Anbefal en dvd?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.844 visninger
16 svar
4 synes godt om
4. november 2013

Tulipan

Hej dejlige damer

Jeg har nu i 19. uge og så småt ved at være nok ovre kvalme og opkast til at begynde at bekymre mig over min elendige kondition og utrænede bækkenbund !!

Så vil høre om I har nogle gode råd til hvordan man kan lave graviditetstræning hjemme?

Tænker fx med en yoga-dvd, pilates-dvd eller lignende?
Jeg har ikke mulighed for at gå i fitnesscenter pga jeg er så meget i praktik i hverdagene...

Spark fra maven og knus fra mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2013

Nellie

Det er jo ikke kondition, du som sådan træner, med DVD'er - det er mere smidighed. Hvis det er konditionen, der driller, så vil jeg anbefale dig at komme i gang med at gå en daglig rask tur - og tage cyklen fremfor bilen, når du skal handle ind eller andet. Altså få noget naturlig motion ind i din dagligdag.

Intensiv motion øger stresshormoner i kroppen og er faktisk ikke så sundt for kroppen, som man skulle tro. Det er fordi, at hjernen automatisk tror, at der er fare på færde, når vi får høj puls og fuld fart på. Der har været en del artikler om det på det seneste. Så hvis du ikke er i god form, så skal du ikke kaste dig ud i intensiv motion, i hvert fald og få en masse stresshormoner i kroppen. 

Mht. din bækkenbund så kommer det lidt an på, hvor slemt det står til Er det slemt, så er det en fysioterapeut, der skal hjælpe dig, og ellers skal du have fat i en bækkenbundstræner. Jeg kan varmt anbefale Kegelmaster. Knibeøvelser uden bækkenbundstræner er nemlig ret meningsløse, for du træner ikke muskelstyrke, men kun udholdenhed ved alm. knib. Det er jo ligesom alm. træning af muskler, hvor du ikke bruger belastning. 

Anmeld

5. november 2013

Giraffen

Nellie skriver:

Det er jo ikke kondition, du som sådan træner, med DVD'er - det er mere smidighed. Hvis det er konditionen, der driller, så vil jeg anbefale dig at komme i gang med at gå en daglig rask tur - og tage cyklen fremfor bilen, når du skal handle ind eller andet. Altså få noget naturlig motion ind i din dagligdag.

Intensiv motion øger stresshormoner i kroppen og er faktisk ikke så sundt for kroppen, som man skulle tro. Det er fordi, at hjernen automatisk tror, at der er fare på færde, når vi får høj puls og fuld fart på. Der har været en del artikler om det på det seneste. Så hvis du ikke er i god form, så skal du ikke kaste dig ud i intensiv motion, i hvert fald og få en masse stresshormoner i kroppen. 

Mht. din bækkenbund så kommer det lidt an på, hvor slemt det står til Er det slemt, så er det en fysioterapeut, der skal hjælpe dig, og ellers skal du have fat i en bækkenbundstræner. Jeg kan varmt anbefale Kegelmaster. Knibeøvelser uden bækkenbundstræner er nemlig ret meningsløse, for du træner ikke muskelstyrke, men kun udholdenhed ved alm. knib. Det er jo ligesom alm. træning af muskler, hvor du ikke bruger belastning. 

det er nu ikke helt rigtigt

jeg er ved at oparbejde et vaskebræt og det er ved at være der, og jeg har KUN trænet hjemme det sidste år

Der findes vildt mange fede videoer derude og jeg har nu tabt mig næsten 10 kg siden min før-fødselsvægt kun ved hjemmetræning - og de resultater havde jeg aldrig opnået i et træningscenter

Anmeld

5. november 2013

Giraffen

Tulipan skriver:

Hej dejlige damer

Jeg har nu i 19. uge og så småt ved at være nok ovre kvalme og opkast til at begynde at bekymre mig over min elendige kondition og utrænede bækkenbund !!

