P-piller og ægløsning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

484 visninger
5 svar
0 synes godt om
23. juli 2009

Mie A

Ja, kunne måske have oprettet det andre steder end i gruppen - men vil da lige høre jer kloge tøser først...

Jeg er lige startet på p-piller (10 dage siden) og i dag har jeg bare alle tegn på at jeg har ægløsning. Men jeg troede jo at p-piller gjorde at jeg ikke fik ægløsning. Er det mig der har misforstået konceptet, eller hvad?

Jeg er jo total panik, ønsker absolut ikke at blive gravid - manden er ved at få fnat af mig. Det er jo lige før at jeg ikke kan slappe af når vi hygger os, for tænk hvis vi var nogle af dem der bliver gravide selvom vi brugte beskyttelse. Har aller mest lyst til afholdenhed - he he, men manden er sgi ikke enig der

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2009

Joan ( Smallie )

Jeg mener man får æg løsning men det p-piller gør er at æget ikke kan sætte sig fast i livmoderen.
For alle de år jeg var på p-piller fik jeg ægløsning, det kan jeg også godt mærke, og jeg blev ikke gravid.

Så ro på tror det er helt nomalt. 

Joan

Anmeld

23. juli 2009

Muffinmus

Det hæmmer ens ÆL- jeg har for sjov testet da jeg havde nogen liggende og jeg fik IKKE ÆL. Har testet 2 mdr i træk netop fordi jeg lige som dig havde alle tegn på ÆL da jeg fik p-ringen. Så ville lige teste for sjov og de ÆL tests var LANGT fra positive...

Anmeld

23. juli 2009

ivfmarie

Der findes p-piller der forhindrer graviditet på forskellig måde - nogen forhindrer ÆL, andre hæmmer slimhindens evne til at binde et evt befrugtet æg.
Har du prøvet at google dit p-pillemærke og se hvad der står?

Marie

Anmeld

23. juli 2009

ivfmarie

Jeg fandt lige dette link  :  www.netdoktor.dk/medicin/skema/p-piller.htm

Der står lidt om virkningen.

Marie

Anmeld

23. juli 2009

Mie A

ivfmarie skriver:

Jeg fandt lige dette link  :  www.netdoktor.dk/medicin/skema/p-piller.htm

Der står lidt om virkningen.

Marie

Det var en god side - kunne se at det mærke jeg bruger forhindrer ægløsning  
Jeg trøster mig ved at Maria har haft det på samme måde uden at have ægløsning. Bliver nok bare nødt til at tro på at en pille kan sørge for at jeg ikke bliver gravid.

Tak for hjælpen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.