Kan det virkelig være?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

904 visninger
14 svar
1 synes godt om
4. november 2013

Anonym trådstarter

Hej de damer.
Sagen er den at kæresten og jeg havde sex fredag aften for en uge siden.
Jeg fik så en positiv test søndag aften. hvilket kom til min store overraskelse for troede faktisk jeg havde haft æl om tirsdagen.
Vi forsøger ikke som sådan at blive gravide men jeg er ikke på nogen form for prævention. Og kæresten heller ikke.

Kan jeg være blevet gravid?

Jeg har lagt mærke til at jeg har lidt forstærket lugtesans. Eller er faktisk i tvivl for første gang jeg jeg lagde mærke til det. Var sidste mandag. Og det vil jeg vil ikke kunne allerede hvis det er pga graviditet ?
Og for første første gang nogensinde kastede jeg op imens jeg skiftede mit barn på 2,5. H*n havde skidt ved siden af bleen. Og jeg plejer altså ikke at være sart. Så ja det var en hyggelig omgang stiftningen igår. Hehe

Jeg vågner så op fra en middagslur nu her og jeg har simpelthen den ledeste kvalme.
Synes ikke som sådan mine bryster er mere ømme end normalt som de bliver op til mens. Men så vidt jeg husker havde jeg heller ikke ømme bryster i min første graviditet.
Jeg synes så derimod at jeg føler mig lidt mere træt end normalt.

Hvor hurtigt fik i kvalme?
Havde i kvalme allerede i uge 3.? Jeg vil nemlig hvis jeg er gravid være ca 3+0 idag.
Hvis det altså kan lade sig gøre at blive gravid når vi havde sex om fredagen og jeg stod med en positiv æl test søndag. Så jeg vil jo i princippet først have æl i mandags.

Håber ikke det blev for rodet.
Og håber i vil svare

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2013

Snevejr84

Hvis han han har rigtig god sæd så ja. Men det er svært at sige

Anmeld

4. november 2013

Kløver

Din æl kan jo godt have rykket sig, så hvis den er positiv indenfor tid vil jeg mene den er god nok

Anmeld

4. november 2013

LMX

Altså hvis du har lavet en positiv test så er du jo gravid 

Anmeld

4. november 2013

Anonym trådstarter

LMX skriver:

Altså hvis du har lavet en positiv test så er du jo gravid 

Det er en positiv æl test. Ikke graviditetstest.
Synes bare det er underligt at jeg har kastet op efter jeg var inde og sove til middag og så igen efter aftensmaden.
Ikke voldsomt opkast bare lige lidt. Og så havde jeg det fint igen.

Anmeld

4. november 2013

Anonym trådstarter

Snevejr84 skriver:

Hvis han han har rigtig god sæd så ja. Men det er svært at sige

Hehe ja det er rigtigt. Men da jeg blev gravid med den første havde jeg en positiv test og vi sexede den dag som den eneste dag dn mdr og jeg blev gravid.
Men denne gang er det jo om fredagen vi havde sex og testede positivt æl test om søndagen.

Anmeld

4. november 2013

Anonym trådstarter

4. november 2013

Papillon

Altså, jeg ved ikke om det er godt nok svar, men sædceller kan leve 3-5 dage i kvinden, så muligheden er der. Det virker dog meget tidligt med symptomer, men det kan vel også lade sig gøre?

Anmeld

4. november 2013

Anonym trådstarter

Charliepar skriver:

Altså, jeg ved ikke om det er godt nok svar, men sædceller kan leve 3-5 dage i kvinden, så muligheden er der. Det virker dog meget tidligt med symptomer, men det kan vel også lade sig gøre?

Tak for svar.
Og jeg aner det ikke. Synes bare det er underligt jeg kaster op to gange idag og så har jeg det fint efter.
Og første gang jeg kastede op havde jeg ikke spist først. Og anden gang var lige efter aftensmaden.
Jeg har en del prikken nede omkring æggelederen i højre side.

Det eneste jeg ved fra min tidligere graviditet er at jeg var ustyrlig træt. I uge 2-3 det gik så op for mig da jeg testede positivt at det var derfor. Men ellers havde jeg ikke nogen symptomer.
Jeg fik den gang først kvalmen og opkast omkring uge 6 og frem til uge 18. Men har hørt nogen får det tidligere 2. Gang. Men aner det ikke, synes bare ventetiden er lang til jeg kan teste. Og specielt når jeg ikke rigtig ved om det er jubii jeg er gravid eller om det er, nå det skal vi vidst lige have snakket igennem.
For er selv meget i tvivl. Og ved ikke om min kæreste er klar til nr 2. Men tror nu ikke han ønsker vi får en abort. Det har jeg det også svært ved. Men ved bare ikke lige hvor godt dt passer lige nu.

Anmeld

4. november 2013

Ayasmor

Anonym skriver:

Tak for svar.
Og jeg aner det ikke. Synes bare det er underligt jeg kaster op to gange idag og så har jeg det fint efter.
Og første gang jeg kastede op havde jeg ikke spist først. Og anden gang var lige efter aftensmaden.
Jeg har en del prikken nede omkring æggelederen i højre side.

Det eneste jeg ved fra min tidligere graviditet er at jeg var ustyrlig træt. I uge 2-3 det gik så op for mig da jeg testede positivt at det var derfor. Men ellers havde jeg ikke nogen symptomer.
Jeg fik den gang først kvalmen og opkast omkring uge 6 og frem til uge 18. Men har hørt nogen får det tidligere 2. Gang. Men aner det ikke, synes bare ventetiden er lang til jeg kan teste. Og specielt når jeg ikke rigtig ved om det er jubii jeg er gravid eller om det er, nå det skal vi vidst lige have snakket igennem.
For er selv meget i tvivl. Og ved ikke om min kæreste er klar til nr 2. Men tror nu ikke han ønsker vi får en abort. Det har jeg det også svært ved. Men ved bare ikke lige hvor godt dt passer lige nu.

Muligheden er der, selvom i ikke havde sex på dagen for din ægløsning. Sæden kan godt overleve i kroppen i nogle dage. Hvis i ikke ønsker en graviditet, hvorfor så ikke bruge noget prævention?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.