SU som forsørger men ikke enlig...ny meddelse fra SU

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.457 visninger
18 svar
1 synes godt om
6. november 2013

stjernehimmel

Jeg er pr 1/11 2013 gået fra at bo alene med min datter til at bo sammen med min kæreste.... så jeg retter min su og ordner papir så jeg ikke er enlig forsørger mere.... får meddelse om at det er rettet og pengene går ind... så idag får jeg en ny meddelse om at jeg pludselig pr 1/11 13 har forsørger tillæg igen...???

Godt nok er manden jeg bor med ik far til barnet men jeg burde jo efter hvad jeg har fået fortalt mene at jeg ikke skal ha for forsørger så altså 2 gange su sats???

er der anndre der har oplevet dette???

Og burde man ik mene at det er en fejl fra deres side  og jeg blodt skal ha alm su...altså de ca 5900 kr om måneden....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jo, det lyder da som en fejl. 

Anmeld

6. november 2013

Kamulla

lyder som en fejl, de har fjernet mit forsørger SU fordi tidligere lejer i mit rækkehus ikke har skiftet adresse, det er nu rettet og jeg går ind på min.su og ser jeg skal have over 7000kr udbetalt imorgen, men fik 9000kr d. 31. det giver jo heller ingen mening..  så skriver også til dem

Anmeld

6. november 2013

stjernehimmel

Mor11 skriver:

Jo, det lyder da som en fejl. 

ja blev da os lidt  forvirret da jeg så pengene på kontoen og derefter deres mail..... efterhånden lidt træls at der ik er styr på noget mgt alt det jeg har ordnet mht flytning....

Anmeld

6. november 2013

stjernehimmel

Kamulla skriver:

lyder som en fejl, de har fjernet mit forsørger SU fordi tidligere lejer i mit rækkehus ikke har skiftet adresse, det er nu rettet og jeg går ind på min.su og ser jeg skal have over 7000kr udbetalt imorgen, men fik 9000kr d. 31. det giver jo heller ingen mening..  så skriver også til dem

det virker da til at der er helt rod i deres system IGEN

Anmeld

6. november 2013

ms86

Hvis I begge er studerende kan du få et forsørgertillæg på omkring 2000 kr + alm SU, også selvom han ikke er far til barnet. Men hvis han ikke er på SU skal du kun have almindelig SU.. Synes du skal kontakte dem, for der er altså ikke altid styr på det derinde - super irriterende! Men godt du selv er opmærksom! 

Anmeld

6. november 2013

Kamulla

stjernehimmel skriver:

det virker da til at der er helt rod i deres system IGEN

nemlig... dog kunne jeg godt bruge pengene til og med d. 20. januar da jeg sidder med tandpine og skal have en rodbehandling ... det er der ikke lige til i budgettet efter jeg er flyttet.. en gammel fyldning er gået i stykker og helt ind til nerven.. det er så skod når man allerede 1 gang har betalt 4000kr for den tand..  nå men har fået skrevet til dem og min SU vejleder sender sagen videre

Anmeld

6. november 2013

stjernehimmel

Kamulla skriver:

nemlig... dog kunne jeg godt bruge pengene til og med d. 20. januar da jeg sidder med tandpine og skal have en rodbehandling ... det er der ikke lige til i budgettet efter jeg er flyttet.. en gammel fyldning er gået i stykker og helt ind til nerven.. det er så skod når man allerede 1 gang har betalt 4000kr for den tand..  nå men har fået skrevet til dem og min SU vejleder sender sagen videre

Min vejleder har selvfølgelig fri idag.. men hun ville kontakte mig imorgen

Anmeld

6. november 2013

stjernehimmel

ms86 skriver:

Hvis I begge er studerende kan du få et forsørgertillæg på omkring 2000 kr + alm SU, også selvom han ikke er far til barnet. Men hvis han ikke er på SU skal du kun have almindelig SU.. Synes du skal kontakte dem, for der er altså ikke altid styr på det derinde - super irriterende! Men godt du selv er opmærksom! 

Gemalen arbejder så må være en fejl... kan se at min gamle adresse står på den nye meddelse...så tror os folkeregisteret er lidt langsomme... dog burde det jo ikke spille ind når jeg har underkrevet frasigelse som forsøger mht su...

Ja kan ikke makke med rod mht min økonomi......

Anmeld

6. november 2013

Kamulla

stjernehimmel skriver:

Gemalen arbejder så må være en fejl... kan se at min gamle adresse står på den nye meddelse...så tror os folkeregisteret er lidt langsomme... dog burde det jo ikke spille ind når jeg har underkrevet frasigelse som forsøger mht su...

Ja kan ikke makke med rod mht min økonomi......

ring til folkeregisteret, de burde kunne rette fejlen hurtigt hvis de ikke har flyttet adressen som var meningen.. og så er det iorden til du får fat i din SU vejleder imorgen.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.