Nyfødt med dyne under?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.021 visninger
23 svar
11 synes godt om
2. november 2013

Anonym trådstarter

Jeg piger

Må en baby ha en dyne rundt omkring sig når den ligger i vuggen?

Synes bar hun sover bedre med dynen under ryggen og rundt omkring sig . Men er det dårligt for hendes ryggen ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2013

liten-mamma

Anonym skriver:

Jeg piger

Synes bar hun sover bedre med dynen under ryggen og rundt omkring sig . Men er det dårligt for hendes ryggen ?

Vi pakkede min datter ind lige fra starten af og det sagde vores sp ikke noget til Hun sagde blot det var en god idé, fordi hun fik den der trygheds fornemmelse.

Anmeld

2. november 2013

lycly

Anonym skriver:

Jeg piger

Her om vinteren gør det ikke noget. Man bør undgå det om sommeren fordi de ikke kan komme af med varmen når de har dynen under sig

Anmeld

2. november 2013

Mutti2B

Jeg fik at vide på sygehuset at nyfødte ikke må sove på dynen. De kan ikke komme af med varmen og derfor er der risiko for vuggedød.

Anmeld

2. november 2013

liten-mamma

liten-mamma skriver:

Vi pakkede min datter ind lige fra starten af og det sagde vores sp ikke noget til Hun sagde blot det var en god idé, fordi hun fik den der trygheds fornemmelse.

Skal så også lige siges at min datter var et lille nips på 2 kg og født i januar, så der var temmelig koldt.

Anmeld

2. november 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Mutti2B skriver:

Jeg fik at vide på sygehuset at nyfødte ikke må sove på dynen. De kan ikke komme af med varmen og derfor er der risiko for vuggedød.

Det var på hospitalet de har pakket min dreng ind i dynen fordi de mente det ville give ham tryghedsfornemmelse, lidt som at ligge i livmoderen.

Anmeld

2. november 2013

modesty

Anonym skriver:

Jeg piger

Du kan godt svøbe baby, bare sørg for at der også er dyne under hovedet, så nakken ikke bliver belastet. Hvis du forstår.

I princippet må man ikke pakke babyer varmt ind, men hvis I sørger for at rummet er køligt nok, og tjekker babys kropsvarme ind imellem, så går det nok. Det gjorde vi også - min søn sov også meget bedre i svøb.

Anmeld

2. november 2013

tarkoflen

På sygehuset pakkede de Thea ind i dyben, så hun lå med hovedet i det ene hjørne og så de andre hjørner ind over hende, som et lille baby kræmmerhus hun er født i april, men var en lille lækker sag på knap 2400 g, ved ikke om det har noget at sige

Anmeld

2. november 2013

Newsence

hvis det er helt rigtigt så må de ikke (ifølge sp og sygehus) Det er grundet varmen da der er større risiko for vuggedød hvis baby har det for varm..

Vi gjorde det nu med vores.. Hun sov bare bedre når vi svøbte hende helt tæt ind... Hun havde kolik og det hjalp bare lidt at hun blev helt tæt pakket. Vores sp sagde at hun skulle jo råde os til at lade være, men hun kunne jo godt forstå det da både datter og os havde mere overskud når det hjalp...

Anmeld

2. november 2013

Benjamins'mor

Anonym skriver:

Jeg piger

Ja, sådan sover min datter. Godtnok i liften i stedet for vugge, men det er vel de samme "regler"?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.