Hvad koster en lammekølle?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.457 visninger
20 svar
4 synes godt om
23. oktober 2013

Dorthe1986

Ja bare sådan cirka

Har bestemt mig for at jeg skal servere en lammekølle for mine to bedste venner, der kommer langvejs fra for at besøge mig i næste weekend

Og vil gerne vide hvad jeg skal regne med at smide efter sådan en? Hvad koster de frosne i supermarkederne kontra en fersk en fra slagteren? Ved godt der kan være stor forskel, men bare så jeg har lidt at gå efter.

Vi er tre voksne og et barn på 2 år 6 mdr, der skal spise af den (hvor stor skal den være tror i?)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2013

AnthonsMor

Dorthe1986 skriver:

Ja bare sådan cirka

Har bestemt mig for at jeg skal servere en lammekølle for mine to bedste venner, der kommer langvejs fra for at besøge mig i næste weekend

Og vil gerne vide hvad jeg skal regne med at smide efter sådan en? Hvad koster de frosne i supermarkederne kontra en fersk en fra slagteren? Ved godt der kan være stor forskel, men bare så jeg har lidt at gå efter.

Vi er tre voksne og et barn på 2 år 6 mdr, der skal spise af den (hvor stor skal den være tror i?)

Jeg tror I skal have 2

Jeg mener at min mor plejer at  kunne finde 2 stk for 175-250 kroner, alt efter hvor det er og hvornår selvfølgelig..

Men hold øje i tilbudsaviserne, synes tit at Bilka og Føtex har dem på bud!

Men det er liiiidt halvdyrt - dog alle pengene værd!

Anmeld

23. oktober 2013

Dorthe1986

AnthonsMor skriver:

Jeg tror I skal have 2

Jeg mener at min mor plejer at  kunne finde 2 stk for 175-250 kroner, alt efter hvor det er og hvornår selvfølgelig..

Men hold øje i tilbudsaviserne, synes tit at Bilka og Føtex har dem på bud!

Men det er liiiidt halvdyrt - dog alle pengene værd!

Havde sådan håbet at en stor en kunne gøre det, men det er vel begrænset hvor stort sådan et lam kan blive

Vi fik lammekølle i påsken, hvor det var min tidligere svigermor der lavede den, og der var vi fire voksne og et barn, om en Men ja der kunne nok godt have været lidt mere kød.

Men har selv tænkt det var omkring et par hundrede, så det er jo ikke helt galt

Anmeld

23. oktober 2013

L&V

200 kr pr kg ca også ska den købes fersk efter min mening for det bliver ordentligt mørt

Anmeld

23. oktober 2013

Dorthe1986

Månsson skriver:

200 kr pr kg ca også ska den købes fersk efter min mening for det bliver ordentligt mørt

Ja tænkte også lidt på at prøve en fersk. Men vil du tro sådan en på omkring 2 kg vil være nok til tre voksne og et lille barn?

Anmeld

23. oktober 2013

L&V

Dorthe1986 skriver:

Ja tænkte også lidt på at prøve en fersk. Men vil du tro sådan en på omkring 2 kg vil være nok til tre voksne og et lille barn?

Njah det er jeg godt nok i tvivl om der er jo meget ben i sådan en og det er jo ink den prisen er så jeg ville høre slagteren os så du får den helt korrekte stege temp osv for når det er sådan noget kød ska det bare gøres ordentligt

Anmeld

23. oktober 2013

AnthonsMor

Dorthe1986 skriver:

Havde sådan håbet at en stor en kunne gøre det, men det er vel begrænset hvor stort sådan et lam kan blive

Vi fik lammekølle i påsken, hvor det var min tidligere svigermor der lavede den, og der var vi fire voksne og et barn, om en Men ja der kunne nok godt have været lidt mere kød.

Men har selv tænkt det var omkring et par hundrede, så det er jo ikke helt galt

Hvis der er gæster hos mine forældre, så bruger min mor to

Hjemme hos dem var vi 2 voksne og 3 børn hvor min søster ikke spiser lam, så 2 voksne og 2 "børn", også blev en af de store spist op.. Så 2 var nødvendigt når vi havde gæster

Anmeld

23. oktober 2013

Dorthe1986

Månsson skriver:

Njah det er jeg godt nok i tvivl om der er jo meget ben i sådan en og det er jo ink den prisen er så jeg ville høre slagteren os så du får den helt korrekte stege temp osv for når det er sådan noget kød ska det bare gøres ordentligt

Ja, der er vidst ikke andet for Tænker at lave en lille sovs af den væde den afgiver, mens den er i ovnen, men bliver det godt tror du? Jeg har aldrig lavet lammekølle før.

Men ellers havde jeg tænkt at lave flødekartofler til og så tomatsalat med feta. Og så tzatziki. Vil det overhovedet være nødvendigt med sovs?

Anmeld

23. oktober 2013

Dorthe1986

AnthonsMor skriver:

Hvis der er gæster hos mine forældre, så bruger min mor to

Hjemme hos dem var vi 2 voksne og 3 børn hvor min søster ikke spiser lam, så 2 voksne og 2 "børn", også blev en af de store spist op.. Så 2 var nødvendigt når vi havde gæster

Aha ja, man skulle jo nødigt stå at mangle kød

Anmeld

23. oktober 2013

AnthonsMor

Dorthe1986 skriver:

Aha ja, man skulle jo nødigt stå at mangle kød

Det er også dét jeg tænker, men det er selvfølgelig også forskelligt hvor meget folk spiser

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.