Nyfødt med dyne under?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. november 2013

Victoria2013

Anonym skriver:

Jeg piger

Må en baby ha en dyne rundt omkring sig når den ligger i vuggen?

Synes bar hun sover bedre med dynen under ryggen og rundt omkring sig . Men er det dårligt for hendes ryggen ?

Har faktisk aldrig fået noget at vide om det...

Men da vores datter var helt lille, kunne vi nogle gange kun få hende til at sove ved at svøbe hende i dynen og vugge hende - og så blev hun lagt ind i liften stadig svøbt i dynen (som så også var under hendes hovede) og så pakket godt rundt over hende så hun ikke blev kold

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2013

Kløver

tarkoflen skriver:

På sygehuset pakkede de Thea ind i dyben, så hun lå med hovedet i det ene hjørne og så de andre hjørner ind over hende, som et lille baby kræmmerhus hun er født i april, men var en lille lækker sag på knap 2400 g, ved ikke om det har noget at sige

Jeg ville nok i stedet gøre som de gjorde på sygehuset, der lå vores søn på 1 dyne. Tæpper osv rundt i kanten og dyne over sig, men man skal holde øje at de kan komme af med varmen. Nu var min søn fortidig født og meget lille så havde sværere ved at holde på varmen

Anmeld

2. november 2013

tarkoflen

Maja84 skriver:

Jeg ville nok i stedet gøre som de gjorde på sygehuset, der lå vores søn på 1 dyne. Tæpper osv rundt i kanten og dyne over sig, men man skal holde øje at de kan komme af med varmen. Nu var min søn fortidig født og meget lille så havde sværere ved at holde på varmen

På sygehuset svøbte de hende først i svøb og derefter tæppe, det var ikke noget vi selv havde tænkt på at gøre, da vi kom hjem, sagde sp dog, at vi ikke skulle bruge både svøb og dyne, bare dyne, men det er nok også fordi Thea var lille og ikke så godt kunne holde på varmen.. Det er hun dog kommet efter

Anmeld

2. november 2013

Kløver

tarkoflen skriver:

På sygehuset svøbte de hende først i svøb og derefter tæppe, det var ikke noget vi selv havde tænkt på at gøre, da vi kom hjem, sagde sp dog, at vi ikke skulle bruge både svøb og dyne, bare dyne, men det er nok også fordi Thea var lille og ikke så godt kunne holde på varmen.. Det er hun dog kommet efter

Ah sådan, nok forskelligt hvordan man gør det, fra sygehus til sygehus

Anmeld

2. november 2013

Mother-love

Det gjorde vi også ved Isabella. Hun er dog fra maj. Men hvis i f.eks giver lidt let tøj på og så lige holder øje med temperaturen i nakken så skal det nok gå.
Vi var simpelthen nødtil det ellers følte hun sige ikke tryg nok.

Anmeld

2. november 2013

tarkoflen

Maja84 skriver:

Ah sådan, nok forskelligt hvordan man gør det, fra sygehus til sygehus

Ja åbenbart, det her er på Skejby for 6 måneder siden

Anmeld

2. november 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79
tarkoflen skriver:

På sygehuset pakkede de Thea ind i dyben, så hun lå med hovedet i det ene hjørne og så de andre hjørner ind over hende, som et lille baby kræmmerhus hun er født i april, men var en lille lækker sag på knap 2400 g, ved ikke om det har noget at sige

Det samme gjorde de ved min lille thea! 

Og vi har gjordt det sammen med alberte. Vh stine

Anmeld

2. november 2013

Kløver

tarkoflen skriver:

Ja åbenbart, det her er på Skejby for 6 måneder siden

Min søn blev født på Kolding i 2011

Anmeld

2. november 2013

tarkoflen

StineW79 skriver:

Det samme gjorde de ved min lille thea! 

Og vi har gjordt det sammen med alberte. Vh stine

Det kan være, at det er måden at gøre det på, når man hedder Thea

Hyggeligt at hun har en navnesøster herinde, der er vist ikke så mange, der hedder Thea

Anmeld

2. november 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79
tarkoflen skriver:

Det kan være, at det er måden at gøre det på, når man hedder Thea

Hyggeligt at hun har en navnesøster herinde, der er vist ikke så mange, der hedder Thea

Ka godt være. Syntes i hvert fald det lige var lidt sjovt her blev hun kaldt pølse i svøb, til vi vidste hva hun sku hedde vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.