Hejsa Rosa
Tak for dit indlæg. Kan se, at du, ligesom jeg selv, er psykologistuderende, så vi tænker temmelig ens (på trods af vores åbenlyse forskelle i sider i den her sag

). Det du skriver med at andre kvinder kan have svært ved at acceptere den udadvendte kvinde, der er ven med en masse mænd, tror jeg helt sikkert du har ret i. Jeg kan endda til dels genkende mig selv i det, og jeg er også godt klar over, at det ofte handler om, at vi kvinder holder hinanden nede og ikke tåler andre kvinder, hvis det truer os selv.
Jeg vil ikke påstå, at min jalousi er bundet op på en 100% rationel følelse, som jeg kan argumentere for. Derfor nytter det for mig heller ikke rigtig noget, at jeg på den måde gennemgår de objektive grunde til at være eller ikke være jaloux, da jeg alligevel vender tilbage til følelsen af, at jeg ikke kan lide hende og hendes forhold til min mand.
Omvendt er der dog også nogle ting, som konkret set irriterer mig. Fx at hun er typen, der sætter sig på mændenes skød (altså selvom der er perfectly comfortable stole rundt omkring i lokalet) eller rykker ned i trøjen for at vise, at et eller andet på brystet gør ondt og sådan på den måde. Altså hun er, sådan som jeg opfatter hende, meget optaget af, at opmærksomheden hviler på hende og på, at mænd finder hende attraktiv.
Ingen tvivl om, at min jalousi hænger sammen med et mindreværd hos mig selv, der i og for sig er uafhængigt af, hvad hun gør.
Men jeg kan ikke ryste følelsen af, at hun bare ikke er til at stole på, af mig, og ved ikke, hvordan jeg skal få det godt med den her situation.