Hvad synes i om navnet..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. november 2013

2babygirls

Giraffen skriver:

jeg har bare selv døjet med mit navn i international sammenhæng og kender mange andre med samme problem - derfor kan jeg kun sige at jeg med mit eget navn har været ked af at det er så lidt internationalt

Jeg er Så dansk at jeg siger tina med dansk udtalelse når jeg snakker engelsk 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2013

EnGodMor

Super sødt navn. Men har haft en kat der hed det, så forbinder nok selv navnet,  som er noget til dyr

Anmeld

1. november 2013

Giraffen

2babygirls skriver:

det kan man også godt med Tina men ikke med Line, det minder alt for meget om lana, lene og 1000vis af andre navne

men det kommer nok meget an på det liv man vælger - jeg har været på flere internationale arbejdspladser og studier og jeg kan kun tale for mig selv, at det har været træls i de tilfælde

så det er bare noget jeg har tænkt over med navne til vores pige (og fremover) da vi nok kun blir mere internationale

Anmeld

1. november 2013

TNBC

2babygirls skriver:

jeg kender en der hedder Signe Marie der bor i Italien, Marie kan man sagtens sige, men SIgne er lidt svære, men der er da ingen prorblemer med at sige det. så det kommer vel bare an på hvordan man siger navnene.

Anmeld

1. november 2013

TNBC

Giraffen skriver:

det kan man også godt med Tina men ikke med Line, det minder alt for meget om lana, lene og 1000vis af andre navne

men det kommer nok meget an på det liv man vælger - jeg har været på flere internationale arbejdspladser og studier og jeg kan kun tale for mig selv, at det har været træls i de tilfælde

så det er bare noget jeg har tænkt over med navne til vores pige (og fremover) da vi nok kun blir mere internationale

jeg kender en med navnet signe marie, der kører et firma i italien og de kan sagtens udtale hendes navn, selvom at signe er et dansk navn. og der er ikke noget problem.
de vænner sig til det og de siger det måske lidt anderledes, men hvad fanden.

Anmeld

2. november 2013

2babygirls

Giraffen skriver:

Det er rigtigt. Lige som man ikke vælger navnet på en man hadedet i folkeskolen 

Anmeld

2. november 2013

2babygirls

Yurie skriver:

jeg kender en der hedder Signe Marie der bor i Italien, Marie kan man sagtens sige, men SIgne er lidt svære, men der er da ingen prorblemer med at sige det. så det kommer vel bare an på hvordan man siger navnene.

Man får det jo til at fungere. Vi har jo også fået nye navne til den godkendte liste i DK, og lært at udtale dem på vores måde.

Anmeld

2. november 2013

Giraffen

Yurie skriver:

jeg kender en med navnet signe marie, der kører et firma i italien og de kan sagtens udtale hendes navn, selvom at signe er et dansk navn. og der er ikke noget problem.
de vænner sig til det og de siger det måske lidt anderledes, men hvad fanden.

det er da dejligt for hende men derfor kan jeg jo godt have haft personlige oplevelser med noget andet 

Anmeld

2. november 2013

Giraffen

2babygirls skriver:

Det er rigtigt. Lige som man ikke vælger navnet på en man hadedet i folkeskolen 

præcis

Anmeld

2. november 2013

TNBC

2babygirls skriver:

Man får det jo til at fungere. Vi har jo også fået nye navne til den godkendte liste i DK, og lært at udtale dem på vores måde.

Præcis.. man lære det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.