Prævention

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

360 visninger
7 svar
0 synes godt om
23. juli 2009

Mikkelmusen

Hvad bruger i ?
Og hvorfor ?

Jeg har kun prøvet p-piller og så kondom, og nu skal jeg jo til at finde ud af om jeg skal prøve noget andet. Jeg har selv overvejet spiral fordi vi ikke skal have flere børn lige med det samme. Lægen foreslog kobberspiral, men ikke hormonspiral ?!

Så hvad bruger i, og hvad vil i anbefale?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2009

bette

jeg har brugt både p-piller og kondom..
men idet jeg aldrig kunne huske mine p-piller bruger jeg nu nuva-ring.
det er lige mig.. den sidder oppe i skeden i 3 uger.. og skal ud i en uge og så 3 uger mere.. så skriver jeg bare i kalenderen hvornår den skal ud og hvornår den skal i..nemt at huske..

og den genere ikke under sex..

Anmeld

23. juli 2009

linemus

Jeg har brugt kobberspiral uden problemer mellem de to graviditeter, men anden gang har den generet meget i form af blødning mellem mens og irritation i huden, så den er nu taget ud. Men det er jo forskelligt, og som sagt var der ingen problemer første gang, mærkeligt nok. Jeg har overvejet hormonspiral lidt, men læser lige med her, for kondom fungerer bare slet ikke her.

Anmeld

23. juli 2009

Helle30

Jég bruger p-piller, og det har jer gjort siden jeg var 16. Det har virket upåklageligt. Jeg har ikke haft nogen bivirkninger, og jeg har tænkt mig at fortsætte denne metode.

- Helle

Anmeld

23. juli 2009

Plysbjørnen

Jeg har en kobberspiral... og den virker (tror jeg) er da i hvertfald ikke gravid endnu...

Anmeld

24. juli 2009

Anja

Jeg bruger p-piller og det har altid fungeret fint. Efter vi fik Esther havde jeg egentligt tænkt at prøve spiral, men efter vi besluttede at vi gerne vil have en guldklump mere inden for de næste par år, så fortsatte jeg bare med p-pillerne som jo er lette bare at droppe igen, når det skal være

Anmeld

24. juli 2009

Tikki

linemus skriver:

Jeg har brugt kobberspiral uden problemer mellem de to graviditeter, men anden gang har den generet meget i form af blødning mellem mens og irritation i huden, så den er nu taget ud. Men det er jo forskelligt, og som sagt var der ingen problemer første gang, mærkeligt nok. Jeg har overvejet hormonspiral lidt, men læser lige med her, for kondom fungerer bare slet ikke her.

Jeg har kobberspiral og den er jeg glad for - fik den til 8 ugers undersøgelsen.....men jeg skal lige høre om det her irritation i huden, du taler om? Jeg har nemlig fået en del kløende knopper overalt på min krop efter min graviditet her 2. gang og de vil ikke gå væk.....kan det måske hænge sammen med spiralen...nej vel eller?

Anmeld

27. juli 2009

linemus

Jeanette skriver:

Jeg har kobberspiral og den er jeg glad for - fik den til 8 ugers undersøgelsen.....men jeg skal lige høre om det her irritation i huden, du taler om? Jeg har nemlig fået en del kløende knopper overalt på min krop efter min graviditet her 2. gang og de vil ikke gå væk.....kan det måske hænge sammen med spiralen...nej vel eller?

Min kløe/irritation var mere intimt placeret, men hverken læge eller gyn. kunne finde ud af årsagen. Siden jeg så har fået spiralen fjernet, har jeg ikke mærket mere til det, så jeg tror, det er den. Måske er der bare et stof i, som jeg ikke kan tåle. Lyder mystisk med din kløe over det hele, men det kan jeg desværre ikke gøre mig klog på...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.