xXJXx skriver:
Hej allesammen
Jeg er ny herinde..
Jeg ville gerne høre fra folk med angst, hvordan i oplever det at have angst, og hvad jeres angst går ud på.
Jeg er idag blevet tilknyttet til en psykiatrisk afd. med angst for IKKE AT VÆRE PERFEKT! Jeg ahvde ikke selv tænkt tanken at det kunne være en angst for det, men det giver god menning på den måde jeg fik det forklaret.
Jeg har angst for flere ting, men det hele er noget der går ud på at jeg er bange for ikke at være god nok/pæn nok!
Håber at høre fra nogle af jer så vi kan få en lille snak om angst.
xXJXx
Jeg fik konstateret angst for omkring 10 år siden.
Jeg har egentlig ikke specifikke anfald, men mere en konstant følelse af uro og anspændthed. Denne følelse intensificeres i visse situationer, men er der nærmest hele tiden. Jeg tænker egentlig ikke over det mere, men tager det som en selvfølge nu.
Det er helt sikkert værst i sociale sammenhæng. I situationer hvor der er mange nye mennsker. Men kun når jeg vil indgå i en fremtidig relation med dem.
Angsten betyder jeg bruger rigtig meget energi. Jeg har hele tiden flere tankespor, som ikke bare kan ignoreres. Angst tankerne er der hele tiden. Det er svært at forklare, men det er som en konstant strøm af tanker, der overlapper mere almindelige tanker. Det fører til at jeg bliver meget hurtig træt, har svært ved at sov og stort set altid har mareridt. Det betyder også jeg altid søger muligheder hvor hjernen ikke har mulighed for at fokusere på angsten. Det kan være foran fjernsynet, med radio i baggrunden og spille et spil på IPad. Hvis jeg skal slappe af så er det vigtigt, der er noget der kan aflede mig. Men samtidig så er det svært for aktivitet gør man ligeledes træt, så det er en balancegang!
Så har jeg desuden et konstant behov for stabilitet. Der skal være planer for alting, selv meget langt ud i fremtiden. Uregelmæssigheder gør man angst.
Jeg har ligesom dig også et behov for at være perfekt. Hvis man var det, så ville man jo ikke skulle bekymre sig 
Nå, men det værste er nok angstens gode ven, depression.