Hjælp urin eller fostervand?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.071 visninger
40 svar
50 synes godt om
23. oktober 2013

sulo

God morgen de damer, nu har jeg brug for et råd til hvad jeg skal gøre.

Da jeg stod op her til morgen, tissede jeg som sædvanligt, da jeg var færdig og var ved at vaske fingre, løb der væske ud kunne jeg mærke så jeg satte mig på toilettet igen og der løb et par skvæt mere ud.

Det skal lige nævnes at jeg har inkontinens i forvejen så jeg tænkte at det nok enten var det eller livmoderen der trykker meget på min blære.

Jeg fandt et par tørre trusser og et trusse indlæg for en sikkerhedsskyld, men 2 min efter da jeg var ved at lave min morgen te, løb det ud af mig igen, omend hvor meget jeg skyndte mig var trusseinlægget, trusser og bukser gennemblødte da jeg nåede toilettet.

Endnu mere væske løb ud, men jeg kunne ikke presse det ud som når man tømmer blæren, men jeg kunne nærmest "vugge" det ud, farven er helt klar og ingen lugt af nogen art.

Nu har jeg siddet stille i næsten en time og ikke flere udslip, hvad tror i?, skal jeg ringe til lægen (lægehuset ligger kun 800 m herfra) eller fødegangen og snakke med dem, eller vente et par timer og se tiden an?, er 35+1

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2013

Frk. Himmelblå

sulo skriver:

Da jeg stod op her til morgen, tissede jeg som sædvanligt, da jeg var færdig og var ved at vaske fingre, løb der væske ud kunne jeg mærke så jeg satte mig på toilettet igen og der løb et par skvæt mere ud.

Det skal lige nævnes at jeg har inkontinens i forvejen så jeg tænkte at det nok enten var det eller livmoderen der trykker meget på min blære.

Jeg fandt et par tørre trusser og et trusse indlæg for en sikkerhedsskyld, men 2 min efter da jeg var ved at lave min morgen te, løb det ud af mig igen, omend hvor meget jeg skyndte mig var trusseinlægget, trusser og bukser gennemblødte da jeg nåede toilettet.

Endnu mere væske løb ud, men jeg kunne ikke presse det ud som når man tømmer blæren, men jeg kunne nærmest "vugge" det ud, farven er helt klar og ingen lugt af nogen art.

Nu har jeg siddet stille i næsten en time og ikke flere udslip, hvad tror i?, skal jeg ringe til lægen (lægehuset ligger kun 800 m herfra) eller fødegangen og snakke med dem, eller vente et par timer og se tiden an?, er 35+1

Du skal ringe til fødegangen og så lige blive tjekket :-)

Havde du oplevelsen af, at det var meget vand? 

Tag et frisk bind på og følg med i, om det bliver fyldt i løbet af dagen. 

Det kan sagtens være inkontinens, det du beskriver, men man ved jo aldrig. Det kan også sagtens være fostervand..

Anmeld

23. oktober 2013

Trekløver(:

sulo skriver:

Jeg ville ringe med det samme, jeg syntes det lyder meget som sivene forstervand. Da jeg gik i fødsel startede det med sivende fostervand, og et par timer efter gik det sidste i en stor skylle. 

Anmeld

23. oktober 2013

Guldet

Synes måden du beskriver det på, lyder det som om det er fostervand der siver stille og roligt! Fostervand lugter nemlig ikke . Jeg ville ringe til fødegangen

Anmeld

23. oktober 2013

sulo

Frk. Himmelblå skriver:

Du skal ringe til fødegangen og så lige blive tjekket :-)

Havde du oplevelsen af, at det var meget vand? 

Tag et frisk bind på og følg med i, om det bliver fyldt i løbet af dagen. 

Det kan sagtens være inkontinens, det du beskriver, men man ved jo aldrig. Det kan også sagtens være fostervand..

Det kan være begge dele ja

En update, har lige lavet nummeret igen, da jeg ville rejse mig efter et glas vand (har snart ikke flere rene trusser tilbage og ingen bind i huset, kun trusseindlæg)

jeg har en fornemmelse af at det er en del mere der kommer end min normale mængde urin og jeg kan ikke presse sammen og hold på det som jeg normalt næsten kan.

Mit dilemma består i, at bilen er på "arbejde" sammen med kæresten og der er 30 km til fødegangen, men lægehuset ligger i gå afstand herfra, så er lidt tilbøjelig til at ringe til lægen først, vil nødig hive kæresten unødigt væk fra hans arbejde, hvis det kan undgås da han har haft rigtig mange fri dage uden løn pga hans mors død for 3 uger siden

Anmeld

23. oktober 2013

Sisse Vinther

sulo skriver:

Jeg ville nok ringe til fødegangen med det samme. Og har det ikke nogen lugt, bør det jo ikke være urin, da urin forholdsvist hurtigt efter det har forladt kroppen begynder at lugte surt.

Fødegangen, og afsted med dig.

Anmeld

23. oktober 2013

Sisse Vinther

sulo skriver:

Det kan være begge dele ja

En update, har lige lavet nummeret igen, da jeg ville rejse mig efter et glas vand (har snart ikke flere rene trusser tilbage og ingen bind i huset, kun trusseindlæg)

jeg har en fornemmelse af at det er en del mere der kommer end min normale mængde urin og jeg kan ikke presse sammen og hold på det som jeg normalt næsten kan.

Mit dilemma består i, at bilen er på "arbejde" sammen med kæresten og der er 30 km til fødegangen, men lægehuset ligger i gå afstand herfra, så er lidt tilbøjelig til at ringe til lægen først, vil nødig hive kæresten unødigt væk fra hans arbejde, hvis det kan undgås da han har haft rigtig mange fri dage uden løn pga hans mors død for 3 uger siden

Jeg ville nu ikke mene det var en ''unødig grund'', når det sådan bliver ved at sive.
Du bør som minimum informere ham, så han kan være beredt på at komme hurtigt hjem.

Anmeld

23. oktober 2013

sulo

Har lige lavet nummeret igen så jeg ringer...

Anmeld

23. oktober 2013

Hullabullabulla

Afsted på fødegangen med dig!!

Anmeld

23. oktober 2013

Sisse Vinther

sulo skriver:

Har lige lavet nummeret igen så jeg ringer...

God idé!

Husk også at få fat i din kæreste, alt efter hvad de siger på fødegangen.

til jer.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.