stofbleer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. november 2013

Ida cornerup

Bruger det ikke, og har aldrig brugt det, jeg har ikke kendt så meget til det, men det ser faktisk ret smart ud

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2013

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Jeg kan godt forstå du er solgt på tanken om stof bleer, jeg synes det fedt at se du virkelig har undersøgt det grundigt :-)

Vi kørte også med stof bleer, vi brugte ca 3000 kr på stof bleer og har solgt dem videre til halv pris af hvad vi selv har givet. 

Vi skiftede fra engangs bleer til stof fordi knægten ikke kunne tåle hverken den ene eller den anden engangs ble, til trods for allergi mærke, svanen og hvad man nu kunne finde som er testet.

Sønnike var knap 5 mdr da vi skiftede til stof og siden havde vi ikke problemer med udslæt. 

Samtidig med han fik stof på numsen læste jeg også om elimination communicaton som er lidt en filosofi om at et barn kan være renligt fra fødslen, men at man ''lære''at den slags foregår i bleen, hvilet være grunden at mange børn bliver renlige meget sent,i forhold tilfx Afrika eller asiatiske lande, hvor børn er renlige som 1 årig. 

Disse ting gjorde at vores søn var renlig om dagen og selv kunne sige til når han skulle tisse eller lave stort fra han var halvandet år som to årig smed han nat bleen. Tror stof bleen som egentlig lærte han at han blev våd når han tissede, og potte bevidstheden har hjulpet på bevidstheden om hvor den slags skulle hen,i stedet for det forventes at barnet selv kommer rendende med bleen siger at vil ikke bruge ble mere, for jeg renlig.

Kunne skrive romaner om bleer og renlighed, men synes stof bleer er fantastiske! Især fordi det intet kemi er i dem....

Anmeld

14. november 2013

mogms

skovrup skriver:

Jeg kan godt forstå du er solgt på tanken om stof bleer, jeg synes det fedt at se du virkelig har undersøgt det grundigt :-)

Vi kørte også med stof bleer, vi brugte ca 3000 kr på stof bleer og har solgt dem videre til halv pris af hvad vi selv har givet. 

Vi skiftede fra engangs bleer til stof fordi knægten ikke kunne tåle hverken den ene eller den anden engangs ble, til trods for allergi mærke, svanen og hvad man nu kunne finde som er testet.

Sønnike var knap 5 mdr da vi skiftede til stof og siden havde vi ikke problemer med udslæt. 

Samtidig med han fik stof på numsen læste jeg også om elimination communicaton som er lidt en filosofi om at et barn kan være renligt fra fødslen, men at man ''lære''at den slags foregår i bleen, hvilet være grunden at mange børn bliver renlige meget sent,i forhold tilfx Afrika eller asiatiske lande, hvor børn er renlige som 1 årig. 

Disse ting gjorde at vores søn var renlig om dagen og selv kunne sige til når han skulle tisse eller lave stort fra han var halvandet år som to årig smed han nat bleen. Tror stof bleen som egentlig lærte han at han blev våd når han tissede, og potte bevidstheden har hjulpet på bevidstheden om hvor den slags skulle hen,i stedet for det forventes at barnet selv kommer rendende med bleen siger at vil ikke bruge ble mere, for jeg renlig.

Kunne skrive romaner om bleer og renlighed, men synes stof bleer er fantastiske! Især fordi det intet kemi er i dem....

Grunden til jeg er så solgt på stofbleer (udover besparelsen) er lige nøjagtig, det at barnet lærer hurtigere at blive blefri, og at disse bleer ikke er fyldt med alt muligt som små nye rumper ikke har så godt af.

Hvad gjorde du om jeg må spørge, havde du flere typer stofbleer eller kun en type? 

Anmeld

14. november 2013

millesofie

ELSKER STOFBLEER

i starten var det lidt svært indtil vi fandt ud af hvilke bleer der passede os bedst

kig evt på Ebay

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

14. november 2013

mogms

millesofie skriver:

ELSKER STOFBLEER

i starten var det lidt svært indtil vi fandt ud af hvilke bleer der passede os bedst

kig evt på Ebay

jeg har bestil en stofble fra koogko her i dk, jeg skal lige have noget at pille ved. Og hende er så rar at når man spørger pænt vil hun godt lukke en ind på lageret så man kan se med fingrene  det vil jeg prøve når jeg kommer længere hen.

jeg ved bare at jeg er helt sikkert er til blebusk og prefolds, de der all in one, vil bringe mit pis i kog hurtig. 

