Ja, hvad skal jeg gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.568 visninger
12 svar
3 synes godt om
10. november 2013

Anonym trådstarter

I nat faldt bomben.. Min søns far kom hjem fra fest og sagde vi var nødt til at snakke, og han fortalte først, at han var ovenud lykkelig for, at vi havde fået vores søn sammen..... MEN! han var ikke lykkelig med mig..

Så nu står jeg her, bare mig.. 

Sådan rent praktisk, hvad skal jeg så gøre nu? Jeg skal selvfølgelig finde noget at bo i, men hvad ellers?

Jeg håber I kan hjælpe mig..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2013

chael

Anonym skriver:

I nat faldt bomben.. Min søns far kom hjem fra fest og sagde vi var nødt til at snakke, og han fortalte først, at han var ovenud lykkelig for, at vi havde fået vores søn sammen..... MEN! han var ikke lykkelig med mig..

Så nu står jeg her, bare mig.. 

Sådan rent praktisk, hvad skal jeg så gøre nu? Jeg skal selvfølgelig finde noget at bo i, men hvad ellers?

Jeg håber I kan hjælpe mig..

Det lyder meget modent og konstruktivt, at komme hjem fra fest (måske beruset)...

Han lyder da som en "fantastisk" mand...

Nå... Men du må på nettet og så må du skrive dig op i diverse boligforeninger og evt spørge på familieafdeling på kommunen om dine muligheder.

Pøj pøj...

Anmeld

10. november 2013

Anonym trådstarter

chael skriver:

Det lyder meget modent og konstruktivt, at komme hjem fra fest (måske beruset)...

Han lyder da som en "fantastisk" mand...

Nå... Men du må på nettet og så må du skrive dig op i diverse boligforeninger og evt spørge på familieafdeling på kommunen om dine muligheder.

Pøj pøj...

Absolut modent - men sådan har han altid været..

Ja, jeg må på kommunen i morgen og snakke med dem så..

Tak..

Anmeld

10. november 2013

C-Dog

Sikke en klaphat! Men ja, skriv dig op til lejlighed igennem div boligselskaber, og begynd at spare op. Der er nok ikke så meget andet at gøre. Du kunne jo også evt bede din eks om at skride, Det er trods alt ham der vil af med dig jo.

Anmeld

10. november 2013

Mamalou

Øv for en melding. Kom det bag på dig?

Bor I til leje? Eller ejer I? Og er I enige om, hvem der skal have bopælsretten? Nu ved jeg ikke hvor gammel jeres søn er, men det er altid at foretrække for barnet, at det bliver i de kendte rammer. Så hvis det er en mulighed, så synes jeg du skal bede eksen om at flytte, hvis du altså skal have bopælsretten.

Hvis det ikke er en mulighed, så skal du i gang med at søge lejlighed. Jeg tvivler på, at kommunen kan hjælpe dig med meget, med mindre du bliver smidt ud og står uden tag over hovedet. En god idé er at få et overblik over økonomien, så du har en idé om hvilken husleje du kan sidde med.

Jeg blev alenemor i juni 2012, så du er velkommen til at skrive privat. Det kan virke uoverskueligt med de praktiske ting samtidig med, at man er ramt følelsesmæssigt og står midt i en livskrise!

Kæmpe knus til dig
Louise

Anmeld

10. november 2013

Anonym trådstarter

C-Dog skriver:

Sikke en klaphat! Men ja, skriv dig op til lejlighed igennem div boligselskaber, og begynd at spare op. Der er nok ikke så meget andet at gøre. Du kunne jo også evt bede din eks om at skride, Det er trods alt ham der vil af med dig jo.

Hans mor ejer lejligheden, så jeg kan ikke smide ham ud..

Ellers var det jo at foretrække for vores søns skyld..

Anmeld

10. november 2013

Anonym trådstarter

Mamalou skriver:

Øv for en melding. Kom det bag på dig?

Bor I til leje? Eller ejer I? Og er I enige om, hvem der skal have bopælsretten? Nu ved jeg ikke hvor gammel jeres søn er, men det er altid at foretrække for barnet, at det bliver i de kendte rammer. Så hvis det er en mulighed, så synes jeg du skal bede eksen om at flytte, hvis du altså skal have bopælsretten.

Hvis det ikke er en mulighed, så skal du i gang med at søge lejlighed. Jeg tvivler på, at kommunen kan hjælpe dig med meget, med mindre du bliver smidt ud og står uden tag over hovedet. En god idé er at få et overblik over økonomien, så du har en idé om hvilken husleje du kan sidde med.

Jeg blev alenemor i juni 2012, så du er velkommen til at skrive privat. Det kan virke uoverskueligt med de praktiske ting samtidig med, at man er ramt følelsesmæssigt og står midt i en livskrise!

Kæmpe knus til dig
Louise

Altså det har gået lidt ned af bakke siden jeg blev gravid faktisk, så helt gjorde det ikke, men det rammer virkelig hårdt alligevel.. Vores søn er 7½ måneder, så han skal jo selvfølgelig bo hos mig..

Vi bor til leje hos hans mor, i en lejlighed hun ejer, så jeg kan ikke blive boende..

Det kan godt være du har ret i, at kommunen ikke rigtig kan gøre så meget for mig, jeg tænkte nok også mest på, at de nok havde en "liste" for hvad man skal huske når man bliver enlig forælder..

Jeg tænker at tage i banken i morgen og høre om de vil hjælpe mig med at få lagt et nyt budget, så jeg kan se hvad jeg har til husleje helt præcis.. Og forhøre mig om indskudslån osv., så jeg reelt kan komme til at flytte..

Tak for hjælpen!

Anmeld

10. november 2013

Dorrit

Hvor bor du i landet.

Der er en fond for enlige forældre, de har kontor i københavn, men kan måske hjælpe dig over telefon, med rådgivning.

http://www.foraelderfonden.dk/

Anmeld

10. november 2013

Ciss

Hvis I har fælles økonomi, må der ryddes op i det. 

Der er mange ting, man må ordne. Blive enige om fordelingen af ting, informere familien, diskutere samværsordninger, lede efter ny bopæl.

- og så må du huske at give dig selv tid og rum til at reagere. Brug dit netværk, fortæl om hvordan, du oplever dette og hvordan, du har det. 

Anmeld

10. november 2013

Anonym trådstarter

Dorrit skriver:

Hvor bor du i landet.

Der er en fond for enlige forældre, de har kontor i københavn, men kan måske hjælpe dig over telefon, med rådgivning.

http://www.foraelderfonden.dk/

Tusind tak - jeg kommer fra Midtjylland..

Jeg vil kigge på det..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.