HHC88 skriver:
Hejsa.
Jeg ved ikke hvem du er, så kender ikke til baggrunden, hvilken grad eller hvilken slags handicap vi snakker om, men måske du kan bruge det alligevel..
Jeg arbejder selv til daglig med handicap, både børn og voksne, og kunne godt nikke genkendende til det du skriver.. Jeg oplever desværre for ofte, at der bliver brugt rigtig mange kræfter på samarbejdet imellem forældre og pædagoger - og ikke den positive slags kræfter. Og det er bare så ærgerligt.
Mit bedste råd jeg kan give dig er, at skab en tillid til dem som har med dit barn at gøre, og hav tillid til, at de også mener at du gør det så godt du kan. Tit spiller følelserne så meget ind, at det bliver en form for fejlfindings-projekt, og meget af det begynder pludselig at handle om hvordan man selv tror andre ser det, føler det m.m., end at det rent faktisk handler om barnets tarv. At skulle bevise overfor hinanden at man gør det rigtige.. Ud til højre med det
Det kan give så mange unødige bekymringer og fejltolkninger hvis fokus får lov at ende i den grøft.
Dermed ikke sagt, at jeg ikke forstår hvorfor det er sådan - man har som forælder SÅ mange følelser i spil, hvilket er helt naturligt. Oven i det, ville jeg så også mene, at en professionel pædagog, aaaltid skal tage udgangspunkt i, at det som forældrene siger er korrekt - det er trods alt dem der kender sit barn bedst. Så formuleringen fra pædagogen/læreren er knap så heldig efter min mening, da den kan lægge op til tvivl omkring jeres ord, hvilket du jo også selv falder over. Mit råd er, prøv at tage en snak med vedkommende om problemet. Fortæl hvordan det bliver gjort derhjemme - måske finder i frem til hvad der udløser det bliver svært for ham ude for hjemmet? Er der nogle genkendelige ting, der er vigtige for ham og som skal være genkendelige et andet sted også? Som sidste forslag hvis ikke gåden kan løses, kunne det så hjælpe at en fra hjemmet er til stede i 'problemfasen', indtil tryghed opnås?
Håber i får det løst 
jeg prøver helt klart også at have tillid til dem

lærene har jeg helt klart fået et godt indtryg af, men ikke af skole lederen da jeg prøvede at søge hjælp før han startede men han sagde bare at de kunne jo ikke give alle børn en støtte pædagog
han er letter mental retaderet og lider af selektiv mutisme han gå i en almindelig børnehave klasse
jeg har altid haft problemer med at jeg tænker på hvad andre tænker osv. men lige på det her punkt er det blevet meget bedre da jeg hele tiden har fået afvide af alle(børnehave, støtte pædagog, sfo, osv. at jeg gør det godt og at mine børn ikke kan have en bedre mor, så det er jeg begyndt at tro på

og det gå mig endelig heller ikke på hvad hun tænker men at det lyder som om hun ikke tror på mig (som du også selv syntes)
vi snakkede også om hvad vi gjorde her hjemme og der få han en klud med sæbe på og så vasker han sig selv (det er så ikke altid han få vasket hår, da han ikke kan li det)men nå han få vasket hår så få han også bare det i hånden også vasker han også det, så næste gang få han en vaskeklud med
og det med at jeg kan være der, kan ikke lade sig gøre han 1 uges tid før vinter ferien holdt vi møde hvor vi fik af vide det ikke gik så godt, så nogen dage senere skulle de have taget billeder og der ville han gerne have mig med, og der små grinte læren lidt og sagde at det kunne jeg ikke.