hjælp til ammebrikker

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.389 visninger
17 svar
6 synes godt om
3. november 2013

Annemette07

Er der nogen der har oplevet at der ligesom er kommet en hinde af fedt på deres ammebrikker så de ikke længere kan sidde ordentlig fast?

Jeg har dem fra medela af, og jeg kan ikke længere bruge dem da de hele tiden falder af ved det mindste. Har skoldet dem som de skulle men den fedthinde der er på dem forsvinder ikke. Har prøvet at gnide dem ind i groft salt men det hjalp ikke, så hvis der er nogen som har nogle gode råd jeg kan prøve vil jeg være lykkelig

Spurgte i ønskebørn hvor vi købte dem, men der kunne de ikke hjælpe, de sagde det skulle være nok så længe jeg skoldede dem.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. november 2013

L&V

Annemette07 skriver:

Er der nogen der har oplevet at der ligesom er kommet en hinde af fedt på deres ammebrikker så de ikke længere kan sidde ordentlig fast?

Jeg har dem fra medela af, og jeg kan ikke længere bruge dem da de hele tiden falder af ved det mindste. Har skoldet dem som de skulle men den fedthinde der er på dem forsvinder ikke. Har prøvet at gnide dem ind i groft salt men det hjalp ikke, så hvis der er nogen som har nogle gode råd jeg kan prøve vil jeg være lykkelig

Spurgte i ønskebørn hvor vi købte dem, men der kunne de ikke hjælpe, de sagde det skulle være nok så længe jeg skoldede dem.

Har du prøvet at vaske dem med opvaskemiddel og derefter skolde

Anmeld

3. november 2013

Signe-bine

Jeg har også de ammebrikker og har samme problem. Troede først det var kalk fra elkedlen, men det fortsatte efter afkalkning af den. Jeg er begyndt at gnide det af med et stykke køkkenrulle efter rengøring... Jeg har hørt at ammebrikkerne får smag af opvaskemiddel hvis man bruger det, men ved ikk om det er rigtigt for jeg havde ikke lyst til at afprøve...

Jeg prøvede også på et tidspunkt at skylle ammebrikken i koldt vand efter skoldning og det fjernede det også, en del hvert fald. Men det er vel ikke så hygiejnisk at skylle med koldt vand efter en skoldning??? Jeg har hvert fald bare tørret den af med et stykke køkkenrulle... Men det er underligt. Jeg fik endda min ammebrik af hospitalet og fulgte deres anvisninger for rengøring med salt og kogning, men det ændrer intet

Anmeld

3. november 2013

LMX

På sygehuset fortæller de at den korrekte måde at rengøre ammebrikker er opvaskemiddel og efterfølgende skoldning.

Anmeld

3. november 2013

De3Guldklumper

Jeg fik for 6 år siden at vide på sygehuset at når jeg skulle rengøre ammebrikker så var det

1 at gnide dem i lidt køkkensalt

2 skylle efter og vaske dem med opvaskemiddel uden farve

3 skolde dem

Jeg har aldrig haft problemer med hinden.

Anmeld

3. november 2013

Mi&Mi

Annemette07 skriver:

Jeg plejede at skylle dem, og så gned jeg dem ind med salt og skyllede dem af og kogte dem.
Tog dem op af vandet, lagde dem på et rent viskestykke og foldede den anden ende over, trykkede ned så vandet blev tørret af og så var de som nye!

Anmeld

3. november 2013

Kløver

Prøv at gnide dem med groft salt, sådan skulle jeg rengøre dem

Anmeld

3. november 2013

Aagaard

Jeg gjorde det at jeg købte noget opvaskemiddel uden parfume og farve og vaskede dem i det - det tager den, fedthinden altså 

Anmeld

3. november 2013

FrkZier

Annemette07 skriver:

når du skolder dem så lig dem i en kop med vand og et skvis autocitron og så et par min i microen - så slipper du for at der sidder en mælkehinde

Anmeld

3. november 2013

Annemette07

FrkZier skriver:

når du skolder dem så lig dem i en kop med vand og et skvis autocitron og så et par min i microen - så slipper du for at der sidder en mælkehinde

Hvad er autocitron ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.