Jeg har haft sådan før. Faktisk før graviditeten. Jeg var en som skulle være bekymret hele tiden. Men jeg heldigvis ændret på min tankegang, for den var ved at køre mig sindsyg. Nu siger jeg, at jeg ikke har problemet indtil det kommer til mig. Jeg har nydt hele graviditeten, jeg har tænkt hele tiden, at alt går godt. Slut. Hvis der var noget galt, så skal lægen nok fortælle til mig, og så kan man tænke, hvad man skal gøre. Nogle dage kommer der nogle ture hvor jeg tænker, om jeg kan klare nogle ting, om jeg nogle sinde finde en god fremtid osv osv. Om forskellige ting. Men jeg prøver at skubbe de der tanker væk og kun fokusere på hvor godt vi har det lige nu. Vi har klaret os fint indtil nu. En dag af gangen.
Så når du får så nogle ture skynd dig at skubbe tankerne væk. Tænk eller find på noget andet at lave. Du siger til dig selv, at alt går godt lige nu. Så føder du og så tager du en dag af gangen. Om I vil kare det eller ej, det skal nok komme og du skal nok tage hensyn til det, når I når så lang. Så hvorfor skal vi bruge tid og energi på det? Find bare noget andet. Kik på nogle yoga ovelser på nettet til gravide og bevæger dig lidt på den måde. Det er sund for dig og for den lille i maven. Tag en tur, find nogle dejlige ting på tilbud. Spist sammen med din kæreste eller find en spændende film og hyg jer sammen. Læst om fødsel og om spædbørn (de er så små, men de kræver så meget arbejde! Så kan du forberede dig lidt) Vi skal lære at det er 1000 gange bedre at vælge at være lykkelige end ked af det
Anmeld