Babyindsats til autostol hvor længe ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23.676 visninger
15 svar
2 synes godt om
22. oktober 2013

AnonymMor

Hej piger  

vi har sådan en brio baby autostol hvor der er sådan en indsats og tænkte på hvor længe i brugte indsatsen til jeres babyer ? Synes nemlig at Naya er begyndt at blive ret stor til den.. Hun fylder den helt ud og det er efterhånden ret bøvlet at få hende bakset ned i den og de der skulder puder er også ret trælse at få til at sidde ordenligt da hun "fylder" så meget 

Men hvornår er det lovligt at sætte hende i autostolen uden indsats ?  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2013

PrincessTanja

Har samme problem så følger lige med. Har dog ikke en brio men en eller anden billigere model, ved ikke om jeg kan tage indsatsen ud af den?

Anmeld

22. oktober 2013

AnthonsMor

Rinepigen skriver:

Hej piger  

vi har sådan en brio baby autostol hvor der er sådan en indsats og tænkte på hvor længe i brugte indsatsen til jeres babyer ? Synes nemlig at Naya er begyndt at blive ret stor til den.. Hun fylder den helt ud og det er efterhånden ret bøvlet at få hende bakset ned i den og de der skulder puder er også ret trælse at få til at sidde ordenligt da hun "fylder" så meget 

Så vidt jeg har forstået er en indsats ikke et lovkrav, men en "service" som producenten giver dig, for at holde babys hoved på plads..

Der har ikke været en indsats i vores autostol, så jeg kan ikke svare på hvornår jeg fjernede den, da vi aldrig har haft den

Så hvis du synes hun fylder den ud, så er den nok ikke nødvendig længere, tænker jeg?

Det jeg gjorde med Anthon dengang var, at sætte ham fast i stolen selvfølgelig, også pakke dynen omkring ham, når autostolen var sat fast, så han fik støtte derfra

Anmeld

22. oktober 2013

AnonymMor

PrincessTanja skriver:

Har samme problem så følger lige med. Har dog ikke en brio men en eller anden billigere model, ved ikke om jeg kan tage indsatsen ud af den?

bare i orden 

Anmeld

22. oktober 2013

AnonymMor

AnthonsMor skriver:

Så vidt jeg har forstået er en indsats ikke et lovkrav, men en "service" som producenten giver dig, for at holde babys hoved på plads..

Der har ikke været en indsats i vores autostol, så jeg kan ikke svare på hvornår jeg fjernede den, da vi aldrig har haft den

Så hvis du synes hun fylder den ud, så er den nok ikke nødvendig længere, tænker jeg?

Det jeg gjorde med Anthon dengang var, at sætte ham fast i stolen selvfølgelig, også pakke dynen omkring ham, når autostolen var sat fast, så han fik støtte derfra

hej

mange tak for svaret... okay så er den jo ikke nødvendig som sådan tænker også at jeg prøver at se om det ikke går uden den inden længe  

Anmeld

22. oktober 2013

Autostol.dk

I tager den ud når barnet ikke længere sidder godt med den i. Den er ikke et lovkrav, som det tidligere er anført.

Anmeld

22. oktober 2013

AnonymMor

Autostol.dk skriver:

I tager den ud når barnet ikke længere sidder godt med den i. Den er ikke et lovkrav, som det tidligere er anført.

mange tak for svaret  men skal de kunne holde hovedet helt selv inden man taget den ud ? eller hvordan ?

Anmeld

22. oktober 2013

AnthonsMor

Rinepigen skriver:

hej

mange tak for svaret... okay så er den jo ikke nødvendig som sådan tænker også at jeg prøver at se om det ikke går uden den inden længe  

Hvor gammel er hun? Allerede da Anthon var 8-10 uger sad kan fint i stolen uden at blive 'holdt' af dynen

Men det er jo selvfølgelig meget individuelt

Anmeld

22. oktober 2013

Autostol.dk

Rinepigen skriver:

mange tak for svaret  men skal de kunne holde hovedet helt selv inden man taget den ud ? eller hvordan ?

Nej det er der ingen anbefalinger for. Så i skifter bare når i synes, at barnet sidder bedre i stolen uden indsatsen.

Anmeld

22. oktober 2013

FrkZier

Rinepigen skriver:

Hej piger  

Isaak var vidst omkring 2mdr da vi tog den ud, han kunne ikke være der ordentligt med den i

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.