Hvordan får man 2 årig til selv at falde i søvn??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. oktober 2013

tithi

vitapigen skriver:

Hej Piger....

Er ved at være godt og grundig frustreret
Min datter på 2,3 år vil ikke selv falde i søvn. Vi skal være hos hende til hun sover...

Indtil hun var 1½ år kunne vi bare ligge hende i tremmesengen, sig godnat og gå ud af værelset og hun lagde sig til at sove selv efter lidt snakken med sig selv.

Så blev hun syg og lige siden skulle vi være hos hende.
Lige nu er det sådan at det kan tage fra 45 min til 1½ time at putte hende Synes kun at det blive værre.

Vi har længe puttet hende kl. 19 da hun skal op kl. 5.45 om morgenen, men hun var ikke til at få op om morgenen, så nu putter vi hende kl. 18.30.... Vi enten synger et par sange eller læser en godnat historie. Siger godnat og natkys og jeg ligger mig ved siden af hendes seng på gulvet. Så ligger hun ellers bare og "hygger" i sengen. Dette kan så tage op til 1½ time
Senere på aftenen/natten vågner hun og kommer ind til os og sover med det samme til næste dag...

Hvad skal vi dog gøre piger? Er ikke til metoden "godnat og sov godt", fordi hun græder fuldstændig vild og voldsomt og det gør så ondt at se

Hjælp piger....

Der lige kommet en ny bog, du kan låne på biblioteket, den hedder "sov igennem uden gråd 1-6 år" Jeg har reserveret den. Jeg tror også den kommer ind på putning. Du kan jo se om de har den på dit nærmeste bibliotek.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2013

vitapigen

Tak piger.... Nu har jeg noget at arbejde med

Anmeld

25. oktober 2013

Maria-s

Lotus86 skriver:

Sådan har det også været lidt med vores søn, han ville have vi skulle holde ham i hånden indtil han sov, og det kunne snildt tage 45 minutter. I julegave fik han en mellemstor Mickey Mouse bamse, og en dag sagde jeg til ham, at han i stedet kunne holde Mickey i hånden, så ville jeg gå ind og ordne vasketøj, og komme ind og kigge til ham bagefter, det har virket hver dag siden i de sidste mange måneder. Vi lader hans dør stå åben, og lader lyset være tændt i gangen, så han kan se lyset og kan høre os i stuen. Det er sjældent vi skal ind til ham efter vi har lagt ham ind.

nøjagtigt det samme har virket her hos os det med 1) kort tegnefilm, rasmus klump, 6 min, 2) derefter lidt tid med at holde hånd (ca 10-15 min) siger vi; så nu skal jeg fodre Blader (vores hund)/ ordne vasketøj eller noget andet. Det plejer han at acceptere nogen gange kommer han ud en gang eller to inden han falder i søvn, men så følger vi ham stille og roligt ind i seng igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.