SU som forsørger men ikke enlig...ny meddelse fra SU

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. november 2013

Kofoed.

Det er vist først til januar, de mister titlen som enlig forsørger, da de går efter børnetilskudet og det er du berettet til indtil kvartalet efter, du ikke er enlig mere. fx jeg flyttede sammen med min køreste 1. juli, 20 juli fik jeg alligevel enlig børnetilskud, fordi de gik efter min status d 31. juni.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2013

stjernehimmel

Kofoed. skriver:

Det er vist først til januar, de mister titlen som enlig forsørger, da de går efter børnetilskudet og det er du berettet til indtil kvartalet efter, du ikke er enlig mere. fx jeg flyttede sammen med min køreste 1. juli, 20 juli fik jeg alligevel enlig børnetilskud, fordi de gik efter min status d 31. juni.

åh ja det ku da egentlig godt være...... Det vile da egentlig ik gøre noget, hvis det var tilfældet.... 

Anmeld

6. november 2013

stjernehimmel

Kamulla skriver:

nemlig... dog kunne jeg godt bruge pengene til og med d. 20. januar da jeg sidder med tandpine og skal have en rodbehandling ... det er der ikke lige til i budgettet efter jeg er flyttet.. en gammel fyldning er gået i stykker og helt ind til nerven.. det er så skod når man allerede 1 gang har betalt 4000kr for den tand..  nå men har fået skrevet til dem og min SU vejleder sender sagen videre

Åh kender godt det med bisserne,for et år siden fik jeg lavet virkelig mange huller, pga syreskader..... Og ALT skal bare laves om og laves igen.... Det ligner at jeg har popkorn kerner til at sidde :-( og nu er det os begyndt at gøre ondt... Mine er desværre i fortænderne... Bagpå og i siderne.... Og ved det bliver møg dyrt plus 2 visdomstænder det ligger på langs i stedet for at sidde op som det skal... Det blir ca 8000 kr bare for de visdoms tænder.... Suk 

Anmeld

6. november 2013

Kofoed.

stjernehimmel skriver:

åh ja det ku da egentlig godt være...... Det vile da egentlig ik gøre noget, hvis det var tilfældet.... 

men uanset hvad, så må man nok heller tjekke op på det. giv lige en update ikke?

Anmeld

6. november 2013

Bettinnie

Det er rigtigt nok at forsørgertillægget følger dit forhøjede børnetilskud fra kommunen. Kommunens udbetaling kører kvartalsvis, så når i er flyttet sammen 1. November, er det først fra januar 2014 at du ikke er berettiget til dit enlige forsørgertillæg.

Anmeld

7. november 2013

stjernehimmel

Bettinnie skriver:

Det er rigtigt nok at forsørgertillægget følger dit forhøjede børnetilskud fra kommunen. Kommunens udbetaling kører kvartalsvis, så når i er flyttet sammen 1. November, er det først fra januar 2014 at du ikke er berettiget til dit enlige forsørgertillæg.

Fik snakket med udbetaling dk... Som giver dig ret, nu er skolen sat på opgaven mht min su... og om jeg er berette de penge eller systemerne ikke kan hitte ud andet pga ud-dk 

Anmeld

7. november 2013

stjernehimmel

Kofoed. skriver:

men uanset hvad, så må man nok heller tjekke op på det. giv lige en update ikke?

Skal jeg nok lige... Er igang med den helt store undersøgelse pt 

Anmeld

8. november 2013

Bettinnie

Du er berettiget til pengene Stjernehimmel - arbejder selv som su-vejleder, når jeg ikke er på barsel, så nyd du bare de ekstra penge.

Anmeld

12. november 2013

stjernehimmel

Bettinnie skriver:

Du er berettiget til pengene Stjernehimmel - arbejder selv som su-vejleder, når jeg ikke er på barsel, så nyd du bare de ekstra penge.

Tak... og ja fik os den melding da de ringede tilbage.....

Synes det er lidt mærkelig at sku ha de penge... men Skøøøøønt, for så er mit banklån nemlig næsten ude af verden......

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.