At navngive efter et familiemedlem der desværre er gået bort

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. november 2013

TbCp

Findusinde skriver:

Hejsa...

Nej den kender jeg ikke den forening. .. den vil jeg lige kigge lidt nærmere på... 1000 tak..

Velbekomme jeg synes i hvert fald rigtig godt om den og der er altid nogen der forstår!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2013

Pigent

Findusinde skriver:

Hej piger!

Hvis/når vi får en mere og hvis det bliver en pige, har jeg tænkt at kalde hende Lotte... jeg mistede min elskede søster sidste år som hed Liselotte....

Men nu hvor det har været på tale flere gange med forskellige er jeg stødt ind i nogen der mener det er usmagelig og ikke pænt overfor mine forældre....

Nu er jeg bare kommet i tvivl....

Hvad mener i?

Knus Annemette

Jeg synes godt i kan kalde en lille pige for Lotte

Anmeld

6. november 2013

lineog4

Nu ved jeg jo ikke hvordan dine forældre har det, men jeg må sige på egne vegne at intet kan gøre mig mere ked af det i forbindelse med jeg mangler min datter. Sorgen er der, manglen er der og man kan ikke træde ved siden af forstået på den måde man kan ikke give mig mere sorg end jeg har.

Jeg ved ikke om keg kunne klare at en anden lille pige hed min datters navn, måske, men var det feks min anden datter der valgte at kalde sin datter Lea som er tæt på eller Lia som mellemnavn eller hvad ved jeg ville jeg ikke have det svært.

vi valgte selv da vi fik Lias lillebror at kalde ham Liam fordi han (som vores andre børn) bærer en del af hende med. og vi fik gså nogen kommentarer men det er jo os der træffer valget og ikke andre.

Anmeld

6. november 2013

SHERO

Min søn er opkaldt efter min afdøde storebror, valgte dog navnet som mellemnavn da jeg selv ville have det mærkeligt ved at kalde ham det. Ved min mor var glad for det ikke blev fornavn. Så jeg ville vende den med dine forældre.
Jeg er så glad for min søn har noget efter hans onkel han aldrig har mødt.

Hvis dine forældre giver grøn lys ville jeg Bruge det, ellers er mellemnavn en god mulighed

Anmeld

6. november 2013

Ciss

Jeg synes i udgangspunktet at det er en smuk tanke og et smukt navn - men når det gælder afdøde børn er der meget stærke følelser i sving, så jeg ville have luftet tanken for jeres forældrer og snakket lidt med dem om deres tanker omkring det, og om de er ok med det, før jeg bestemte mig endeligt. Jeg ville ikke f eks have givet dem et chok når de hørte navnet i dåben.

Hvad alle andre tænker om det, ville jeg ikke være så bekymret for. Det er vel, hvad jer i den nærmeste familie føler er rigtigt eller vanskeligt, som er vigtigt i denne forbindelse.

Anmeld

6. november 2013

Giraffen

Findusinde skriver:

Hej piger!

Hvis/når vi får en mere og hvis det bliver en pige, har jeg tænkt at kalde hende Lotte... jeg mistede min elskede søster sidste år som hed Liselotte....

Men nu hvor det har været på tale flere gange med forskellige er jeg stødt ind i nogen der mener det er usmagelig og ikke pænt overfor mine forældre....

Nu er jeg bare kommet i tvivl....

Hvad mener i?

Knus Annemette

nu når forældrene stadig lever, så ville jeg helt sikkert snakke med dem om det - og så ville jeg respektere deres ønske

Jeg har selv opkaldt min datter efter min farmor (der dog stadig lever) men jeg havde også gjort det hvis ikke hun levede i dag - men det er også lidt noget andet med en bedsteforældre, fordi de som regel er den ældste generation

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.