Read the baby, not the books.
Jeg kan godt forstå du er solgt på tanken om stof bleer, jeg synes det fedt at se du virkelig har undersøgt det grundigt :-)
Vi kørte også med stof bleer, vi brugte ca 3000 kr på stof bleer og har solgt dem videre til halv pris af hvad vi selv har givet.
Vi skiftede fra engangs bleer til stof fordi knægten ikke kunne tåle hverken den ene eller den anden engangs ble, til trods for allergi mærke, svanen og hvad man nu kunne finde som er testet.
Sønnike var knap 5 mdr da vi skiftede til stof og siden havde vi ikke problemer med udslæt.
Samtidig med han fik stof på numsen læste jeg også om elimination communicaton som er lidt en filosofi om at et barn kan være renligt fra fødslen, men at man ''lære''at den slags foregår i bleen, hvilet være grunden at mange børn bliver renlige meget sent,i forhold tilfx Afrika eller asiatiske lande, hvor børn er renlige som 1 årig.
Disse ting gjorde at vores søn var renlig om dagen og selv kunne sige til når han skulle tisse eller lave stort fra han var halvandet år som to årig smed han nat bleen. Tror stof bleen som egentlig lærte han at han blev våd når han tissede, og potte bevidstheden har hjulpet på bevidstheden om hvor den slags skulle hen,i stedet for det forventes at barnet selv kommer rendende med bleen siger at vil ikke bruge ble mere, for jeg renlig.
Kunne skrive romaner om bleer og renlighed, men synes stof bleer er fantastiske! Især fordi det intet kemi er i dem....
Anmeld