Så vil høre om I har nogle gode råd til hvordan man kan lave graviditetstræning hjemme?

Jeg har ikke mulighed for at gå i fitnesscenter pga jeg er så meget i praktik i hverdagene...

jeg kan anbefale Jillian Michaels - hun har lavet nogle der hedder "Yoga Meltdown" ellers er Team Beachbodys videoer også rigtig gode  

ellers kan du bare søge på "pilates workout" på youtube og filtrer så du kun får de "lange" videoer, så er der masser at vælge imellem

jeg kan også anbefale zumba til gravide, det gjorde jeg til dagen før jeg fødte, der er også mange gode videoer på youtube

Anmeld

5. november 2013

Team Putte

Tulipan skriver:

Hej dejlige damer

Kan anbefale den her side til bækkenbunden

http://www.knibnu.dk/forside/

Så følger du et program med beskrivelse af forskellige knib hver dag Det varer 21 dage så vidt jeg husker og så kan du starte forfra

Anmeld

5. november 2013

Karla

Tulipan skriver:

Hej dejlige damer

Jeg har været rigtig glad for de her dvd'er

- Boldtræning for gravide
- Pilates for gravide

http://mindly.dk/helse-og-fitness/yoga-og-gymnasti k/boldtraening-for-gravide?gclid=COTjvIaxzboCFYVc3 godzzIAww

Jeg lånte dem på biblioteket for lige at se, hvad det var

Anmeld

5. november 2013

Tulipan

Nellie skriver:

Det er både kondition og muskler jeg gerne vil træne
Jeg har været meget bange for at lave for meget for ikke at tabe babyen, men risikoen for det skulle jo være mindre nu
Jeg har ikke problemer med mit bækken (endnu) men kender flere der har haft problemer med at tisse i bukserne efter at have født, så det er derfor jeg gerne vil træne på forhånd for at undgå problemet bagefter

Hvad er Kegelmaster som du skriver om?

Tusind tak for dit input

Anmeld

5. november 2013

Tulipan

Giraffen skriver:

det er nu ikke helt rigtigt

jeg er ved at oparbejde et vaskebræt og det er ved at være der, og jeg har KUN trænet hjemme det sidste år

Der findes vildt mange fede videoer derude og jeg har nu tabt mig næsten 10 kg siden min før-fødselsvægt kun ved hjemmetræning - og de resultater havde jeg aldrig opnået i et træningscenter

Det lyder vildt at du har tabt dig så meget derhjemme! Tillykke med det
Jeg har prøvet at være medlem af fitnessworld, og jeg kom simpelthen aldrig derned, så det er derfor jeg gerne vil træne hjemme
Hvilke dvder har du brugt, og har det kun været efter fødslen eller også før?

Anmeld

5. november 2013

Tulipan

Team Putte skriver:

Kan anbefale den her side til bækkenbunden

http://www.knibnu.dk/forside/

Så følger du et program med beskrivelse af forskellige knib hver dag Det varer 21 dage så vidt jeg husker og så kan du starte forfra

Tak det vil jeg undersøge
Er det noget du har gode erfaringer med?

Anmeld

5. november 2013

Tulipan

Karla skriver:

Jeg har været rigtig glad for de her dvd'er

- Boldtræning for gravide
- Pilates for gravide

http://mindly.dk/helse-og-fitness/yoga-og-gymnasti k/boldtraening-for-gravide?gclid=COTjvIaxzboCFYVc3 godzzIAww

Jeg lånte dem på biblioteket for lige at se, hvad det var

Jeg har ikke nogen bold, men det kunne man selvfølgelig skaffe
Har selv set på pilatesdvden, men det var netop for at høre andres erfaringer før jeg købte/lånte dem
Jeg vil undersøge om de kan lånes på biblioteket, der er da smart, for de er lidt pebrede nogle af dem
Kunne du godt holde motivationen oppe til at bruge dem?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.