Findusinde skriver:
Hej piger!
Hvis/når vi får en mere og hvis det bliver en pige, har jeg tænkt at kalde hende Lotte... jeg mistede min elskede søster sidste år som hed Liselotte....
Men nu hvor det har været på tale flere gange med forskellige er jeg stødt ind i nogen der mener det er usmagelig og ikke pænt overfor mine forældre....
Nu er jeg bare kommet i tvivl....
Hvad mener i?
Knus Annemette
Først, jeg føler virkelig med dig. RIP til din søster.
Ellers er det lidt svært synes jeg. Jeg kan sagtens forstå dig at du gerne vil give din datter det navn for at ære din søster. Men jeg kan samtidig også godt forstå dem der synes at det er forkert. Det er din søster, ergo, en meget tæt på! Samtidig at det også er sket for nyligt.
Hvis det nu havde været en mormor eller oldemor eller noget i den stil, som er lidt længere ude og måske død for flere år siden, så tror jeg det ville være lidt nemmere at acceptere.
Ja det er altså svært synes jeg.. Men hvis det var mig i din situation, så ville jeg nok vælge et fornavn som er er andet og så give din søsters navn som andet fornavn altså f.eks. Anna Lotte Andersen, sådan at hun hedder det på papiret, men til dagligt kun bliver kaldt Anna. Så er hun stadig opkaldt efter din søster, men dine forældre og andre i familien vil ikke blive mindet om hende hver gang de ser din Lotte og kommer til at tænke på sin søster.
Det er nok det jeg ville gøre, men det er jo personligt, så kan godt forstå hvis du gerne vil det andet. 
Anmeld