"Til en træt mor"
Hej Jeanette.
Jeg har en søn på godt 6 uger. Han er om dagen en rimelig nem dreng. Han bliver ammet fuldt, tager fint på (Vejede 3210 g ved fødslen og blev i sidste uge vejede til 4600 g) og virker tilpas. Bortset fra om aftenen. Der er han simpelthen bare ulykkelig. De første par uger var der ikke de store problemer med at putte ham om aftenen, andet end et par enkelte gange. Men for ca tre uger siden begyndte han at blive rigtig ked af det, nogle aftener omkring kl 20. Han græder/skriger hjerteskærende og er rigtig svær at trøste. Det er aldrig ret længe efter han har fået mad, så det er ikke sult. For 14 dage siden blev det så oftere og oftere og den sidste uge har det været hver dag. Det står som regel på ca 3-4 timer og når han endelig falder til ro og falder i søvn er der ikke noget resten af natten, udover at han vågner en del for at spise.
Nogle aftener har det hjulpet at gå tur med ham i barnevognen. Så falder han til ro, men vågner ofte igen når han kommer ind, selvom vi lader ham ligge. De sidste par dage har det hjulpet at gå med ham svøbt ind i en dyne i et mørkt rum. Vi tror derfor ikke at det er kolik, da vi jo på sin vis kan trøste ham, men det er stadig vanvittig hårdt.
Han har været til kiropraktor, da sundhedsplejersken anbefalede det, da han var en smule skæv. Han havde noget i klemme mellem skulderbladene som er blevet sat på plads, vi håbede at det ville hjælpe på det, men det har det ikke gjort.
Derfor ville jeg høre dig om du tror det er noget zoneterapi kan afhjælpe? Vi er villige til at prøve alt for at hjælpe ham.
Knus en træt mor.
Jeannettes svar
Du skriver at du ikke tror at det er kolik, som i bund og grund betyder maveonde. Som du umiddelbart beskriver det så kunne det for mig godt lyde som om det er noget med maven.
Hvordan er hans afføringsmønster? Og hvordan er hans afføring?
Som hovedregel skal han have afføring 1 gang om dagen og det skal have konsistens som remoulade.
Det er selvfølgelig svært at sige om det kan være maven, men det vil en zoneterapeut hurtigt kunne afgøre.
Jeg vil råde dig til at opsøge en zoneterapeut. Hvis det ikke er maven der driller så kan hun/han måske mærke noget andet der kunne afstedkomme skrigeturene.
Du må meget gerne skrive igen og fortælle om afføringsmønsteret så er det nemmere for mig og sige om det kunne være affaldsstoffer der kunne være årsagen.
Mange hilsner
Jeannette
Jeannette arbejder som zoneterapeut i to forskellige klinikker på Østerbro. Her kan du/dit barn få behandling.
Se Jeanette’s hjemmeside på: www.perzona.dk
Anmeld