Brie!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. juli 2009

SaNiNa

LauraLW skriver:

Ok, tak for svar :-)

Gik dog google amok, og fandt dette fra netdoktor:

Må jeg spise brie og andre bløde oste under graviditeten?

Nej
Sundhedsstyrelsen fraråder gravide at spise bløde oste som for eksempel brie under graviditeten.

Spis ikke upasteuriserede madvarer
Bløde oste er oftest upasteuriserede, og kan derfor indholde bakterien listeria monocytogenes, der er farlig for gravide.

Infektion med listeria hos en gravid kan føre til abort, for tidlig fødsel og infektion hos den nyfødte. Moderen kan få influenza-lignende symptomer, men nogle udviser ingen tegn på infektion.

Sådan undgås bakterien
Du undgår listeria-bakterien ved at spise varmebehandlet mad, holde en god køkkenhygiejne, holde øje med holdbarhedsdatoen på madvarer, varm færdigretter ordentlig op, drik og spis kun pasteuriserede oste og mælkeprodukter.

Jeg spiae reje os under hele graviditeten og min søn fejler intet... tror bare man skal spise det med måde...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2009

Rikke, Liam & Linus

LauraLW skriver:

kan man få pastauriseret brie? Det har jeg godt nok aldrig set, men har selvfølgelig heller ikke ledt :-)

JA. I netto kan du få bondebrie der er pastauriseret.

Den spiste jeg da jeg var gravid. Og min søn har ikke taget skade

Anmeld

23. juli 2009

LauraLW

RikkeØ skriver:

JA. I netto kan du få bondebrie der er pastauriseret.

Den spiste jeg da jeg var gravid. Og min søn har ikke taget skade

Aha! Sender straks kæresten i netto. Ingen grund til at jeg selv bliver våd, ad bad

Anmeld

23. juli 2009

LauraLW

linemus skriver:

Køb dansk brie. Den er pasteuriseret. Jeg undersøgte det nemlig helt vildt, da jeg var gravid, for jeg ELSKER brie og ville nødig undvære, men ville hellere ikke risikere noget. Danske oste skal være pasteuriseret, så derfor er det sikkert at købe dem fx fra Arla.

Ok. mange tak! Vildt at det kan fylde så meget for en, det har jeg aldrig oplevet før :-)

Anmeld

24. juli 2009

Rikke, Liam & Linus

Ja, sådan er det når man er gravid...

Så får man nogle gange den vildeste lyst til et eller andet skørt (ikke fordi brie er så skørt )

Anmeld

24. juli 2009

LauraLW

RikkeØ skriver:

Ja, sådan er det når man er gravid...

Så får man nogle gange den vildeste lyst til et eller andet skørt (ikke fordi brie er så skørt )

Nej hehe. Men følte dog at jeg var i himlen igår da jeg fik en varm bagel med brie (den der fra netto). Uhm uhm uhm!

Anmeld

24. juli 2009

Sujan

Uha... Min mor havde en vildt flip med at spise brie da hun ventede mig. Der var ingen der fortalte hende at det må man ikke. Godt der ikke skete noget. Jeg er blevet helt normal

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.