Hvordan får man 2 årig til selv at falde i søvn??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.378 visninger
12 svar
9 synes godt om
24. oktober 2013

vitapigen

Hej Piger....

Er ved at være godt og grundig frustreret
Min datter på 2,3 år vil ikke selv falde i søvn. Vi skal være hos hende til hun sover...

Indtil hun var 1½ år kunne vi bare ligge hende i tremmesengen, sig godnat og gå ud af værelset og hun lagde sig til at sove selv efter lidt snakken med sig selv.

Så blev hun syg og lige siden skulle vi være hos hende.
Lige nu er det sådan at det kan tage fra 45 min til 1½ time at putte hende Synes kun at det blive værre.

Vi har længe puttet hende kl. 19 da hun skal op kl. 5.45 om morgenen, men hun var ikke til at få op om morgenen, så nu putter vi hende kl. 18.30.... Vi enten synger et par sange eller læser en godnat historie. Siger godnat og natkys og jeg ligger mig ved siden af hendes seng på gulvet. Så ligger hun ellers bare og "hygger" i sengen. Dette kan så tage op til 1½ time
Senere på aftenen/natten vågner hun og kommer ind til os og sover med det samme til næste dag...

Hvad skal vi dog gøre piger? Er ikke til metoden "godnat og sov godt", fordi hun græder fuldstændig vild og voldsomt og det gør så ondt at se

Hjælp piger....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

hvor er i henne når i synger og læser og sidder hun hos en af Jer eller ligger hun for sig selv?

her hjalp det at søn og jeg satte os i sofaen, han blev puttet i dynen med en sut og så sad vi og læste en kort historie hvor han kunne kigge på billederne samtidigt med... kort histore er på max 5 sider med halvt side med billede og halvt med tekst om hvad der foregår... og så synger jeg fast første vers af Elefantens vuggevise 2 gange og bagefter synger jeg Ole lukøje 4 gange (kan kun 2 af versene) og så plejer han selv at sige seng og så går vi hen og henter far der sidder i samme rum som os og leger computer og så bærer far ham ind i sengen og så sover han

Anmeld

24. oktober 2013

vitapigen

Wampires skriver:

hvor er i henne når i synger og læser og sidder hun hos en af Jer eller ligger hun for sig selv?

her hjalp det at søn og jeg satte os i sofaen, han blev puttet i dynen med en sut og så sad vi og læste en kort historie hvor han kunne kigge på billederne samtidigt med... kort histore er på max 5 sider med halvt side med billede og halvt med tekst om hvad der foregår... og så synger jeg fast første vers af Elefantens vuggevise 2 gange og bagefter synger jeg Ole lukøje 4 gange (kan kun 2 af versene) og så plejer han selv at sige seng og så går vi hen og henter far der sidder i samme rum som os og leger computer og så bærer far ham ind i sengen og så sover han

Hun sidder i sin seng, mens jeg sidder ved siden af, så hun kan se bogen.

Tvivler bare på at hun acceptere et godnat når hun så skal i seng. Men et forsøg værd...

Anmeld

24. oktober 2013

Lotus86

Sådan har det også været lidt med vores søn, han ville have vi skulle holde ham i hånden indtil han sov, og det kunne snildt tage 45 minutter. I julegave fik han en mellemstor Mickey Mouse bamse, og en dag sagde jeg til ham, at han i stedet kunne holde Mickey i hånden, så ville jeg gå ind og ordne vasketøj, og komme ind og kigge til ham bagefter, det har virket hver dag siden i de sidste mange måneder. Vi lader hans dør stå åben, og lader lyset være tændt i gangen, så han kan se lyset og kan høre os i stuen. Det er sjældent vi skal ind til ham efter vi har lagt ham ind.

Anmeld

24. oktober 2013

vitapigen

Vores datter holder os ikke i hånd. Hun har en krammebamse, men har tænkt lidt på om hun skal have bamse eller kylling (som hun elsker at se på TV) og så måske forsøge som dig, at man lige skal noget her og der.... Tak for råd

Anmeld

24. oktober 2013

MyLove E

Vi har også været det igennem. De vi gjorde tager lidt tid men virker
Vi har gjort det at vi læste, sang og så sagde vi godnat. Den af os som putte blev så på værelset helt stille henne ved døren.
Det gjorde vi ca. 3 dage og så sat vi os uden for værelset.

