Fortælle arbejdsgiver om graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. oktober 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Det ved jeg godt.. Men tanken er der jo alligevel

Jaa, men chefen ved vel at du er kvinde og kan få børn 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2013

Anonym trådstarter

LuLy skriver:

Jeg arbejder også i butik og måtte derfor fortælle min chef det tidligt. Men hun holdt det hemmeligt indtil jeg havde været til nf og så sørgede hun bare for at jeg ikke skulle løfte for meget

Det har jeg også tænkt på .. Altså kun at sige det til min chef .. Men jeg ved ikke rigtigt ..

Jeg arbejder i delikatessen, og idag havde jeg kvalme .. Rigtig fedt hehe

Anmeld

24. oktober 2013

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Jaa, men chefen ved vel at du er kvinde og kan få børn 

Ja, når man ansætter en i min alder som 'kun' har et barn så er det jo en slags risiko man må leve med

Anmeld

24. oktober 2013

lycly

Anonym skriver:

Det har jeg også tænkt på .. Altså kun at sige det til min chef .. Men jeg ved ikke rigtigt ..

Jeg arbejder i delikatessen, og idag havde jeg kvalme .. Rigtig fedt hehe

Åh øv :/ Da jeg var gravid havde jeg også i den grad problemer med at bare gå forbi delikatessen

Anmeld

24. oktober 2013

**Ønskebabyen

Anonym skriver:

Tak for svar piger.. Er dog stadig ret nervøs også fordi jeg VED at det bliver svært at undvære mig .. Især om sommeren.. Vi er kun tre i min afdeling.. Så når jeg er på barsel og en på ferie så er der kun én tilbage

Men jeg er nødt til at sige det .. Igår kom jeg til at sidde og tude over en fucking arbejdsplan .. Må hellere selv fortælle det, end at de regner det ud

Der bliver da vel ansat en barselsvikar for dig??

Anmeld

24. oktober 2013

Anonym trådstarter

**Ønskebabyen skriver:

Der bliver da vel ansat en barselsvikar for dig??

Aner det ikke.. Jeg er den første som skal have barsel (butikken er kun lidt over et år gammel )

Anmeld

24. oktober 2013

**Ønskebabyen

Anonym skriver:

Aner det ikke.. Jeg er den første som skal have barsel (butikken er kun lidt over et år gammel )

Okay.. Men er nu ret sikker på at der er en der erstatter dig imens du er væk.

Anmeld

24. oktober 2013

Anonym trådstarter

**Ønskebabyen skriver:

Okay.. Men er nu ret sikker på at der er en der erstatter dig imens du er væk.

Det håber jeg

Anmeld

24. oktober 2013

AnthonsMor

Anonym skriver:

Hvornår og hvordan sagde I det?

Jeg er kun i 6. uge, men jeg føler at jeg er nødt til at fortælle det snart.. Arbejder i butik og der er bl.a en del løft..

Da jeg var gravid første gang gik jeg i skole, så jeg har aldrig prøvet det før.. Frygter det faktisk lidt :b

Håber I vil dele

Jeg fortalte det første gang jeg havde været til læge.. Var lige startet i vikariat i en skobutik, så der var også mange tunge løft, og de skulle ikke tro jeg var en pjækrøv, hvis nu jeg skulle ende med at være meget plaget af kvalme og ondt diverse steder..

Så jeg gik bare ind til bossen, som godt vidste, at jeg skulle til læge om morgenen, havde sagt jeg evt. kunne komme for sent, da jeg ikke vidste hvor lang tid jeg skulle være der..

Også fortalte jeg hende det.. Hun tog det utrolig pænt, og der blev taget meget hensyn til mig hele min graviditet!

Anmeld

25. oktober 2013

LMX

Anonym skriver:

Dejligt jeg håber også jeg slipper lettere denne gang

Hvordan tog din chef det så?

Rigtig pænt.. Jeg har også jordens bedste chef. Og det koster jo ikke hende noget at jeg er på barsel (eller evt er syg ifb med graviditet) hun ansætter en vikar 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.