puha...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juli 2009

Ni-ko-li-ne

Anonym skriver:

Ved egentlig ikke rigtig hvad jeg vil skrive..

Mine hormoner kører rundt med mig i disse dage, kan snart ikke huske hvordan det var uden de her forandringer. Igår fik de mig til at tvivle på mit forhold, om vi kan klare opgaven.. om vi kan klare at blive sammen, og om jeg overhovedet elsker min kæreste sådan rigtigt... Hmm. Jeg brød fuldstændig sammen, for det er jo ikke sådan det skal være! Vi venter vores første barn, det er planlagt, og jeg havde nok en forestilling om at det grundlæggende skulle være en lykkelig tid. - Men jeg har så mange bekymringer, ved ikke helt hvordan jeg skal stoppe dem, og de overskygger det gode og lykkelige. - Har læst mig frem til at hormonerne nok er skyldneren, og det er helt "normalt". - Men jeg synes det er HÅRDT!!! For havde regnet med at det ville være hårdt, men ikke på en måde så jeg begynder at tvivle på mit forhold. - Som jeg er ret sikker på jeg ikke gjorde for 1 uge siden....

Fortæl mig please at det er normalt...
... at i også tumler/har tumlet med sådanne tanker
... at man selvfølgelig skal have det sådan, når man står overfor noget så stort og livsændrende
... at jeg bliver normal igen!

det er lidt fjollet ikke? man render rundt med den her ide om at det er nogenlunde lagkage lyserødt at få et planlagt kærlighedsbarn.... og det er det sikkert også for nogen....

man glæder sig.... til noget man faktisk ikke ved hvad er....

og ja..... det er normalt som du har det.... helt normalt....!! du gennemgår SÅ mange forandringer lige nu.... du skal pludselig se på dig selv som mor og på din partner som far....  har du nogen du kan snakke med? ellers ring til lægen.... det er ikke sjovt at slås med alle de tanker og du skulle ikke gerne gå hen og bryde helt sammen... :0)  som gravid kan det være svart at bevare "den sunde fornuft!".... og det gør dig ikke underlig! :0)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2009

Anonym trådstarter

ka-ri-na skriver:

det er lidt fjollet ikke? man render rundt med den her ide om at det er nogenlunde lagkage lyserødt at få et planlagt kærlighedsbarn.... og det er det sikkert også for nogen....

man glæder sig.... til noget man faktisk ikke ved hvad er....

og ja..... det er normalt som du har det.... helt normalt....!! du gennemgår SÅ mange forandringer lige nu.... du skal pludselig se på dig selv som mor og på din partner som far....  har du nogen du kan snakke med? ellers ring til lægen.... det er ikke sjovt at slås med alle de tanker og du skulle ikke gerne gå hen og bryde helt sammen... :0)  som gravid kan det være svart at bevare "den sunde fornuft!".... og det gør dig ikke underlig! :0)

Jo, det er bestemt fjollet.... ved ikke hvor den ide kommer fra, men har hele tiden den der følelse af at "det er jo ikke meningen at det skal være sådan her".

Mit rationelle jeg, som meget sjældent stikker hovedet frem i disse dage, ved godt at det er normalt, at der er en logisk forklaring, og ved også at hvis min frygt skulle blive virkelig (at vi ikke klarer den), så er der også en løsning på det.

Kunne lige nu bare godt tænke mig at trykke på PAUSE, og så bare hygge mig med tanken om at der er noget fantastisk der vokser inde i mig.

Anmeld

24. juli 2009

Ni-ko-li-ne

Anonym skriver:

Jo, det er bestemt fjollet.... ved ikke hvor den ide kommer fra, men har hele tiden den der følelse af at "det er jo ikke meningen at det skal være sådan her".

Mit rationelle jeg, som meget sjældent stikker hovedet frem i disse dage, ved godt at det er normalt, at der er en logisk forklaring, og ved også at hvis min frygt skulle blive virkelig (at vi ikke klarer den), så er der også en løsning på det.

Kunne lige nu bare godt tænke mig at trykke på PAUSE, og så bare hygge mig med tanken om at der er noget fantastisk der vokser inde i mig.

og ja vidst... det er FANTASTISK at blive forældre.... MEN der er altså også en kæmpe udfordring og ganske opslidende til tider.... og det skal være okay at erkende det!" det er ikke en hemmelighed :0)

og du er ikke et dårligere menneske fordi du føler som du gør.... du er normal!

pause knappen kan kun du finde... tal dig selv til ro... læg dig ned og lyt til musik og tænk på det lille mirakkel i maven...

