Hjælp til Bibelske navne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.282 visninger
32 svar
7 synes godt om
5. november 2013

Kløver

Ja nu venter vi nr 3 og er lidt lost ang navne da vi ikke kan blive enige

Vores unger hedder Daniel og Dina

Snakken har gået på Lukas, Silas og Miriam

Jeg synes disse navne er fine men min mand er absolut ikke enig
Dreng:
David
Gabriel
Isak
Johannes
Levi
Zakarias

Pige:
Elisa
Ester
Eve
Hannah
Lea
Rebecca

Hjælp til nogle bibelske navne og hvad kunne passe til

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2013

Susje

Maja84 skriver:

Ja nu venter vi nr 3 og er lidt lost ang navne da vi ikke kan blive enige

Vores unger hedder Daniel og Dina

Snakken har gået på Lukas, Silas og Miriam

Jeg synes disse navne er fine men min mand er absolut ikke enig
Dreng:
David
Gabriel
Isak
Johannes
Levi
Zakarias

Pige:
Elisa
Ester
Eve
Hannah
Lea
Rebecca

Hjælp til nogle bibelske navne og hvad kunne passe til

Prøv www.bibelskenavne.webben.dk

Anmeld

5. november 2013

Susje

Prøver lige igen med den rigtige adresse www.bibelskenavne.webbyen.dk/ 

Anmeld

5. november 2013

lineog4

Dinas mor i biblen er Lea eller på latin/italiensk Lia. Jeg har en Dina og en Lia. Mine drenge har ikke bibelske navne, men er vild med Isak

Anmeld

5. november 2013

Kløver

lineog4 skriver:

Dinas mor i biblen er Lea eller på latin/italiensk Lia. Jeg har en Dina og en Lia. Mine drenge har ikke bibelske navne, men er vild med Isak

Tak, Lea er desværre udelukket men Lia er der et lille måske på, fra manden, isak er desværre også nogo og det samme med micas

Anmeld

5. november 2013

Kløver

Susje skriver:

det er den liste vi startede ud fra, men tak alligevel

Anmeld

5. november 2013

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Da jeg var gravid med min søn overvejede jeg meget navnet Josias, det er et flot navn og navnet har en smuk historie.

Josias's forældre og bedste forældre var onde, meget onde! De var alle konger og regenter. Josias var ikke ret gammel før han lærte gud Jehova at kende og rettede op på hans forfædres dårlige handlinger og landet havde aldrig set så god en tid som da Josias var konge. Virkelig en smuk beretning fra biblen, om en mand som trods hans baggrund ændrede sig og brød den sociale arv som vi kalder det i dag :-)

Du kan læse beretningen i 2. kongebog fra kapitel 21 vers 24 til kapitel 23 Vers 28. Det er meget spændende at læse historierne bag navnene :-) især når det er gode historier. Vi fik ikke navn givet vores søn Josias, da min mand ikke synes det var et godt navn, han er ikke troende og biblen siger han desværre ikke noget, så det respekterede jeg selvfølgelig og vi fandt et andet navn som vi begge er glade for :-)

Anmeld

5. november 2013

Kløver

Da jeg var gravid med min søn overvejede jeg meget navnet Josias, det er et flot navn og navnet har en smuk historie.

Josias's forældre og bedste forældre var onde, meget onde! De var alle konger og regenter. Josias var ikke ret gammel før han lærte gud Jehova at kende og rettede op på hans forfædres dårlige handlinger og landet havde aldrig set så god en tid som da Josias var konge. Virkelig en smuk beretning fra biblen, om en mand som trods hans baggrund ændrede sig og brød den sociale arv som vi kalder det i dag :-)

Du kan læse beretningen i 2. kongebog fra kapitel 21 vers 24 til kapitel 23 Vers 28. Det er meget spændende at læse historierne bag navnene :-) især når det er gode historier. Vi fik ikke navn givet vores søn Josias, da min mand ikke synes det var et godt navn, han er ikke troende og biblen siger han desværre ikke noget, så det respekterede jeg selvfølgelig og vi fandt et andet navn som vi begge er glade for :-)

Tak er faktisk et rigtig smukt navn  Fandt det i biblen, i min stoppe der bare ikke Jehova i

Anmeld

5. november 2013

spj

Dea
Martha

Jonathan
Ezekias
Markus
Johannes
Mika
Samson
Adam
Samuel
Peter

Anmeld

5. november 2013

Kløver

Dea
Martha

Jonathan
Ezekias
Markus
Johannes
Mika
Samson
Adam
Samuel
Peter

Tak
Desværre ikke nogle af dem min mand kan lide, eller vi har nær familie med navnene og en enkelt hund (svigermors hund)

Både Adam, Johannes, Mika og Peter synes jeg var fine men lukket min mand er ret svær hvad angår navne 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.