Ihhhh hvordan finder jeg motivationen igen :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

729 visninger
12 svar
1 synes godt om
29. oktober 2013

Den lykkelige

Grrrr...  er så træt af at veje for meget.. skal tabe mig ca. 35 kg og jeg tænker på det SÅÅÅ mange gange i løbet af en dag, bruger SÅÅÅ meget energi på at være ked af det pga jeg ikke synes tøjet sidder pænt, pga. jeg er i dårlig form, når jeg kigger mig selv i spejlet, når jeg er i bad.. ja jeg tænker på det HELE dagen.. hvis jeg bare brugte alt den energi på at gøre noget ved det ville jeg jo komme langt..
Mit problem er at jeg altid har haft svært ved at finde motion som jeg synes er ok.. men elsker at cykle.. men efter jeg har født kan jeg bare ikke fordi jeg får så hurtig ømt haleben.. 
jeg var ellers god til at cykle 20-25 km om aftenen.. men kan jeg bare ikke pga det skide hale ben  ender med jeg hverken kan sidde, rejse mig eller køre bilen eller noget dagen efter en 25 km tur 
Jeg har medlemskab til fitness, som jeg brugte meget da jeg var arbejdsløs.. tabte mig også 17 kg der.. men nu hvor jeg har fået elevplads, er på fuldtidsjob og på skole og har barn og hus osv, synes jeg bare ikke tiden er der  så nu har jeg taget 10 kg af dem på igen 
Og når jeg er færdig med dagens gøremål der ved 20 tiden er overskuddet der bare ikke.. går i seng ved 22 tiden fordi vi står op kl 5 herhjemme.. 
Ihhh hvad gør jeg?? Vil SÅÅ gerne!!!! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2013

Chevro

Den lykkelige skriver:

Grrrr...  er så træt af at veje for meget.. skal tabe mig ca. 35 kg og jeg tænker på det SÅÅÅ mange gange i løbet af en dag, bruger SÅÅÅ meget energi på at være ked af det pga jeg ikke synes tøjet sidder pænt, pga. jeg er i dårlig form, når jeg kigger mig selv i spejlet, når jeg er i bad.. ja jeg tænker på det HELE dagen.. hvis jeg bare brugte alt den energi på at gøre noget ved det ville jeg jo komme langt..
Mit problem er at jeg altid har haft svært ved at finde motion som jeg synes er ok.. men elsker at cykle.. men efter jeg har født kan jeg bare ikke fordi jeg får så hurtig ømt haleben.. 
jeg var ellers god til at cykle 20-25 km om aftenen.. men kan jeg bare ikke pga det skide hale ben  ender med jeg hverken kan sidde, rejse mig eller køre bilen eller noget dagen efter en 25 km tur 
Jeg har medlemskab til fitness, som jeg brugte meget da jeg var arbejdsløs.. tabte mig også 17 kg der.. men nu hvor jeg har fået elevplads, er på fuldtidsjob og på skole og har barn og hus osv, synes jeg bare ikke tiden er der  så nu har jeg taget 10 kg af dem på igen 
Og når jeg er færdig med dagens gøremål der ved 20 tiden er overskuddet der bare ikke.. går i seng ved 22 tiden fordi vi står op kl 5 herhjemme.. 

Tænker lidt, hvad med at tage noget ferie eller ex noget resterende barsel hvis du har lidt der - og kickstarte det med et ophold på kursted, sådan noget højskole?

Hvor de ændrer vaner, tankegang osv osv ..

Anmeld

29. oktober 2013

Den lykkelige

Chevro skriver:

Tænker lidt, hvad med at tage noget ferie eller ex noget resterende barsel hvis du har lidt der - og kickstarte det med et ophold på kursted, sådan noget højskole?

Hvor de ændrer vaner, tankegang osv osv ..

Fin ide.. men fik elevplads for 3 uger siden og er nok ikke så smart bede om ferie lige når jeg er startet  plus jeg skal på skole ophold om to uger.. så har ikke tiden.. 

