anna111 skriver:
burte jeg få den? jeg er 15+3 idag og jeg er bare så meget i tvivl jeg passer bare meget på med alt midercin spiser kun gravitamin og jern jeg spiser ingen gang en panodil mod smerter selv om jeg er kronisk syg og jeg er bare bange for den kan skade mit barn. .
har i fået den?
har i fået bivirkninger af den?
anbefaler i den?
Jeg har valgt den fra i begge graviditeter. Egentlig mest fordi jeg har det mærkeligt med at putte vaccine i kroppen mens jeg er gravid, selvom det skulle være harmløst. Samtidig har jeg selv et godt immunforsvar og er sjældent syg og i mild grad, når jeg endelig er.
Denne gang blev jeg tilbudt det sent i graviditeten, så det var medvirkende til at beslutningen var nem. Begge gange har jeg haft lægen med ind over, der har "godkendt" mit valg - skønt jeg mærkede en vis forargelse fra den sygeplejerske, der tilbød den, da det jo er på sundhedsstyrrelsens anbefaling
Umiddelbart synes jeg, at man må tage stilling ud fra egne forhold: Tidligere erfaring med eget immunforsvar, samt risici i forbindelse med job mv (om man fx arbejder på et sygehus og er mere udsat for smitte)
Held og lykke med beslutningen 
Anmeld