ledig - skal snart på aktiveringsmøde - gravid 3+3 ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.692 visninger
10 svar
7 synes godt om
28. oktober 2013

mogms

Jeg skal til møde på jobcenteret på onsdag omkring aktivering.

Skal jeg sige det til mødet at jeg er gravid? her skal jo laves en jobplan?

altså pt er mit ønske kurser indenfor mit fag som kontorassistent og praktik indenfor dagplejen/vuggestue da jeg har en lille drøm om at blive dagplejer en gang i fremtiden.

Men hvis de vil sende mig ud i noget, der er "for hårdt" jeg ved godt jeg ikke er så langt henne men det er jo ikke lige fra på onsdag jeg skal ud i denne aktivering. Jeg må jo ikke sige nej til noget.

og et tillægs spørgsmål hvornår går man på barsel 4 uger før termin? eller er der andre regler som ledig gravid?

mine chancer for at finde et job nu er jo lisom faldet en hel del og falder 100% når maven kan ses. Så jeg tror ikke jeg finder noget fast nu, højst vikar jobs.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

jeg ville teste igen om morgenen inden mødet, bare for at være 100% på at den er god nok (tænker at din test må have været svag hvis du kun er 3+3 idag?), nå, men så ville jeg helt sikkert sige det til mødet! ville stadig gå efter de kurser og praktikker du ønsker, men det er fint at en vuggestue fx ved på forhånd at der kommer en som ikke kan sættes til hvad som helst  

Anmeld

28. oktober 2013

esioul

mogms skriver:

altså pt er mit ønske kurser indenfor mit fag som kontorassistent og praktik indenfor dagplejen/vuggestue da jeg har en lille drøm om at blive dagplejer en gang i fremtiden.

Men hvis de vil sende mig ud i noget, der er "for hårdt" jeg ved godt jeg ikke er så langt henne men det er jo ikke lige fra på onsdag jeg skal ud i denne aktivering. Jeg må jo ikke sige nej til noget.

og et tillægs spørgsmål hvornår går man på barsel 4 uger før termin? eller er der andre regler som ledig gravid?

mine chancer for at finde et job nu er jo lisom faldet en hel del og falder 100% når maven kan ses. Så jeg tror ikke jeg finder noget fast nu, højst vikar jobs.

Jeg ville ikke sige noget.

Man kan jo sagten deltage i aktivering som gravid.

Anmeld

28. oktober 2013

mogms

Mor11 skriver:

jeg ville teste igen om morgenen inden mødet, bare for at være 100% på at den er god nok (tænker at din test må have været svag hvis du kun er 3+3 idag?), nå, men så ville jeg helt sikkert sige det til mødet! ville stadig gå efter de kurser og praktikker du ønsker, men det er fint at en vuggestue fx ved på forhånd at der kommer en som ikke kan sættes til hvad som helst  

har været ved lægen, da jeg havde en blødning jeg troede var mens men så var der pludselig intet. jeg tog en test og lægen tog en test.

den er god nok, og jeg er nok endda længere henne men det vil først vise sig ved en scanning senere i forløbet.

testen var slet ikke svag meget tydelig se evt:

https://www.baby.dk/debat/229867pi2/proever-at-blive-gravid/ael-test-og-uregelmaessig-cyklus-.aspx#GoToMessage

Anmeld

28. oktober 2013

mogms

esioul skriver:

Jeg ville ikke sige noget.

Man kan jo sagten deltage i aktivering som gravid.

helt klart jeg er jo ikke syg, men mener bare noget med at jeg har set en gang at man skal oplyse om det når man er ledig pga ... det er det jeg ikke kan huske.

sikkert bare min hukommelse

Anmeld

28. oktober 2013

Anonym101

mogms skriver:

Du skal først være 100% sikker på du er gravid og så skal du have din vandrejournal med på jobcenteret. De gør ikke noget alligevel før du er 12+

Anmeld

28. oktober 2013

mogms

Sandra Norit skriver:

Du skal først være 100% sikker på du er gravid og så skal du have din vandrejournal med på jobcenteret. De gør ikke noget alligevel før du er 12+

okay så det er fint at vente til jeg er 12+ 

og ja det kan jo gå galt endnu 

og noget helt andet, hold da op det blæser i aften 

Anmeld

28. oktober 2013

mogms

ja nu kommer jeg i tvivl igen, når jeg er 12+ så er der 2 uger til jeg har været ledig i 20 uger og det er jo der aktivering senest starter. 

narj krydser fingre for at den praktik jeg har søgt går igennem eller jeg kan komme på kursus. Så skal jeg ikke bekymre mig om aktivering et eller andet "sted".

Anmeld

28. oktober 2013

Anonym101

mogms skriver:

okay så det er fint at vente til jeg er 12+ 

og ja det kan jo gå galt endnu 

og noget helt andet, hold da op det blæser i aften 

Sagtens :-)

Ja for filan da et storm vejr

Anmeld

28. oktober 2013

Anonym101

mogms skriver:

ja nu kommer jeg i tvivl igen, når jeg er 12+ så er der 2 uger til jeg har været ledig i 20 uger og det er jo der aktivering senest starter. 

narj krydser fingre for at den praktik jeg har søgt går igennem eller jeg kan komme på kursus. Så skal jeg ikke bekymre mig om aktivering et eller andet "sted".

Du kan jo bare spørge når du har et møde, de kan guide dig
Jeg ved i hvertfald at jeg fik afvide at de ikke så en som gravid før 12+

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.