Dafnies skriver:
Hej Alle! 
I går havde vi besøg af min svigermor og hendes kæreste. Det var egentlig ganske hyggeligt og der er absolut ingen tvivl om, at svigermor glæder sig til at blive farmor om et par måneder.
MEN! Mens vi sidder og hyggesnakker, spørger hun os om vi har tænkt på nogle navne til vores barn. Vi er begge meget glade for det navn vi har i tankerne og fortæller derfor med et stort smil hvad vi har tænkt os at han skal hedde.. Smilet forsvinder fuldstændigt fra svigermors ansigt og hun udbryder: "NEJ! Det gør i simpelthen bare ikke! Nej nej nej. Tænk på hvad han dog kommer til at blive kaldt!"
Totalt stilhed i stuen.. Hvorefter svigermors kæreste lige så stille bryder tavsheden med: "Det tror jeg altså han vil blive drillet med"..
Hvad fanden blev der lige af høflighed? Hvad blev der af "hvis du ikke har noget pænt at sige - så hold kæft!".. Eller måske man bare kunne benytte sig af (den for nogle, ikke eksisterende) situationsfornemmelse?
ØV! hvor er jeg bare ærgerlig over at de ikke kan lide vores navn. Ikke at vi kommer til at ændre navnet på grund af svigermor.. Men det er da stadig surt 
Det skal lige siges, at alle andre i familien synes det er et rigtig fint og sødt, omend lidt anderledes navn.
Nogen der har erfaringer med en lignende situation? Ville I fortælle svigermor, at I faktisk blev kede af hendes reaktion? Eller bare ignorere det fuldstændigt og kalde barnet det navn uanset hvad? Tænker at hun måske vænner sig til navnet når først barnet er født osv??
Tak 
Ooorrk jeg hader de personer..
Vi har mødt det ved både mine forældre og svigerforældre begge gange...
Her anden gang blev min mor ved.. og gjorse nar af det osv.. der bad jeg hende rent ud sagt holde sin kæft.. for det var vores barn og vores valg Og kunne hun ikke indfinde sig måtte hun jo holde sig væk...
Ved den første snakkede mandens mormor ikke til os i en måned efter hun hørte hvad vi MÅSKE ville kalde hende.. så forarget blev hun..
Det blev så det navn og som de alle siger i dag.. så kan vores piger jo ikke heddeandet.
Anmeld