Svigermor kan ikke lide navnet!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. oktober 2013

Malene76

Wimmie skriver:

Synes bestemt godt du kan tillade dig at sige at du ikke synes det var en særlig hensigtsmæssig reaktion. Prøvede lidt det samme med min svigermor for nogle uger siden; hun spurgte hvilke navne vi havde i tankerne til vores pige og 3 af dem ville hun meget gerne nedlægge veto imod.
Da vi sagde at vi bl.a. overvejede navnet Elinor sagde hun bare "Ej, det gør I altså bare ikke"...øh jo, det gør vi jo så måske 

Sjovt som de mødre og svigermødre tror de har noget at skulle have sagt i navnevalget til deres børnebørn!

KH malene

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg ville bare lade den ligge og være pænt ligeglad! Det er jer der bestemmer navnet, og sådan er det bare!

Hvis hun så bliver ved med at kommentere på navnet osv, så ville jeg bare sige at til hende, at ja det er muligt at hun ik ka li navnet, men det ka i, så nu behøver hun ik kommenter mere på det! 

Bliver hun ved, må kærsten tage en seriøs snak med hende! Vh stine

Anmeld

22. oktober 2013

Ellie79

Dafnies skriver:

Tak for svar! Jeg er meget enig 

Jeg synes jo slet ikke det navn vi har valgt er så specielt endda.. 

Vi vil gerne have, at han skal hedde Leander. Det er anderledes og ikke så brugt, men læner sig meget op af nogle ganske almindelige navne. Vi synes bare det er så fint et navn 

Vil bare sige at det er et smukt og stærkt navn i har valgt. Og I kommer til at opleve mange ueningheder, der er ikke noget mere fantastisk end at få et barn, men man får også en familie der tit lige ved bedre. Mit råd at er lade det sive og det som skal kommenteres - sig det med det sammen så de ved hvad du står for som mor..

Anmeld

22. oktober 2013

twinny

Der var jeg nok blevet skrap i vendingen og lavet  Så er det godt det er mit barn, ikke dit. 

Anmeld

22. oktober 2013

Maja88

Dafnies skriver:

Hej Alle! 

I går havde vi besøg af min svigermor og hendes kæreste. Det var egentlig ganske hyggeligt og der er absolut ingen tvivl om, at svigermor glæder sig til at blive farmor om et par måneder. 

MEN! Mens vi sidder og hyggesnakker, spørger hun os om vi har tænkt på nogle navne til vores barn. Vi er begge meget glade for det navn vi har i tankerne og fortæller derfor med et stort smil hvad vi har tænkt os at han skal hedde..  Smilet forsvinder fuldstændigt fra svigermors ansigt og hun udbryder: "NEJ! Det gør i simpelthen bare ikke! Nej nej nej. Tænk på hvad han dog kommer til at blive kaldt!"

Totalt stilhed i stuen.. Hvorefter svigermors kæreste lige så stille bryder tavsheden med: "Det tror jeg altså han vil blive drillet med"..

Hvad fanden blev der lige af høflighed? Hvad blev der af "hvis du ikke har noget pænt at sige - så hold kæft!".. Eller måske man bare kunne benytte sig af (den for nogle, ikke eksisterende) situationsfornemmelse? 

ØV! hvor er jeg bare ærgerlig over at de ikke kan lide vores navn. Ikke at vi kommer til at ændre navnet på grund af svigermor.. Men det er da stadig surt 

Det skal lige siges, at alle andre i familien synes det er et rigtig fint og sødt, omend lidt anderledes navn. 

Nogen der har erfaringer med en lignende situation? Ville I fortælle svigermor, at I faktisk blev kede af hendes reaktion? Eller bare ignorere det fuldstændigt og kalde barnet det navn uanset hvad? Tænker at hun måske vænner sig til navnet når først barnet er født osv??

Tak 

Ooorrk jeg hader de personer..

