Anonym skriver:
Hej piger
Sidst jeg ammede havde jeg virkelig smerter i brystvorterne og det føltes som nåle der stak .
Og jeg fik såre og det blødte årh. Men jeg fortsatte med st amme og brugte en salve som jeg fik jeg Sundhedsplejsken men kan ikk huske hva den hed.
Er der kogen som kender det? Og ved noget om den kan bruges med det samme på sygehuset ?
Min amning gik i vasken første Gang da forløbet var somdit. SÅ smertefuldt, og med et meget ulykkeligt barn blev kampen for hård efter 3 uger med smerter/udmalkning osv.
Har nu født og ammet mit andet barn i 15 dage. Det køreR ENDELIG son det skal.
Hun fik suttet hul på vorterne allerede 2 dag - store blødende og smertefulde hudafskrabninger. Heldigvis kom sp på 3 dagen og havde hørt at laser behandling skulle hjælpe.
Var ret skeptisk, for havde aldrig hørt om det før-men skyndte mug at ringe til en fysioterapeut og fik tid samme dag. Smertefri behandling der tager ca 10 min og kostede mig 50 kr. Allerede næste dag var såterne i bedring, og dagen efter ugen næsten helt væk. Fik ialt 4 behandlinger med en dags pause imellem. De bedste 200 kr jeg nogensinde har givet ud.
Desværre var det fortsat meget smertefuldt at Amme, og tilsidst sagde sp at jeg skulle kontaktelægen ig bede om en tablet/salve kur mod svamp. Det fik jeg, og har efterfølgende bedt om behandling til den lille da hun har lidt trøske - og vi ellers bare vil blive ved at smitte hinanden.
Om det er svampekuren eller naturlig hærdning af vorterne, så kører amningen som sagt nu - og har fungeret næsten uden ubehag de sidste par dage...
Vil VIRKELIg gerne slå et slag for det derlaserbehandling - det er meget effektivt, og jo hurtigere sårene geles, jo færre komplikationer i form af infektion og svamp risikerer man
Anmeld