? til barsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.011 visninger
10 svar
0 synes godt om
28. oktober 2013

Annemette07

Det er måske et dumt spørgsmål, men jeg har brug for lidt hjælp til det med barsel.

Jeg er gået på barsel, og har nu fået brev fra min arbejdsgiver om at jeg skal give besked om hvornår jeg vil slutte min barsel. Mit spørgsmål er så, hvis jeg nu skriver at jeg vil tage min fulde barsel således at den slutter den 2/9-14. Vil jeg så evt. senere kunne slutte min barsel før, således jeg starter i arbejde før den 2/9 eller skal jeg så afholde al barsel når nu jeg har skrevet det ?

Hvis i forstår hvad jeg har skrevet ?

Kort sagt: Vil jeg kunne ende min barsel, hvis jeg gerne vil starte før den pågældende dato, eller er man "bundet" når man har afsat en dato ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2013

JacobsMoar

Det kommer vel an på din arbejdsplads.. Jeg startede op en uge før da de havde brug for det..

Du skal aflevere en plan over resten af din barsel senest 8 uger efter fødsel 

Anmeld

28. oktober 2013

Annemette07

JacobsMoar skriver:

Det kommer vel an på din arbejdsplads.. Jeg startede op en uge før da de havde brug for det..

Du skal aflevere en plan over resten af din barsel senest 8 uger efter fødsel 

Ja okay. Det er "kun" et studiejob, men problemet er nemlig jeg ikke ved om jeg vil vende tilbage til mit studie(har meldt mig ud, men fik af vide jeg kunne komme tilbage hvis jeg ændrede mening), så er egentlig fordi at hvis jeg skal vende tilbage skal min barsel slutte en måned før, og kan nemlig ikke rigtig tage stilling til det nu, da jeg stadig er meget i tvivl.

Anmeld

28. oktober 2013

LSM

Annemette07 skriver:

Det er måske et dumt spørgsmål, men jeg har brug for lidt hjælp til det med barsel.

Jeg er gået på barsel, og har nu fået brev fra min arbejdsgiver om at jeg skal give besked om hvornår jeg vil slutte min barsel. Mit spørgsmål er så, hvis jeg nu skriver at jeg vil tage min fulde barsel således at den slutter den 2/9-14. Vil jeg så evt. senere kunne slutte min barsel før, således jeg starter i arbejde før den 2/9 eller skal jeg så afholde al barsel når nu jeg har skrevet det ?

Hvis i forstår hvad jeg har skrevet ?

Kort sagt: Vil jeg kunne ende min barsel, hvis jeg gerne vil starte før den pågældende dato, eller er man "bundet" når man har afsat en dato ?

Jeg fik lov til at starte op før trods jeg havde skrevet noget andet

Anmeld

28. oktober 2013

Lukas&Liam<3

Prøv at snak med dem om det
Jeg ville også sagtens kunne ha startet før selv om jeg havde sagt noget andet.

Anmeld

28. oktober 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg ændrede også mit opstarts tidspunkt. Bare du husker at informere om det i GOD tid, så tror jeg de fleste arbejdspladser er okay med det. Medmindre der er ansat en decideret vikar på kontrakt, så er det måske ikk så smart

Anmeld

28. oktober 2013

Annemette07

Okay, mange tak for svar

Var godt klar over det nok skulle ske i god tid, men synes det er svært allerede at tage stilling til nu, der er jo næsten et år til

Anmeld

28. oktober 2013

Michelle88

Du skal bare huske at hvis du vil stare før, kan du minimum gemme 8 uger.. Så hvis du starter en måned før, er de 4 uger slettet..

Anmeld

28. oktober 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
Michelle88 skriver:

Du skal bare huske at hvis du vil stare før, kan du minimum gemme 8 uger.. Så hvis du starter en måned før, er de 4 uger slettet..

det er ikke korrekt, med mindre det er ændret siden 2012. jeg har gemt 5uger. og har holdt 1 her i sommers, så væk er de ikke

Anmeld

28. oktober 2013

Michelle88

Mor11 skriver:

det er ikke korrekt, med mindre det er ændret siden 2012. jeg har gemt 5uger. og har holdt 1 her i sommers, så væk er de ikke

Jeg fødte i april og der fik jeg det afvide hos udbetaling danmark... Men har så senere fundet ud af at det er ens arbejdsplads der kan være med til at bestemme, om man må gemme under 8 uger. Men man så mister dem hvis man skifter job..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.