tror jeg spiser for lidt er 16+5

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

948 visninger
13 svar
4 synes godt om
1. november 2013

anna111

Profilbillede for anna111
Ja min kæreste er efter mig og siger jeg lever på et minimum og der må jo være noget i det tænker ikke selv over det til hverdag jeg truede jeg havde taget 3kg på men viser sig jeg kun har taget 1,4kg på.

I hverdagen plejer jeg at starte med en skål frugt fx en banan et æble og en manderin som jeg skære ud og spiser med en gaffel. Nogle gange bliver det kun til det om morgnen andre gange tager jeg et stykke restede brød til.

Til middag ja nogle gange to stykke rugbrød eller en lille færdig lasange kommer an på hvad vi har og syntes ofte det er svært at finde ud af hvad jeg har lyst til så mange gange får jeg slet ikke nok ned
Og det er jo ikke godt for min lille baby

Så kom med nogle gode og nemme forslag til hvad jeg ud over kan spise så jeg får noget ned
Hvad spiser i andre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2013

CroQuis

Jeg spiste heller ikke ret meget i starten af graviditeten.. Det er først her omkring uge 27 at jeg er begyndt at kunne spise mere "almindeligt" og være sulten både morgen, middag og aften.

Og jordemoderen sagde at jeg skulle slappe helt af, og ikke tvinge mig selv til at spise mere end jeg kunne.. Kunne virkelig ikke klemme mere ned, end to små måltider om dagen, følte mig så overmæt..

Man skal bare tænke over at spise/drikke det rigtige, så betyder mængden ikke det store.. Baby skal nok få hvad den har brug for 

Anmeld

1. november 2013

MH82

Synes som sådan ikke der er noget galt med sammensætningen, går ud fra du også spiser aftensmad.

Men sammensætningen er da helt galt. Specielt din morgenmad. Den består jo af ren kulhydrat, så du mangler helt sikkert både fedt og protein.

Prøv evt. at spise skyr eller græsk yoghurt til din morgenmad, så har du i hvert fald klaret proteinen og måske fedtet.

Din frokost lyder som til at være ren kulhydrat, da det er begrænset hvor meget fedt og protein der er i pålæg og købe-lasagne.

Prøv at ændre din sammensætning, så mætter det også meget bedre.

Anmeld

1. november 2013

MH82

Der skulle have stået:

Synes ikke der er noget galt mængden

Anmeld

1. november 2013

anna111

MH82 skriver:

Synes som sådan ikke der er noget galt med sammensætningen, går ud fra du også spiser aftensmad.

Men sammensætningen er da helt galt. Specielt din morgenmad. Den består jo af ren kulhydrat, så du mangler helt sikkert både fedt og protein.

Prøv evt. at spise skyr eller græsk yoghurt til din morgenmad, så har du i hvert fald klaret proteinen og måske fedtet.

Din frokost lyder som til at være ren kulhydrat, da det er begrænset hvor meget fedt og protein der er i pålæg og købe-lasagne.

Prøv at ændre din sammensætning, så mætter det også meget bedre.

Tak
Mit problem er jeg bryder mig ikke om sky eller grask yogurt før spiste jeg havregryn men det var det jeg altid kastede op så det kan jeg ikke få ned mere.
Ja til min frokost spiser jeg enlig bare det jeg lige gider have ellers får jeg ikke rigtig noget ned.
Har du måske nogle forslag til hvad jeg ellers kan spise til frokost ?

Anmeld

1. november 2013

anna111

CroQuis skriver:

Jeg spiste heller ikke ret meget i starten af graviditeten.. Det er først her omkring uge 27 at jeg er begyndt at kunne spise mere "almindeligt" og være sulten både morgen, middag og aften.

Og jordemoderen sagde at jeg skulle slappe helt af, og ikke tvinge mig selv til at spise mere end jeg kunne.. Kunne virkelig ikke klemme mere ned, end to små måltider om dagen, følte mig så overmæt..

Man skal bare tænke over at spise/drikke det rigtige, så betyder mængden ikke det store.. Baby skal nok få hvad den har brug for 

Tak
Mit problem er at jeg er sulten men gider bare ikke lige spise det vi nu har og så får jeg ikke rigtig noget ned men så længe jeg ikke taber mig må det jo være fint nok bare jeg spiser lidt
Men får nu over hovedet ikke lige spist det rigtige eller drukket nok

Anmeld

1. november 2013

anna111

Nogle der evt. Kan komme med nogle forslag med nogle retter der mætter godt? Syntes ikke jeg rigtig bliver mædt af det jeg spiser ud over svensk pølseret?

Anmeld

1. november 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
anna111 skriver:

Nogle der evt. Kan komme med nogle forslag med nogle retter der mætter godt? Syntes ikke jeg rigtig bliver mædt af det jeg spiser ud over svensk pølseret?

hvad med et kogt æg om morgen og noget yoghurt til din frugt? Evt med lidt myslidrys? 

Frokost synes jeg også er svær. Jeg har aldrig rigtig lyst til noget der, selvom jeg er sulten  Hmm. Hvad med noget pastasalat med tun eller kylling? Eller ja, rugbrød med noget lækkert pålæg? 

Anmeld

1. november 2013

anna111

Mor11 skriver:

hvad med et kogt æg om morgen og noget yoghurt til din frugt? Evt med lidt myslidrys? 

Frokost synes jeg også er svær. Jeg har aldrig rigtig lyst til noget der, selvom jeg er sulten  Hmm. Hvad med noget pastasalat med tun eller kylling? Eller ja, rugbrød med noget lækkert pålæg? 

Mange tak for rådene

Anmeld

4. november 2013

MH82

Hvad med noget hytteost eller en god ost til frokost??

Evt. et stort glas mælk til.

En æggemad kunne også være en god kilde til protein.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.