Fortælle arbejdsgiver om graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.573 visninger
19 svar
0 synes godt om
23. oktober 2013

Anonym trådstarter

Hvornår og hvordan sagde I det?

Jeg er kun i 6. uge, men jeg føler at jeg er nødt til at fortælle det snart.. Arbejder i butik og der er bl.a en del løft..

Da jeg var gravid første gang gik jeg i skole, så jeg har aldrig prøvet det før.. Frygter det faktisk lidt :b

Håber I vil dele

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2013

Sara.

Med mit andet barn fortalte jeg det allerede uge 8.
Jeg arbejdede i vuggestue og der var mange løft af babyer.

Det var tidligt ja. Men fint.. njeg tænkte også at hvis nu jeg var endt med at arbortere ville de også kunne støtte mig deri.

Heldigvis gik alt fint

Anmeld

23. oktober 2013

Dianabk

Min chef kunne se det på mig, så jeg blev kaldt ind på kontoret og spurgt om jeg havde en god nyhed Har en fantastisk chef der var jeg kun i uge 5

Anmeld

23. oktober 2013

Stivdie

Anonym skriver:

Jeg er kun i 6. uge, men jeg føler at jeg er nødt til at fortælle det snart.. Arbejder i butik og der er bl.a en del løft..

Da jeg var gravid første gang gik jeg i skole, så jeg har aldrig prøvet det før.. Frygter det faktisk lidt :b

Håber I vil dele

Jeg var ca 7 uger henne, da jeg fortalte min chef det. Jeg valgte at fortælle det tidligt på grund af meget kvalme, og ville gerne have, at han kendte årsagen, hvis nogen af mine kolleger skulle komme med kommentarer - hvilket senere viste sig at have været rigtig smart tænkt, da en kollega faktisk endte med at udtrykke bekymring over for chefen

Jeg fortalte det under en medarbejder-chef samtale, som vi har ca en gang om måneden. Skæbnen ville, at en anden kollega netop havde meddelt han skulle være far, så chefen begyndte at snakke om planlægning i forhold til ferie, for det var jo ikke smart med for mange væk samtidig - hvortil jeg svarede, at så måtte jeg også hellere krybe til korset og sige, at jeg nok også skulle have noget barsel til oktober.
Først blev han vildt forvirret, men da det så gik op for ham, hvad jeg egentlig havde sagt, ønskede han mig kæmpe tillykke - og var i øvrigt helt vildt glad for, jeg havde sagt det så tidligt, da han så havde mulighed for at forberede sig på et større planlægningsmæssigt stykke arbejde

Anmeld

24. oktober 2013

Anonym trådstarter

Tak for svar piger.. Er dog stadig ret nervøs også fordi jeg VED at det bliver svært at undvære mig .. Især om sommeren.. Vi er kun tre i min afdeling.. Så når jeg er på barsel og en på ferie så er der kun én tilbage

Men jeg er nødt til at sige det .. Igår kom jeg til at sidde og tude over en fucking arbejdsplan .. Må hellere selv fortælle det, end at de regner det ud

Anmeld

24. oktober 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Tak for svar piger.. Er dog stadig ret nervøs også fordi jeg VED at det bliver svært at undvære mig .. Især om sommeren.. Vi er kun tre i min afdeling.. Så når jeg er på barsel og en på ferie så er der kun én tilbage

Men jeg er nødt til at sige det .. Igår kom jeg til at sidde og tude over en fucking arbejdsplan .. Må hellere selv fortælle det, end at de regner det ud

Så må de jo finde en barselsvikar det er ikke din hovedpine om de kan få løst opgaverne mens du er væk, det er chefens ansvar

Anmeld

24. oktober 2013

LMX

Jeg fortalte det ret hurtigt fordi jeg faktisk stadig er på barsel med min datter (8mdr) og havde en ret problematisk graviditet med hende så gik syg fra uge 6 af. Så hvis samme problem skulle opstå så ville jeg gerne ha at min chef vidste det. 

Jeg har det meget bedre i denne graviditet så jeg glæder mig til at komme på arbejde om små 3 uger, selvom det kun lige bliver 3mdrs tid inden jeg går fra igen. 

Anmeld

24. oktober 2013

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Så må de jo finde en barselsvikar det er ikke din hovedpine om de kan få løst opgaverne mens du er væk, det er chefens ansvar

Det ved jeg godt.. Men tanken er der jo alligevel

Anmeld

24. oktober 2013

Anonym trådstarter

LMX skriver:

Jeg fortalte det ret hurtigt fordi jeg faktisk stadig er på barsel med min datter (8mdr) og havde en ret problematisk graviditet med hende så gik syg fra uge 6 af. Så hvis samme problem skulle opstå så ville jeg gerne ha at min chef vidste det. 

Jeg har det meget bedre i denne graviditet så jeg glæder mig til at komme på arbejde om små 3 uger, selvom det kun lige bliver 3mdrs tid inden jeg går fra igen. 

Dejligt jeg håber også jeg slipper lettere denne gang

Hvordan tog din chef det så?

Anmeld

24. oktober 2013

lycly

Anonym skriver:

Håber I vil dele

Jeg arbejder også i butik og måtte derfor fortælle min chef det tidligt. Men hun holdt det hemmeligt indtil jeg havde været til nf og så sørgede hun bare for at jeg ikke skulle løfte for meget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.