Altså i rykket os i små i skridt. Til sidst virke det :-D

Det tog lang tid. Det eneste i skal i siger. Jeg sidder lige og passer på dig. Græder eller kalder hun siger i bare en gang i mellem vi er lige her., sov godt.

Ha tålmodighed.

Anmeld

24. oktober 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

Vores har ikke dét problem hele tiden, men det kommer i faser. I de faser gør vi det at vi gør som altid, historie mens han ligger i sengen efterfulgt af et par sange, kys og godnat. MEN! Så sætter vi os på en stol i døråbningen så han kan se os, men ikke har vores opmærksomhed (læs en bog eller lign) sommetider kan han blive ked, men de fleste gange kan vi tale ham ned derfra så længe han kan se os. Efter nogen dage, har han vænnet sig til det og bliver ligeglad når vi siger godnat og går ud

Anmeld

24. oktober 2013

Aabye

Det problem havde vi også med vores.. Intet hjalp og puttetiden blev længere og længere.. Da jeg så en dag faldt i søvn inde ved knægten og blev vækket af ham hvor klokken var 22 brugte vi metoden "kold tyrker".. 

Dvs... Vi læste 1 godnathistorie og så gik vi simpelthen.. Det resulterede i at han startede med at komme ud til os en milliard million gange hvorefter vi simpelthen fulgte ham i seng igen, sagde godnat osv osv osv og gik.. 

Det virkede for os.. Det skal lige siges at han selvfølgelig i starten var rigtig ked af det, men det gik hurtigt over. Er sikker på at fejlen ligger hos os, vi blev nemlig ved ham hvis han blev ked af det, og det resulterede i et barn der fandt ud af at det kunne betale sig at skabe sig helt tosset.. 

Men nu falder han altså i søvn selv.. Det er rigtig skønt, for det er altså mega udmattende at sidde der i halvanden time.. o.O

Anmeld

24. oktober 2013

lycly

vitapigen skriver:

Hej Piger....

Min datter på 2,3 år vil ikke selv falde i søvn. Vi skal være hos hende til hun sover...

Indtil hun var 1½ år kunne vi bare ligge hende i tremmesengen, sig godnat og gå ud af værelset og hun lagde sig til at sove selv efter lidt snakken med sig selv.

Lige nu er det sådan at det kan tage fra 45 min til 1½ time at putte hende Synes kun at det blive værre.

Vi har længe puttet hende kl. 19 da hun skal op kl. 5.45 om morgenen, men hun var ikke til at få op om morgenen, så nu putter vi hende kl. 18.30.... Vi enten synger et par sange eller læser en godnat historie. Siger godnat og natkys og jeg ligger mig ved siden af hendes seng på gulvet. Så ligger hun ellers bare og "hygger" i sengen. Dette kan så tage op til 1½ time
Senere på aftenen/natten vågner hun og kommer ind til os og sover med det samme til næste dag...

Hvad skal vi dog gøre piger? Er ikke til metoden "godnat og sov godt", fordi hun græder fuldstændig vild og voldsomt og det gør så ondt at se

Hjælp piger....

Det kunne have været mig det skrev det indlæg. Har vist også gjort det. Fik rigtig mange gode råd, men intet af det virkede.
Jeg har accepteret at det er hendes behov og trøster mig med at det jo må gå over på et tidspunkt. Håber jeg i hvert fald! Min datter er også 2,3 og jeg prøvede den der godnat og sov godt men jeg synes det er en alt barsk metode så jeg droppede det meget hurtigt!
Der er vist en bog der hedder "sov igennem uden gråd" som jeg har hørt skulle have gode metoder til at lære dem at sove selv

Anmeld

25. oktober 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
vitapigen skriver:

Hej Piger....

Hjælp piger....

Hvis hun stadig får middagslur og tager en forholdsvis lang lur så tror jeg ikke på man kan putte så tidligt.
Vi har rykket vores puttetid til ca 19.30 ganske enkelt fordi han ikke er træt før. Og han vågner lidt i 6 hver dag.
Derudover lader vi døren være åben og lyset tændt i gangen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.