500 kr pr. uge - hvad slår det til?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. oktober 2013

Zelinasmor

Vi bruger 1000kr i ugen på mad, bleer og husholdning. Vi kan klare os for mindre (7-800kr) hvis vi ville spare. Men jeg sætter pris på frisk frugt og grønt og ordentlig kød, så vi bruger nok lidt mere end andre. Vi er 2 voksne og et barn på knap 2 år. 

Ville dog ikke kunne klare den for 500kr. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2013

Nadia&Daniel

Zelinasmor skriver:

Vi bruger 1000kr i ugen på mad, bleer og husholdning. Vi kan klare os for mindre (7-800kr) hvis vi ville spare. Men jeg sætter pris på frisk frugt og grønt og ordentlig kød, så vi bruger nok lidt mere end andre. Vi er 2 voksne og et barn på knap 2 år. 

Sammer her..

Anmeld

26. oktober 2013

Mom

Profilbillede for Mom
Zelinasmor skriver:

Vi sætter skam også pris på godt kød, men er så heldige at vi kan købe det direkte hos Danish Crown.

Vi handler stort set altid i Rema1000 og deres grønt afdeling er super god, med masser af frisk frugt og grønt.

Det vil jeg vil frem til, er at fordi man kan handle billigere end 1000 kr eller derover, betyder det ikke at man ikke vil have gode friske varer, det betyder måske bare at man er prisbevidst?

Anmeld

26. oktober 2013

Trekløver(:

Anonym skriver:

Vi skal til at have styr på hvad vi præsic bruger på hvad osv. vil gerne lave et budget.

Hvis jeg nu sætter 500 kr af til pr uge. Hvor meget vil det så ca. kunne slå ti? Vi er to voksne, et barn på halvandet og en nyfødt. Altså ville det fx slå til med maden kun? eller også bleer ?

Hvor meget bruger i fx? Tak på forhånd for jeres hjælp og ha en dejlig weekend!!

Hvis man tænker over hvad man køber, og går efter tilbuddene så tror jeg godt det kan lade sig gøre for 500kr.

Vi er 2 voksne og 1 barn på 13 uger, og vi bruger 800kr om ugen ca på mad, bleer, vådservietter og husholdningsartikler. Vi laver madplan

nogle uger kan vi godt bruge mere eller mindre, men 500 ville jeg syntes var for stramt, men køber også kun øko stort set. 

Anmeld

26. oktober 2013

Trekløver(:

M_V skriver:

Hvis man tænker over hvad man køber, og går efter tilbuddene så tror jeg godt det kan lade sig gøre for 500kr.

Vi er 2 voksne og 1 barn på 13 uger, og vi bruger 800kr om ugen ca på mad, bleer, vådservietter og husholdningsartikler. Vi laver madplan

nogle uger kan vi godt bruge mere eller mindre, men 500 ville jeg syntes var for stramt, men køber også kun øko stort set. 

Ups, vi køber også MME, det er ca 500kr om måneden 

Anmeld

26. oktober 2013

Zelinasmor

Mom skriver:

Vi sætter skam også pris på godt kød, men er så heldige at vi kan købe det direkte hos Danish Crown.

Vi handler stort set altid i Rema1000 og deres grønt afdeling er super god, med masser af frisk frugt og grønt.

Det vil jeg vil frem til, er at fordi man kan handle billigere end 1000 kr eller derover, betyder det ikke at man ikke vil have gode friske varer, det betyder måske bare at man er prisbevidst?

Det har jeg heller ikke skrevet nogen steder. Siger ikke at man ikke kan få kvalitet for mindre penge end vi bruger. Jeg køber da også når ting er på tilbud, men jeg gider ikke stå og skulle overveje om jeg nu også skal købe dit og dat fordi jeg kun havde 500kr til en uge. Jeg kan li at have den frihed at jeg kan købe det jeg lige falder over hvis jeg vil.

Anmeld

26. oktober 2013

BabyMiracle <3

Herhjemme bruger vi ca 600 kr på mad og drikke i ugen .. Vi er 2 voksne og vi kan godt lige komme til at købe en pizza eller 2, som ikke vælter det hele .. Vi spiser slet ikke skrabet, og stort set aldrig rester

Anmeld

26. oktober 2013

Annette A

Vi er to voksne og tre børn og bruger ca. 800 kr om ugen. Vi handler stort ind i Bilka en gang om måneden for 1500 kr. Der køber vi kylling, fisk, grøntsager, pasta, ris, toiletpapir mv. Så fordeler vi resten af pengene ud til et fast beløb hver uge til grønt, frugt, pålæg, brød, bleer, modermælkserstatning andre gode tilbudsvarer som hakket kød vi fryser ned fx. Det fungerer og synes vi lever godt og mangler ikke noget. Så det kan godt lade sig gøre med lidt god vilje omend man skal tænke sig lidt om når man handler ind og gennemgå tilbudsaviserne.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.