Milla-Victoria's mor skriver:
Som overskriften lyder: hvor lang tid sover jeres guldklumper til middag?? Og hvor gamle er de??
Min datter på 1½ år, sover som regel 3 timer til middag!! Men her de sidste par aftener har hun lagt i 1½ time og sunget. Jeg har tænkt over om jeg måske skal cutte middagssøvnen lidt ned!!?
Hvad er jeres erfaringer`??
Knus Pernille
Jeg har aldrig oplevet så noget med min søn, 3 timer ville jeg virkeligt ønske mig nogle gange!

Han sover mellem 1 eller 2 timer. Ikke så tit 2 timer og som regel halv anden. Men også meget tit kun 1. Han bliver 18 måneder om en uge.
Han er begyndt at sove rigtigt dårlig nu (også til middag) jeg var ved at "research" lidt og fand ud, at der kommer så en 18 måneders krise (mellem 17 og 20 måneder dukker den op) De har pludseligt meget mere behov for tryghed og de drømmer meget om de ting, som pludseligt begynder at være opmærksom på i deres verden. De vågner meget tit og græder og de har det svært med at puttes. Og det passer præcis til vores søn lige nu. Han sov aldrig længe, men vi har aldrig haft problemer med at putte ham. Nu de sidste to dage har jeg brugt over en time. Min mand kunne overhovedet gøre noget ved det. Den lille ville kun have mor og pludseligt ville han ikke ligge ned. Puha, jeg vidste ikke, hvad jeg skulle gøre! Jeg har så puttet en dyne på gulvet, ved siden af vores seng og har smidt træmesengen madrass på den og så begyndte vi igen helt forfra med putning. Jeg lå der lidt sammen med ham og så fald han i søvn. Men ca kl. 04 vågnede ham og skreg og ville kun at jeg holder ham. På det tidspunkt har jeg flyttet ham til vores seng og han var on and off i halv anden time! aaaahhhh Jeg putter ikke ham i vores sengen om aftenen, for jeg synes, at jeg ikke sover så godt (han sparker meget og jeg vågner meget nemt, for jeg er bange at han falder, jeg har fundet ham et par gange ved kanten ved vores fødder!) og jeg vil ikke, at han er der for meget tid nu at jeg er gravid og venter på nr2 som skal ammes om natten. Men nu får vi at, hvor længe den her fase holder...
Kunne det være, at din datter har det samme? 18 måneder "krise"? Jeg finder lige nogle links jeg fand og du kan læse lidt om det.
Anmeld