influenza vaccine er så meget i tvivl

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.443 visninger
20 svar
4 synes godt om
23. oktober 2013

anna111

Profilbillede for anna111
burte jeg få den? jeg er 15+3 idag og jeg er bare så meget i tvivl jeg passer bare meget på med alt midercin spiser kun gravitamin og jern jeg spiser ingen gang en panodil mod smerter selv om jeg er kronisk syg og jeg er bare bange for den kan skade mit barn. .

har i fået den?

har i fået bivirkninger af den?

anbefaler i den?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2013

camilla10

anna111 skriver:

burte jeg få den? jeg er 15+3 idag og jeg er bare så meget i tvivl jeg passer bare meget på med alt midercin spiser kun gravitamin og jern jeg spiser ingen gang en panodil mod smerter selv om jeg er kronisk syg og jeg er bare bange for den kan skade mit barn. .

har i fået den?

anbefaler i den?

Jeg har valgt den fra i begge graviditeter. Egentlig mest fordi jeg har det mærkeligt med at putte vaccine i kroppen mens jeg er gravid, selvom det skulle være harmløst. Samtidig har jeg selv et godt immunforsvar og er sjældent syg og i mild grad, når jeg endelig er.

Denne gang blev jeg tilbudt det sent i graviditeten, så det var medvirkende til at beslutningen var nem. Begge gange har jeg haft lægen med ind over, der har "godkendt" mit valg - skønt jeg mærkede en vis forargelse fra den sygeplejerske, der tilbød den, da det jo er på sundhedsstyrrelsens anbefaling  

Umiddelbart synes jeg, at man må tage stilling ud fra egne forhold: Tidligere erfaring med eget immunforsvar, samt risici i forbindelse med job mv (om man fx arbejder på et sygehus og er mere udsat for smitte)

Held og lykke med beslutningen 

Anmeld

24. oktober 2013

anna111

camilla10 skriver:

Jeg har valgt den fra i begge graviditeter. Egentlig mest fordi jeg har det mærkeligt med at putte vaccine i kroppen mens jeg er gravid, selvom det skulle være harmløst. Samtidig har jeg selv et godt immunforsvar og er sjældent syg og i mild grad, når jeg endelig er.

Denne gang blev jeg tilbudt det sent i graviditeten, så det var medvirkende til at beslutningen var nem. Begge gange har jeg haft lægen med ind over, der har "godkendt" mit valg - skønt jeg mærkede en vis forargelse fra den sygeplejerske, der tilbød den, da det jo er på sundhedsstyrrelsens anbefaling  

Umiddelbart synes jeg, at man må tage stilling ud fra egne forhold: Tidligere erfaring med eget immunforsvar, samt risici i forbindelse med job mv (om man fx arbejder på et sygehus og er mere udsat for smitte)

Held og lykke med beslutningen 

tak for svar
for tiden er jeg hjemme men skal måske i noget praktik i en børnehave vis min krop kan holde til det og der er jo enlig meget smitte..
før i tiden døjede jeg ellers meget med at være syg men har kun været rigtig forkølet måske 2 gange de sidste 3år så ja det er et rigtig svært valg og det jo er midercin og kan ikke se hvorfor mit barn skal have det npr det ingen gang er født endnu.
men på den anden side vis jeg så får influensa det kan jo osse skade den lille og vil meget gene beskytte hende hmm

Anmeld

24. oktober 2013

M&J87

Influenza kan påvirke moderkagen, og kan være farlig under en graviditet. Jeg fik vaccinen, den eneste bivirkning var, rødme og smerte omkring indstikstedet.

Anmeld

24. oktober 2013

MyLove E

Jeg fik den. Men jeg bliver også syg bare ved at tænke på det.
Og de anbefaler det jo til gravide.

Anmeld

24. oktober 2013

Bettina90

anna111 skriver:

har i fået den?

anbefaler i den?

Jeg synes man bør tage imod tilbuddet  

Jeg har fået vaccinen, og det eneste jeg mærkede til det, var at stikket var ømt 

Anmeld

24. oktober 2013

anna111

Bettina90 skriver:

Jeg synes man bør tage imod tilbuddet  

Jeg har fået vaccinen, og det eneste jeg mærkede til det, var at stikket var ømt 

begynder osse mere og mere at overveje at få den nu især vis det er det bedste for min lille pige

Anmeld

24. oktober 2013

Bettina90

anna111 skriver:

begynder osse mere og mere at overveje at få den nu især vis det er det bedste for min lille pige

Vaccinen beskytter jo både dig og fosteret  Er ikke godt at få influenza når man er gravid, og er heller ikke fedt hvis man selv eller barnet får det efter fødslen  Og eftersom jeg har termin 24/12, så er risikoen der jo - og synes da den skal minimeres når man nu kan 

Anmeld

24. oktober 2013

CroQuis

Jeg synes også det er svært.. 

Har ikke fået den (endnu), for hvad hvis det viser dig at der er flere alvorlige bivirkninger, ligesom livmoderhalskræftvaccinen - som de også anbefalede??

Og så vidt jeg ved, er der jo flere influenza stammer, og ved ikke om den vaccine beskytter imod dem alle? Det tror jeg nu ikke... 

Anmeld

24. oktober 2013

modesty

anna111 skriver:

har i fået den?

anbefaler i den?

Du skal i hvert fald vide at det er langt fra sikkert at vaccinen hjælper. Der er mange forskellige former for influenza, og vaccinen dækker den form som man regner med bliver den mest udbredte det pågældende år. Men du kan sagtens blive syg af andre former for influenza alligevel.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.