Graviditetskløe og leverbetinget graviditetskløe.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.367 visninger
15 svar
2 synes godt om
24. oktober 2013

BabyDrømme23

Hej

Lige en info om mig, jeg er 30+0 uger henne og 1 gangs gravid

Jeg tror jeg har fået graviditetskløe, og har læst lidt om hvis det er leverbetinget graviditetskløe.

Jeg har de sidste par uger begyndt at få enkelte røde knobber der klør, og der er efter hånden blevet flere. Da jeg kløer er det ligesom at knobberne bliver hvide og huden omkring bliver rød. 

Er bare i tvivl om det er graviditetskløe eller det er noget der kan komme af andre årsager.

Det er endnu ikke blevet så svært at jeg ikke kan sove om natten.

Nogen der har erfaring med det? Og hvor hurtigt synes i man skal gå til lægen? altså hvornår synes i der er grund til bekymring?

Håber der er nogen der kan hjælpe lidt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2013

barelillemig

Du kan ga til lægen og tjekke og det er leverbetinget. Men prøv qt google noget der hedder puppp. Det havde jeg nemlig.

Anmeld

24. oktober 2013

BabyDrømme23

barelillemig skriver:

Du kan ga til lægen og tjekke og det er leverbetinget. Men prøv qt google noget der hedder puppp. Det havde jeg nemlig.

Jeg har prøvet nu at google puppp, det ser ud til at starte på maven og ofte i forbindelse med strækmærker. Jeg har kun haft en enkelt knobb på maven og den er for længst gået væk. 

Det er mest på ben og arme. Lige pt mest på hænder.

Det billede jeg så af en mave så rigtig voldsomt ud, maven var helt rød.

Hvordan var det hos dig?

Anmeld

24. oktober 2013

BabyDrømme23

Og jeg har endnu ikke nogle strækmerker

Anmeld

24. oktober 2013

Karla

BabyDrømme23 skriver:

Hej

Jeg tror jeg har fået graviditetskløe, og har læst lidt om hvis det er leverbetinget graviditetskløe.

Jeg har de sidste par uger begyndt at få enkelte røde knobber der klør, og der er efter hånden blevet flere. Da jeg kløer er det ligesom at knobberne bliver hvide og huden omkring bliver rød. 

Er bare i tvivl om det er graviditetskløe eller det er noget der kan komme af andre årsager.

Nogen der har erfaring med det? Og hvor hurtigt synes i man skal gå til lægen? altså hvornår synes i der er grund til bekymring?

Jeg fik for et par uger siden en voldsom kløe, som hovedsagelig var på maven. Jeg havde enkelte hvide knopper, som så blev røde ved varme og når jeg kløede i dem. Det blev ved og ved, og til sidst havde jeg knopper over det meste af maven. En eftermiddag blev det så slemt, at jeg nær havde kradset hul på maveskindet. Jeg ringede så til lægevagten, og han sagde, at hvis der var udslæt/knopper var det stort set altid bare en hudirritation, og altså ikke noget leverbetinget.
Hvis du ingen knopper har, ville jeg kontakte lægen hurtigst muligt, og få undersøgt om det er leverbetinget

Anmeld

24. oktober 2013

BabyDrømme23

Karla skriver:

Jeg fik for et par uger siden en voldsom kløe, som hovedsagelig var på maven. Jeg havde enkelte hvide knopper, som så blev røde ved varme og når jeg kløede i dem. Det blev ved og ved, og til sidst havde jeg knopper over det meste af maven. En eftermiddag blev det så slemt, at jeg nær havde kradset hul på maveskindet. Jeg ringede så til lægevagten, og han sagde, at hvis der var udslæt/knopper var det stort set altid bare en hudirritation, og altså ikke noget leverbetinget.
Hvis du ingen knopper har, ville jeg kontakte lægen hurtigst muligt, og få undersøgt om det er leverbetinget

ok, jo jeg har knobber, og der har kun været en enkelt knobb på maven, men er for længst gået væk igen. 

Jeg har haft flest på ben og lår og nu er det mest på hænder og arme der klør.

Det klør som sådan kun i de knobber, er sjælpen det klør på maven og slett ikke noget voldsomt kløe på maven da det er.

Kom til at tænke på om det kan være nogle insekter der kan gøre sådanne knobber, ved du hvad det kunne være så?

Anmeld

24. oktober 2013

DianaRJS

BabyDrømme23 skriver:

Hej

graviditetskløe giver ingen knopper

nu ved jeg ikke hvor det klør henne af, men det starter normalt under fødderne og i håndfladerne, men ville da helt sikkert kontakte lægen for en sikkerhedsskyld

jeg er selv 3 gangs gravid og har haft det 2 ud af de 3 graviditeter, og er startet på samme måde både 1 gang og denne her gang.

håber du finder ud af hvad det er

Anmeld

24. oktober 2013

BabyDrømme23

DianaRJS skriver:

graviditetskløe giver ingen knopper

nu ved jeg ikke hvor det klør henne af, men det starter normalt under fødderne og i håndfladerne, men ville da helt sikkert kontakte lægen for en sikkerhedsskyld

jeg er selv 3 gangs gravid og har haft det 2 ud af de 3 graviditeter, og er startet på samme måde både 1 gang og denne her gang.

håber du finder ud af hvad det er

ok så er det nok ikke lige det man kalder graviditetskløe.

Nok best at kontakte lægen så kan hun se på det

Anmeld

24. oktober 2013

DianaRJS

BabyDrømme23 skriver:

ok så er det nok ikke lige det man kalder graviditetskløe.

Nok best at kontakte lægen så kan hun se på det

håber de finder ud af hvad det kan være, for leverbetinget graviditetskløe er bestemt ikke sjovt.... jeg får max 2 timers søvn on natten da det klør så meget jeg kunne tude, og det er i betraktning af at jeg er i behandling på højeste dosis man må få..... så håver du slipper for det

Anmeld

24. oktober 2013

BabyDrømme23

DianaRJS skriver:

håber de finder ud af hvad det kan være, for leverbetinget graviditetskløe er bestemt ikke sjovt.... jeg får max 2 timers søvn on natten da det klør så meget jeg kunne tude, og det er i betraktning af at jeg er i behandling på højeste dosis man må få..... så håver du slipper for det

Det lyder da ikke sjovt. 

Ja håber de finder ud af hvat det er er lidt bekymret

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.