Bonusforælder og hentning af børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.929 visninger
17 svar
2 synes godt om
7. november 2013

Anonym trådstarter

Jeg håber det er det rette sted, men...

Jeg har et barn på 5 der er på samvær hos mig og min mand en gang om ugen. Normalt har jeg fri så jeg kan hente og nogle gange er det både mig og min mand der henter. 

Næste gang vi har samvær er jeg blevet nødt til at arbejde længere så min mand og jeg blev enige om at han skulle hente ~~~ og så skulle de komme og hente mig på arbejdet, for at h*n ikke skal være eneste barn i børnehaven i en times tid, men da jeg fortalte det til min eks (så han kunne fortælle det i børnehaven) blev han sur over det og sagde at min mand ikke har ret til at hente uden mig. Er det rigtigt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. november 2013

lycly

Jeg synes det er noget fis. Selvfølgelig må han hente, der er ingen regler om det.

Anmeld

7. november 2013

stjernehimmel

Anonym skriver:

Jeg har et barn på 5 der er på samvær hos mig og min mand en gang om ugen. Normalt har jeg fri så jeg kan hente og nogle gange er det både mig og min mand der henter. 

Næste gang vi har samvær er jeg blevet nødt til at arbejde længere så min mand og jeg blev enige om at han skulle hente ~~~ og så skulle de komme og hente mig på arbejdet, for at h*n ikke skal være eneste barn i børnehaven i en times tid, men da jeg fortalte det til min eks (så han kunne fortælle det i børnehaven) blev han sur over det og sagde at min mand ikke har ret til at hente uden mig. Er det rigtigt?

Jo han har da så.... På lige fod som hvis du bad din far on det..... Han burde prise sig lykkelig for at bonus forældre vil deres bonus børn og ik vælger at bruge tiden uden dem men netop gør som i... Plus de får alene kvalitid sammen

Anmeld

7. november 2013

TNBC

Anonym skriver:

selvfølgelig må han da det. hvorfor skulle han ikke må hente uden dig? Han er jo ikke en total fremmede og børnehaven kender ham.

jeg synes at du skal spørge; Og hvorfor er det lige at han ikke må hente uden dig?

Hvad hvis du er sent på den og ikke kan nå det før børnehaven lukker(kun et eksempel).. skal din mand så bare lade som ingenting eller faktisk hente barnet, når han kan??

Jeg synes det er noget pis at fyre af og jeg ville forlange at vide hvorfor..

Anmeld

7. november 2013

Anonym trådstarter

stjernehimmel skriver:

Jo han har da så.... På lige fod som hvis du bad din far on det..... Han burde prise sig lykkelig for at bonus forældre vil deres bonus børn og ik vælger at bruge tiden uden dem men netop gør som i... Plus de får alene kvalitid sammen

det forvirrer mig også at min eks er sådan, for hvis jeg skulle hente mit barn selv, så ville h*n skulle være i børnehaven en times tid efter alle de andre børn var blevet hentet, men hvis min mand henter bliver h*n hentet ca. samtidig med de andre børn.

Anmeld

7. november 2013

stjernehimmel

Anonym skriver:

det forvirrer mig også at min eks er sådan, for hvis jeg skulle hente mit barn selv, så ville h*n skulle være i børnehaven en times tid efter alle de andre børn var blevet hentet, men hvis min mand henter bliver h*n hentet ca. samtidig med de andre børn.

Har oplevet surheden her..... Og forstår den ikke men plejer at sige at min kæreste er en del af familien og han har os en plads i mit barns liv

Anmeld

27. november 2013

mpr

OVERHOVEDET IKKE! Hvis i har fælles forældre myndighed så handler det bare om at du lige skal ringe derned om morgen og sige han kommer og henter og det kan din x-kæreste ikke sige noget til når det er jer der skal have drengen

Vi har selv haft det kæmpe problem med moren herhjemme indtil vi fik læst lidt op på det og nu gider vi slet ikke bøvle med at fortælle hende hvornår jeg skal hente eller aflevere pigen han ringer simpelthen bare derned om morgen og siger det så de ved det, for vi gider ikke skændes med hende hver gang og den eneste grund til hun gør det er fordi hun ikke bryder sig om at jeg er så stor en del af pigens hverdag Og hun kan intet sige imod det for så længe i har fælles forældre myndighed så bestemmer DU hvem der henter når DU har banret på samvær  

Så du ringer bare ned og siger det er din mand der henter færdig punktum  

Anmeld

27. november 2013

mpr

Anonym skriver:

Desuden handler det om at I kan få en hverdag til at hænge sammen og så er det fuldstændig ligegyldigt hvordan i gør det så længe det fungere for jer Så skal din eks ikke komme og spænde ben for det

Anmeld

27. november 2013

Rockertand

Anonym skriver:

Er der lavet skriftlig aftale i Statsforvaltningen? Hvis man læser min mands aftale bogstaveligt, så er det kun ham, der må hente - men vi har aldrig taget det så tungt, og ekskonen foretrækker, at jeg henter, så vi kan slu(a)dre lidt

Anmeld

27. november 2013

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Er der lavet skriftlig aftale i Statsforvaltningen? Hvis man læser min mands aftale bogstaveligt, så er det kun ham, der må hente - men vi har aldrig taget det så tungt, og ekskonen foretrækker, at jeg henter, så vi kan slu(a)dre lidt

jeg endte med at ringe til børnehaven der sagde at min mand bare skulle hente ham...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.