Anmeld

14. november 2013

millesofie

mogms skriver:

Grunden til jeg er så solgt på stofbleer (udover besparelsen) er lige nøjagtig, det at barnet lærer hurtigere at blive blefri, og at disse bleer ikke er fyldt med alt muligt som små nye rumper ikke har så godt af.

Hvad gjorde du om jeg må spørge, havde du flere typer stofbleer eller kun en type? 

nu ved jeg godt det ikke var til mig men svare nu alligevel

min datter var 2år og 2 mdr da hun var helt renlig også nat mm

stofbleerne gjorde også at hun aldrig havde bleudslet eller rødrøv

det har hun kun haft i forbindelse med at have engangsbleer på

med hensyn til de forskellige slags bleer så valgte jeg at købe en stor pakke brugt med forskellige mærker i så jeg kunne prøve lidt af hvert
og derefter solgte jeg det jeg ikke syntes så godt om og købte mere af det jeg godt kunne lide

Anmeld

14. november 2013

mogms

millesofie skriver:

nu ved jeg godt det ikke var til mig men svare nu alligevel

min datter var 2år og 2 mdr da hun var helt renlig også nat mm

stofbleerne gjorde også at hun aldrig havde bleudslet eller rødrøv

det har hun kun haft i forbindelse med at have engangsbleer på

med hensyn til de forskellige slags bleer så valgte jeg at købe en stor pakke brugt med forskellige mærker i så jeg kunne prøve lidt af hvert
og derefter solgte jeg det jeg ikke syntes så godt om og købte mere af det jeg godt kunne lide

ja "skide" god ide.  jeg går lige amok på nettet. Har faktisk allerede set nogle på guloggratis.

hvad har du gjort med lorte bleer?

Jeg ser en masse på youtube, hvor jeg synes det en smule overdrevet. De kobler en slage på wcet, og bruser det værste af bleen. Det eneste jeg kan finde lign i dk er at koble en haveslange på med sprøjtepistol. - men er det virkelig nødvendigt?

Er det værre end at man kan pille det med en evt gummi handske hvis man er sart. eller er det bare nemmest at skylle de af når det er en slem ble altså.

Anmeld

14. november 2013

roenlund

jeg har aldrig prøvet det men vil anbefale at du laver en profil på slyngebarn.dk de har et stort bleforum hvor man kan finde viden om alt hvad der rør sig indenfor stofbleer og hvor der er rigtig mange der bruger dem og kan svare på alt mellem himmel og jord, de har også et underforum med køb og salg af brugte stofbleer.

Anmeld

14. november 2013

millesofie

mogms skriver:

ja "skide" god ide.  jeg går lige amok på nettet. Har faktisk allerede set nogle på guloggratis.

hvad har du gjort med lorte bleer?

Jeg ser en masse på youtube, hvor jeg synes det en smule overdrevet. De kobler en slage på wcet, og bruser det værste af bleen. Det eneste jeg kan finde lign i dk er at koble en haveslange på med sprøjtepistol. - men er det virkelig nødvendigt?

Er det værre end at man kan pille det med en evt gummi handske hvis man er sart. eller er det bare nemmest at skylle de af når det er en slem ble altså.

Jeg købte rispapir og kom i bleen og ellers tog jeg en vådserviet og lige vippede det ud i wc'et

og var der sygdom mm  så efter skyllede jeg dem i brusebadet eller vasken
men det er sket tre gange måske

jeg har forresten nogle bleer som jeg lige skal sætte nye knapper i som jeg har tænkt mig at sælge
jeg kan lige sende dig et billede eller noget når de er klar
ved ikke hvor mange forskellige jeg har eller hvilke str der er tilbage
vi har lige sorteret igen efter vi har fundet ud af det er en dreng denne gang

Anmeld

14. november 2013

mogms

millesofie skriver:

Jeg købte rispapir og kom i bleen og ellers tog jeg en vådserviet og lige vippede det ud i wc'et

og var der sygdom mm  så efter skyllede jeg dem i brusebadet eller vasken
men det er sket tre gange måske

jeg har forresten nogle bleer som jeg lige skal sætte nye knapper i som jeg har tænkt mig at sælge
jeg kan lige sende dig et billede eller noget når de er klar
ved ikke hvor mange forskellige jeg har eller hvilke str der er tilbage
vi har lige sorteret igen efter vi har fundet ud af det er en dreng denne gang

du skriver bare til mig når det er, så ser jeg på det :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.