Man behøver vel ikke tage til læge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.259 visninger
17 svar
15 synes godt om
28. oktober 2013

Manna

Jeg er gravid 6+2 og har læst her, at mange er ved lægen omkring dette tidspunkt.
Når nu blodprøven til doubletesten ikke kan tages før uge 8, er der vel ingen grund til at tage til lægen nu, eller hvad?
Hvorfor skal i til lægen uge 6-7 stykker?
Jeg dømmer ingen, jeg spørger bare

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2013

modesty

Manna skriver:

Jeg er gravid 6+2 og har læst her, at mange er ved lægen omkring dette tidspunkt.
Når nu blodprøven til doubletesten ikke kan tages før uge 8, er der vel ingen grund til at tage til lægen nu, eller hvad?

Jeg tror at jeg var til lægen i uge 9 for at få vandrejournal. 

Anmeld

28. oktober 2013

FrkZier

Manna skriver:

nej det er der ingen grund til

medmindre der selvfælgelig er nogle omstændigheder ved graviditeten der skal drøftes, men ved et helt normalt forløb er det sådan ca 100% overflødigt at tage til lægen så tidligt

Anmeld

28. oktober 2013

Clisolka

Jeg var først afsted 9+ da jeg var gravid første gang - før ville de ikke se mig  Her 2. gang var lidt special da jeg har fået diabetes, så der ville de gerne se mig 6+ 

Anmeld

28. oktober 2013

roenlund

Nej der er ikke nogen grund til at tage afsted før, men jeg ville ringe til lægen allerede nu så du er sikker på at få taget blodprøven på det rigtige tidspunkt...

Anmeld

28. oktober 2013

Manna

roenlund skriver:

Nej der er ikke nogen grund til at tage afsted før, men jeg ville ringe til lægen allerede nu så du er sikker på at få taget blodprøven på det rigtige tidspunkt...

Tja, men det kommer nok an på hvor travlt ens læge har. Den kan jo tages op til 4 dage før NF-scanning, så der er jo god tid.
Han plejer ikke at have så travlt - mærkeligt nok.

Tak for svar

Anmeld

28. oktober 2013

M (:

Manna skriver:

Jeg var først ved læge 9+, da jeg skulle have taget blodprøver og lavet VJ. Før det ville lægen ikke se mig, da jeg jo selv havde testet positiv to gange (onsdag+søndag). 

Anmeld

28. oktober 2013

Laulund87

Min læge VILLE selv bekræfte det med sin egen test

Anmeld

28. oktober 2013

VIPpigen

Min læge ville gerne selv bekræfte graviditeten, og så lavede hun en tid med det samme til bp og vandrejournal. 

Anmeld

28. oktober 2013

et-ønske

Manna skriver:

Det er temmelig svært at få en tid i vores lægehus, så da jeg ringede og fortalte hvor langt jeg var henne gav de mig en tid. Det er mange år siden jeg har været gravid sidst - og der fik man ikke taget den blodprøve, så det var jeg slet ikke opmærksom på
Men jeg var til læge 7+3 - så jeg har en tid til blodprøve i næste uge....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.