Anmeld

29. oktober 2013

Chevro

Den lykkelige skriver:

Fin ide.. men fik elevplads for 3 uger siden og er nok ikke så smart bede om ferie lige når jeg er startet  plus jeg skal på skole ophold om to uger.. så har ikke tiden.. 

Øv, det var en skam .. :/

Og hvad så til foråret, er det noget du evt kunne snakke med stedet om ? Således at du jo også vil kunne yde mere på arbejdspladsen, når man måske er mindre træt, mindre oplagt og har færre negative tanker

Hvis du har kunnet sælge dig selv til en virksomhed, burde du også kunne sælge den ide ?

Anmeld

29. oktober 2013

SabinaMortensen

Den lykkelige skriver:

Har du overvejet kun at fokusere på kosten i noget tid, og ikke motionen? 

Jeg taler af erfaring. 
Jeg har selv smidt 40kg, og arbejder nu med at rådgive til vægttab. 

Da jeg kørte død i motionen, fokuserede jeg bare på kosten. 

Anmeld

29. oktober 2013

Chevro

Chevro skriver:

Og hvad så til foråret, er det noget du evt kunne snakke med stedet om ? Således at du jo også vil kunne yde mere på arbejdspladsen, når man måske er mindre træt, mindre oplagt og har færre negative tanker

Hvis du har kunnet sælge dig selv til en virksomhed, burde du også kunne sælge den ide ?

Mere oplagt*

Anmeld

29. oktober 2013

Den lykkelige

Chevro skriver:

Jo men det jo en to årig elevplads, kan jo ikke bare misse en måned.. plus vi heller ikke har pengene til at miste en hel månedsløn 

Anmeld

29. oktober 2013

Den lykkelige

SabinaMortensen skriver:

Har du overvejet kun at fokusere på kosten i noget tid, og ikke motionen? 

Jeg taler af erfaring. 
Jeg har selv smidt 40kg, og arbejder nu med at rådgive til vægttab. 

Da jeg kørte død i motionen, fokuserede jeg bare på kosten. 

Jo men jeg har bare altid fundet motivation ved at motionere.. jeg ryger i når jeg ikke får motivationen.. tænker jeg ikke har "ydet".. så kan jeg ligeså godt lade være spise efter mine max kalorier... hvis du forstår.. jeg får motivation af at være aktiv.. Kan ikke klare det kun med kosten 

Anmeld

29. oktober 2013

SabinaMortensen

Den lykkelige skriver:

Jo men jeg har bare altid fundet motivation ved at motionere.. jeg ryger i når jeg ikke får motivationen.. tænker jeg ikke har "ydet".. så kan jeg ligeså godt lade være spise efter mine max kalorier... hvis du forstår.. jeg får motivation af at være aktiv.. Kan ikke klare det kun med kosten 

Har du mulighed for en gåtur eller cykeltur? 3-7 gange om ugen?

Anmeld

29. oktober 2013

Aabye

Den lykkelige skriver:

Jeg kender det ALT for godt.. 

Dog har vi herhjemme købt en crosstrainer.. 
Så kan jeg fjolle lidt rundt med den når ungerne er lagt.. Jeg læser også (dog fjernstudie)...

Ud over det så går eller cykler jeg de steder jeg skal hen.. Her fra den første november kommer jeg til at cykle til og fra dagpleje med den lille.. Der er 3 m hver vej x 2 gange om dagen, plus at jeg har en hund der også skal ud og gåes med.. Og så går jeg til gymnastik med min store dreng..

Min motivation har været lig 0.. Og jeg har stadig rigtig svært ved at tage mig sammen, men jeg er bare træt af ikke at kunne finde noget smart tøj der sidder ordentligt.. Er træt af de hersens famøse håndtag i siderne der nærmest falder ud over bukserne.. 

Og hold nu kæft det er svært at holde sig fra de søde ting ..
Det er virkelig tit jeg sidder om aftenen og siger: "jeg kunne sku godt lige spise noget kage/drikke noget cola/spise chips" osv..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.