fortæl om hvordan, du oplever dette og hvordan, du har det. 

Det har vi gudskelov ikke fået lavet endnu, selvom vi mange gange har snakket om det, så det er kun overførslen af husleje der skal slettes til ham..

Men ja, der er så mange ting der skal snakkes om, ordnes og gøres klar.. Det virker så uoverskueligt, men jeg er også helt nede lige nu, hvilket jo selvfølgelig ikke er underligt efter 3 år sammen og en lille gut på 7½ måneder..

Tak for dit svar!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2013

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

I nat faldt bomben.. Min søns far kom hjem fra fest og sagde vi var nødt til at snakke, og han fortalte først, at han var ovenud lykkelig for, at vi havde fået vores søn sammen..... MEN! han var ikke lykkelig med mig..

Så nu står jeg her, bare mig.. 

Sådan rent praktisk, hvad skal jeg så gøre nu? Jeg skal selvfølgelig finde noget at bo i, men hvad ellers?

Jeg håber I kan hjælpe mig..

nu bor jeg godt nok på Bornholm, men jeg har en bekendt der, da kæresten smed hende ud, gik ned til kommunen og sagde at nu stod hun og børnene uden tag over hovedet (han ejede nemlig huset) og der gik ikke mere end to måneder så havde hun en lille lejlighed...

Jeg blev selv single i feb. '12 og der gik jeg til Statsforvaltningen og fik et papir til aftale om samvær hvor vi kunne sætte os ned uden Statsforvaltningen og aftale hvordan samværet skulle være og når det er underskrevet af begge parter er det lige så gyldigt som hvis de havde været inde over og afgøre samværet…

Hvis du har andre spørgsmål er du altid velkommen til at skrive til mig...

Anmeld

11. november 2013

Mor til Majbørn

Jeg vil også sige, at statsamtet (for at få samværet på plads på papiret), kommunen (for at oprette dig som enlig forsøger, og evt. få friplads i institution når det kommer, samt søge boligstøtte) og så Udbetaling Danmark, hvor du skal søge om enlig-forsøger-tillæg.

Derudover skal han betale nogle børnepenge, men det kan I sikkert tage igennem statsamtet (når I alligevel er der) eller Udbetaling Danmark.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.