Anmeld

24. juli 2009

Cris

Jeg har haft sådan før. Faktisk før graviditeten. Jeg var en som skulle være bekymret hele tiden. Men jeg heldigvis ændret på min tankegang, for den var ved at køre mig sindsyg. Nu siger jeg, at jeg ikke har problemet indtil det kommer til mig. Jeg har nydt hele graviditeten, jeg har tænkt hele tiden, at alt går godt. Slut. Hvis der var noget galt, så skal lægen nok fortælle til mig, og så kan man tænke, hvad man skal gøre. Nogle dage kommer der nogle ture hvor jeg tænker, om jeg kan klare nogle ting, om jeg nogle sinde finde en god fremtid osv osv. Om forskellige ting. Men jeg prøver at skubbe de der tanker væk og kun fokusere på hvor godt vi har det lige nu. Vi har klaret os fint indtil nu. En dag af gangen.

Så når du får så nogle ture skynd dig at skubbe tankerne væk. Tænk eller find på noget andet at lave. Du siger til dig selv, at alt går godt lige nu. Så føder du og så tager du en dag af gangen. Om I vil kare det eller ej, det skal nok komme og du skal nok tage hensyn til det, når I når så lang. Så hvorfor skal vi bruge tid og energi på det? Find bare noget andet. Kik på nogle yoga ovelser på nettet til gravide og bevæger dig lidt på den måde. Det er sund for dig og for den lille i maven. Tag en tur, find nogle dejlige ting på tilbud. Spist sammen med din kæreste eller find en spændende film og hyg jer sammen. Læst om fødsel og om spædbørn (de er så små, men de kræver så meget arbejde! Så kan du forberede dig lidt) Vi skal lære at det er 1000 gange bedre at vælge at være lykkelige end ked af det

Anmeld

24. juli 2009

Anonym trådstarter

Cris skriver:

Jeg har haft sådan før. Faktisk før graviditeten. Jeg var en som skulle være bekymret hele tiden. Men jeg heldigvis ændret på min tankegang, for den var ved at køre mig sindsyg. Nu siger jeg, at jeg ikke har problemet indtil det kommer til mig. Jeg har nydt hele graviditeten, jeg har tænkt hele tiden, at alt går godt. Slut. Hvis der var noget galt, så skal lægen nok fortælle til mig, og så kan man tænke, hvad man skal gøre. Nogle dage kommer der nogle ture hvor jeg tænker, om jeg kan klare nogle ting, om jeg nogle sinde finde en god fremtid osv osv. Om forskellige ting. Men jeg prøver at skubbe de der tanker væk og kun fokusere på hvor godt vi har det lige nu. Vi har klaret os fint indtil nu. En dag af gangen.

Så når du får så nogle ture skynd dig at skubbe tankerne væk. Tænk eller find på noget andet at lave. Du siger til dig selv, at alt går godt lige nu. Så føder du og så tager du en dag af gangen. Om I vil kare det eller ej, det skal nok komme og du skal nok tage hensyn til det, når I når så lang. Så hvorfor skal vi bruge tid og energi på det? Find bare noget andet. Kik på nogle yoga ovelser på nettet til gravide og bevæger dig lidt på den måde. Det er sund for dig og for den lille i maven. Tag en tur, find nogle dejlige ting på tilbud. Spist sammen med din kæreste eller find en spændende film og hyg jer sammen. Læst om fødsel og om spædbørn (de er så små, men de kræver så meget arbejde! Så kan du forberede dig lidt) Vi skal lære at det er 1000 gange bedre at vælge at være lykkelige end ked af det

Du har ret! Det ved jeg, men det er som om jeg ikke kan stoppe. Men det skal jeg! Men mange tak for dit svar!

Anmeld

24. juli 2009

Cris

Anonym skriver:

Du har ret! Det ved jeg, men det er som om jeg ikke kan stoppe. Men det skal jeg! Men mange tak for dit svar!

Det er derfor jeg siger, at man skal prøve at snyde tankerne lidt med hygge, måske en lille shoppe tur. Men at finde spændende ting på nettet for sig selv, som øvelser, opskrifter, info osv osv. Og så skal man sige til sig selv: hvor er det dejligt det her, det vil jeg nyde med det samme. For ellers kan man ikke komme ud af den der onde og dumme spiral. Jeg dyrker meget det der, for jeg har godt nok brugt mange timer, dage, uger i mit liv for at bare bekymre mig om tingene som til sidst aldrig skete. Eller som var nemmere end jeg troede, at finde en løsning til dem, hvis de dukkede op! Men jeg er glad, hvis jeg kunne hjælpe lidt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.