stofbleer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. november 2013

mogms

roenlund skriver:

jeg har aldrig prøvet det men vil anbefale at du laver en profil på slyngebarn.dk de har et stort bleforum hvor man kan finde viden om alt hvad der rør sig indenfor stofbleer og hvor der er rigtig mange der bruger dem og kan svare på alt mellem himmel og jord, de har også et underforum med køb og salg af brugte stofbleer.

jeg er oprettet derinde, men der er bare på meget hyggeligere her 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. november 2013

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
mogms skriver:

Grunden til jeg er så solgt på stofbleer (udover besparelsen) er lige nøjagtig, det at barnet lærer hurtigere at blive blefri, og at disse bleer ikke er fyldt med alt muligt som små nye rumper ikke har så godt af.

Hvad gjorde du om jeg må spørge, havde du flere typer stofbleer eller kun en type? 

Vi havde AIO, form syet til natten og de smarte lomme bleer til dagen når vi skulle ud :-)

Anmeld

14. november 2013

lille-fisen

Moderne stofbleer er simpelthen så fine  Vi har ikke børn endnu men er allerede ret enige om at det er den vej vi skal når vi får barn. 

Fordelene er jo fantastiske - det er billigere, uden kemi, barnet kan meget nemmere ånde i bleerne modsat engangsbleer - hvilket betyder at barnet i langt mindre grad får udslæt/rød numse, stofblebørn bliver hurtigere renlige fordi de faktisk nemmere kan mærke når de er våde, da bleerne ikke suger så kraftigt som engangsbleer (den sugeevne er iøvrigt også årsag til fx rød numse). Derudover er de jo bare lækre at se på med fine farver og mønstre og nå ja så skåner man også lige miljøet for enormt meget affald over de år barnet går med ble 

Det virker til at stofbleer er meget mere udbredte i USA, men det skyldes nok også at de der har en meget større tendens til at parfumere bleer, hygiejne bind M.v. 

Forresten kære trådstarter så vil jeg anbefale dig at søge efter en youtuber der hedder obbsandlala - hun er total cloth diaper Queen og har lavet mange super gode videoer om det

Anmeld

14. november 2013

lille-fisen

Gad vide om man mon ikke kunne få et lille stofble forum her på MM  - jeg ved det også er på slyngebarn - men der er så meget hyggeligere herinde og slyngebarn siden synes jeg er rimelig irriterende at bruge - MM er langt mere brugervenlig efter min mening 

Ved ikke om det kun er mig der tænkes sådan - men synes det kunne være en god ide 

Anmeld

14. november 2013

mogms

lille-fisen skriver:

Moderne stofbleer er simpelthen så fine  Vi har ikke børn endnu men er allerede ret enige om at det er den vej vi skal når vi får barn. 

Fordelene er jo fantastiske - det er billigere, uden kemi, barnet kan meget nemmere ånde i bleerne modsat engangsbleer - hvilket betyder at barnet i langt mindre grad får udslæt/rød numse, stofblebørn bliver hurtigere renlige fordi de faktisk nemmere kan mærke når de er våde, da bleerne ikke suger så kraftigt som engangsbleer (den sugeevne er iøvrigt også årsag til fx rød numse). Derudover er de jo bare lækre at se på med fine farver og mønstre og nå ja så skåner man også lige miljøet for enormt meget affald over de år barnet går med ble 

Det virker til at stofbleer er meget mere udbredte i USA, men det skyldes nok også at de der har en meget større tendens til at parfumere bleer, hygiejne bind M.v. 

Forresten kære trådstarter så vil jeg anbefale dig at søge efter en youtuber der hedder obbsandlala - hun er total cloth diaper Queen og har lavet mange super gode videoer om det

Hihi hende kender jeg godt hun er total The stof Queen 

Anmeld

14. november 2013

mogms

lille-fisen skriver:

Gad vide om man mon ikke kunne få et lille stofble forum her på MM  - jeg ved det også er på slyngebarn - men der er så meget hyggeligere herinde og slyngebarn siden synes jeg er rimelig irriterende at bruge - MM er langt mere brugervenlig efter min mening 

Ved ikke om det kun er mig der tænkes sådan - men synes det kunne være en god ide 

Ja lige præcis, jeg kigger sjældent der, det er hyggeligere her.

Vi skal da have et stofble forum

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.