Ja bare sådan cirka 
Har bestemt mig for at jeg skal servere en lammekølle for mine to bedste venner, der kommer langvejs fra for at besøge mig i næste weekend
Og vil gerne vide hvad jeg skal regne med at smide efter sådan en? Hvad koster de frosne i supermarkederne kontra en fersk en fra slagteren? Ved godt der kan være stor forskel, men bare så jeg har lidt at gå efter.
Vi er tre voksne og et barn på 2 år 6 mdr, der skal spise af den (hvor stor skal den være tror i?) 
De ferske er selvfølgelig lidt dyrere end de frosne. Jeg så en fersk i Lidl for et par dage siden, den vejede 2 kilo og kostede omtrent 250 kroner
Hvis du køber en frossen, så smager den bedst, hvis du tager den ud af fryseren og sætter den i køleskabet 2 dage før den skal steges(husk at tage plastikket af)
nogle gange får man benløse lammekøller, og de er altså de bedste 
hvis der er lammekøller fra flere forskellige lande, vælg så en fra et så nordligt land som muligt, f.eks Irland eller Island
De New Zealandske smager ikke så godt, da de kun skal bruge ulden, og derfor ikke behandler fårene lige så godt.
Når jeg steger lammekølle, skærer jeg nogle snit i kødet og lægger et fed hvidløg under snittet, det giver en vildt god smag, hvis man kan lide hvidløg
og nok krydderi på, så skorpen bliver sprød 
Hvis du har tiden, så bliver kødet mørt og saftigt af at blive stegt i 5,6,7 timer ved lav varme 
Jeg plejer at lave sovs af sky'en, det gør på en måde, at sovsen fungerer bedre sammen med kødet 
nu blev jeg sulten!!
Held og lykke 
Anmeld