Svigermor kan ikke lide navnet!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. oktober 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
Dafnies skriver:

Leander  Det er endda ikke så specielt igen (Synes jeg). Vi har da haft navne oppe og vende der var mere specielle... 

Og hvad mener de så lige mobbegrundlaget er i det navn???   Det er sgu da et fint navn og lidt anderledes uden at være langt ude. Det er da perfekt

i øvrigt er det da efterhånden mere reglen end undtagelsen at hedde villads, leander, ludvig, storm osv end at hedde Peter, Morten og Mads så jeg tror absolut ikke det er navnet der bliver peget fingre a

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2013

Muhmi

Dafnies skriver:

Leander  Det er endda ikke så specielt igen (Synes jeg). Vi har da haft navne oppe og vende der var mere specielle... 

Det er da super sødt!

Anmeld

22. oktober 2013

Dafnies

Mor11 skriver:

Og hvad mener de så lige mobbegrundlaget er i det navn???   Det er sgu da et fint navn og lidt anderledes uden at være langt ude. Det er da perfekt

i øvrigt er det da efterhånden mere reglen end undtagelsen at hedde villads, leander, ludvig, storm osv end at hedde Peter, Morten og Mads så jeg tror absolut ikke det er navnet der bliver peget fingre a

Nej, jeg ved heller ikke lige hvad det er hun forestiller sig  

Men svigermor er vist ikke helt med på bølgen  Hun var totalt forarget over, at en venindes datter ville kalde sin søn for Adam, for det var da det mest mærkelige hun nogensinde havde hørt... 

Anmeld

22. oktober 2013

Muhmi

Dafnies skriver:

Ja okay, det kan jeg godt se kan give nogle problemer 

Men der var så også en god grund til, at din mor ikke kunne lide navnet - Men det lyder, heldigvis, ikke som om din mor kom med sådan et surt opstød!  

Hvis der var et lignende problem her, ville jeg helt klart også overveje at finde et andet navn til skurken 

Hun reagerede ret voldsomt da jeg fortalte hende at vi havde tænkt os at kalde Rune det andet navn... Men hun fortalte så grunden bagefter og ja, så var det jo klart udelukket...

Jeg synes altså at Leander er total nuser

Anmeld

22. oktober 2013

Dafnies

Muhmi skriver:

Det er da super sødt!

Mange tak  
Vi er også vilde med det. Det var faktisk fordi vi havde kig på den sindssygt lækre Leander seng til vores barn.. Og så sagde jeg til kæresten: "Leander er da egentlig et ret flot navn" - Uden at vide, at man faktisk kunne hedde det.. Så hjem og Google - og det kunnne man sørme! 

Og så har jeg jo, efter jeg er begyndt at følge lidt med herinde, set at der er en bruger, der har en super nuttet lille dreng med samme navn  Så var jeg solgt 

Anmeld

22. oktober 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
Dafnies skriver:

Nej, jeg ved heller ikke lige hvad det er hun forestiller sig  

Men svigermor er vist ikke helt med på bølgen  Hun var totalt forarget over, at en venindes datter ville kalde sin søn for Adam, for det var da det mest mærkelige hun nogensinde havde hørt... 

Jesus dog, hvis hun synes Adam er sært, hvad er så almindeligt???  Tove, Grete, Knud og Børge??  Hehehe

Anmeld

22. oktober 2013

Dafnies

Mor11 skriver:

Jesus dog, hvis hun synes Adam er sært, hvad er så almindeligt???  Tove, Grete, Knud og Børge??  Hehehe

Noget i den stil tror jeg  

Anmeld

22. oktober 2013

Bshizzle

Ski da hul i det 

Det er jeres barn og i er tilfreds med det..Go for it! BUM!! 

Min Mor var heller ikke tilfreds med navnet "Nicolai".. Mest fordi det var min kærestes første ide! 

Typisk!!!!.. hun vil altid blande sig! 

Men jeg var SÅ LIGEGLAD!   

Anmeld

22. oktober 2013

Wimmie

Dafnies skriver:

Hej Alle! 

I går havde vi besøg af min svigermor og hendes kæreste. Det var egentlig ganske hyggeligt og der er absolut ingen tvivl om, at svigermor glæder sig til at blive farmor om et par måneder. 

MEN! Mens vi sidder og hyggesnakker, spørger hun os om vi har tænkt på nogle navne til vores barn. Vi er begge meget glade for det navn vi har i tankerne og fortæller derfor med et stort smil hvad vi har tænkt os at han skal hedde..  Smilet forsvinder fuldstændigt fra svigermors ansigt og hun udbryder: "NEJ! Det gør i simpelthen bare ikke! Nej nej nej. Tænk på hvad han dog kommer til at blive kaldt!"

Totalt stilhed i stuen.. Hvorefter svigermors kæreste lige så stille bryder tavsheden med: "Det tror jeg altså han vil blive drillet med"..

Hvad fanden blev der lige af høflighed? Hvad blev der af "hvis du ikke har noget pænt at sige - så hold kæft!".. Eller måske man bare kunne benytte sig af (den for nogle, ikke eksisterende) situationsfornemmelse? 

ØV! hvor er jeg bare ærgerlig over at de ikke kan lide vores navn. Ikke at vi kommer til at ændre navnet på grund af svigermor.. Men det er da stadig surt 

Det skal lige siges, at alle andre i familien synes det er et rigtig fint og sødt, omend lidt anderledes navn. 

Nogen der har erfaringer med en lignende situation? Ville I fortælle svigermor, at I faktisk blev kede af hendes reaktion? Eller bare ignorere det fuldstændigt og kalde barnet det navn uanset hvad? Tænker at hun måske vænner sig til navnet når først barnet er født osv??

Tak 

Synes bestemt godt du kan tillade dig at sige at du ikke synes det var en særlig hensigtsmæssig reaktion. Prøvede lidt det samme med min svigermor for nogle uger siden; hun spurgte hvilke navne vi havde i tankerne til vores pige og 3 af dem ville hun meget gerne nedlægge veto imod.
Da vi sagde at vi bl.a. overvejede navnet Elinor sagde hun bare "Ej, det gør I altså bare ikke"...øh jo, det gør vi jo så måske 

Anmeld

22. oktober 2013

Malene76

Dafnies skriver:

Tak for svar! Jeg er meget enig 

Jeg synes jo slet ikke det navn vi har valgt er så specielt endda.. 

Vi vil gerne have, at han skal hedde Leander. Det er anderledes og ikke så brugt, men læner sig meget op af nogle ganske almindelige navne. Vi synes bare det er så fint et navn 

Leander er et super fint navn og fortjener på ingen måde sådan en kommentar. Troede virkelig det var vildt arparte!!  Kan heller ikke lige se at det navn skulle give specielt grund til drillerier.

KH Malene

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.