Barnedåb hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.397 visninger
20 svar
2 synes godt om
9. november 2013

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

vi har snakket om at sætte penge til side hver måned allerede nu så vi har til barnedåben, men vi er ikke sikre på hvor meget vi skal spare op...

Hvor holdte I jeres barnedåbe og hvor meget kostede det?...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2013

Nadia&Daniel

vi har snakket om at sætte penge til side hver måned allerede nu så vi har til barnedåben, men vi er ikke sikre på hvor meget vi skal spare op...

Vi har valgt at sætte 150.- af til barnedåb og 150.- til konfirmation - når barnedåben så er overstået, det der er tilbage, kommer over på konfirmationsopsparingen, hellere lidt for meget end for lidt.

Ang. pris = vi holdte barnedåb og bryllup samlet, så det er lidt en anden udgift end ellers

Anmeld

9. november 2013

Hullabullabulla

Ms.Sunshine skriver:

Vi holdt den på mit job i kantinen, derfor kostede lokalet ikke noget..

Mad, drikke, kage, kaffe, serveringspersonale osv mener jeg vi i alt gav 8000 for

Anmeld

9. november 2013

cecilie1984

Ms.Sunshine skriver:

Vi har holdt barnedåb 2 gange. Første gang holdte vi det hjemme i svigermors hus.

Vores familie spurgte om vi ik skulle lave et sammen skuds gilde, da de vidste vi ikke havde så meget at gøre med.

Så det blev til brunch med tærter, div kartofler, salater, deller osv. Selve maden kostede os jo ikke ret meget da vi jo fik det. Men vi købte drikke varer og slik (hygge) i tyskland og betalte os fra dåbskager så i alt ca 2000 for første barnedåb

2 barnedåb valgte vi at holde ude, så vi ikke skulle sørge for noget selv hverken mad eller bordpynt. Vi købte dog en dåbs kage (en herinde fra lavede den) Vi holdte festen på en resturant og forbi det var en søndag havde de kun åbent for os og vores selvskab.

vi gav omkring 4000 for maden og lokalerne, drikkevarer løb op i omkring 1000 kr (mine forældre betalte) og  kagen mener jeg lå omkring 1200.

Men skulle vi holde dåb igen ville jeg igen vælge at holde det ude selvom det er lidt dyre men synes det er pengene værd. Så kan man bedre koncentrere sig om sine gæster.

Anmeld

9. november 2013

Dianabk

Nadia&Daniel skriver:

Vi har valgt at sætte 150.- af til barnedåb og 150.- til konfirmation - når barnedåben så er overstået, det der er tilbage, kommer over på konfirmationsopsparingen, hellere lidt for meget end for lidt.

Ang. pris = vi holdte barnedåb og bryllup samlet, så det er lidt en anden udgift end ellers

Du fangede lige min opmærksomhed
Vi skal også holde bryllup og barnedåb sammen - har du nogle gode råd?
Hvad gjorde i med kage? Osv?

Hilsen Diana

Anmeld

9. november 2013

Trekløver(:

Ms.Sunshine skriver:

Vi holdte vores datters barnedåb i et forsamlingshus, og vi var 45 til festen.

Vi serverede smørrebrød og sandwich, og vores forældre gav alle drikkevarer på nær likør til kaffen.

Til dessert fik jeg en veninde til at lave tre store frugtkager, og inden vi startede på maden var der en masse snacks, som folk kunne gå og nippe af

Pynt der brugte vi nok for 300 kr, og invitationer kostede 375.

Vi købte en lyserød butterfly til gudfaren og en lyserødt bånd til dåbskjolen.

Det HELE løb op i 7500 kr.

Anmeld

9. november 2013

LilleSmølf

Vi holdte barnedåb i forsamlingshuset ude foran vores lejlighed  der kun kostede os 500 kr fordi vi lejede i én dag (aldrig igen, for vi havde TRAVLT da vi skulle pynte op 20 min før vi skulle afsted til kirken ) og de 2000 kr depositum fik vi igen.

Vi brugte ca. 5000 kr excl. depositum; billig lokale, billig mad (pålægsbord), billig pynt, meget dyr kage (:

Vi var ca. 25 mennesker.

Anmeld

9. november 2013

CaWi

Vi brugte lidt over 10.000kr på barnedåb. (60 personer)
Den blev holdt en lørdag sommerdag i mine svigerforældres lade, som var pyntet med grønne grene fra deres bøgetræ.
Vi fik helstegt pattegris med kartoffelsalat, broccoli salat, tomatsalet, rissalat, alm salat, hjemmebagt brød, pølsehorn og frikadeller til de mindste. Vi fik vanilie is og frugt til dessert, og fondant kage til kaffen.
Derudover havde vi købt lidt chips, som folk spiste lidt af, inden vi fik skåret grisen ud og gik til bords.
Vin, øl og sodavand blev købt i tyskland.

Anmeld

9. november 2013

Mother-love

Vi bestilte pølsebord, lejede lokale, havde sodavand,øl og vin fra Tyskland og så bestilte vi lagkage vi var ca 25 mennesker. Og dt kostede os alt i alt 6000kr

Anmeld

9. november 2013

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Kommer jo an på hvor mange i er.

Til mine drenges har vi været 17. Og har givet 2500 med mad, vand og bordpynt.

Havde bestilt pålægsbord. Og så har vi en holdning at der ik hører alkohol til dåb. Så kun sodavand.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.