Vi har mødt det ved både mine forældre og svigerforældre begge gange...

Her anden gang  blev min mor ved.. og gjorse nar af det osv.. der bad jeg hende rent ud sagt holde sin kæft.. for det var vores barn og vores valg Og kunne hun ikke indfinde sig måtte hun jo holde sig væk...

Ved den første snakkede mandens mormor ikke til os  i en måned efter hun hørte hvad vi MÅSKE ville kalde hende.. så forarget blev hun..

Det blev så det navn og som de alle siger i dag.. så kan vores piger jo ikke heddeandet.

Anmeld

22. oktober 2013

Malene76

Maja88 skriver:

Ooorrk jeg hader de personer..

Vi har mødt det ved både mine forældre og svigerforældre begge gange...

Her anden gang  blev min mor ved.. og gjorse nar af det osv.. der bad jeg hende rent ud sagt holde sin kæft.. for det var vores barn og vores valg Og kunne hun ikke indfinde sig måtte hun jo holde sig væk...

Ved den første snakkede mandens mormor ikke til os  i en måned efter hun hørte hvad vi MÅSKE ville kalde hende.. så forarget blev hun..

Det blev så det navn og som de alle siger i dag.. så kan vores piger jo ikke heddeandet.

Om jeg fatter at fokl vil være det bekendt.  Kiggede lige din profil for at se navnene på dine børn.  Fine navne, men nu er jeg også begejstret for navne der ikke er flere af i klassen.

KH Malene

Anmeld

22. oktober 2013

Maja88

Malene76 skriver:

Om jeg fatter at fokl vil være det bekendt.  Kiggede lige din profil for at se navnene på dine børn.  Fine navne, men nu er jeg også begejstret for navne der ikke er flere af i klassen.

KH Malene

Nej for de ved jo at de i sidste ende vender sig til det og blivee glase for børnene uanset hvad..

Men ved Aprilla sagde mange folk.. Aprilla det kan man da ikke hedde eller det er synd for barnet..

Ved Penelope sagde folk; Penelope.. hvad fanden er det for et navn at kalde sit barn.. .. 

De sagde det inden de vidste om de kom til at hedde det.. ved begge piger havdevi 4 navne

Anmeld

22. oktober 2013

Malene76

Maja88 skriver:

Nej for de ved jo at de i sidste ende vender sig til det og blivee glase for børnene uanset hvad..

Men ved Aprilla sagde mange folk.. Aprilla det kan man da ikke hedde eller det er synd for barnet..

Ved Penelope sagde folk; Penelope.. hvad fanden er det for et navn at kalde sit barn.. .. 

De sagde det inden de vidste om de kom til at hedde det.. ved begge piger havdevi 4 navne

Ja man skal høre meget før ens øre falder af...  Det er utrolig så mange der har en mening om det navn man giver sit barn..

KH Malene

Anmeld

22. oktober 2013

Dafnies

AnjaB skriver:

Vil bare sige at det er et smukt og stærkt navn i har valgt. Og I kommer til at opleve mange ueningheder, der er ikke noget mere fantastisk end at få et barn, men man får også en familie der tit lige ved bedre. Mit råd at er lade det sive og det som skal kommenteres - sig det med det sammen så de ved hvad du står for som mor..

Mange tak! Det er sødt af dig 

Jeg vil helt sikkert tage dit råd med videre og huske at øve mig i, at holde fast i mig selv, mine holdninger og min måde at gøre tingene på! Jeg kan allerede nu mærke, at det bliver nødvendigt 

Anmeld

22. oktober 2013

Michelle88

Vi valgte først at fortælle navet på vores datter til barnedåben, så var vi også fri for den slags kommentar, fordi så kunne det ikke lige laves om.. Synes det er et flot navn i har valgt, og der er blevet meget almindeligt idag. Så tror ikke at de er noget han bliver drillet med, børn har så mange forskellige unikke navne idag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.