Hvor lang tid sover jeres børn til middag??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.578 visninger
13 svar
0 synes godt om
22. juli 2009

Mutti2

Som overskriften lyder: hvor lang tid sover jeres guldklumper til middag?? Og hvor gamle er de??

Min datter på 1½ år, sover som regel 3 timer til middag!! Men her de sidste par aftener har hun lagt i 1½ time og sunget. Jeg har tænkt over om jeg måske skal cutte middagssøvnen lidt ned!!?

Hvad er jeres erfaringer`??

Knus Pernille

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juli 2009

Musen5

Min søn er 26 mdr og han har de sidste 2 måneder ikke sovet til middag. Han blev så ked af det når han skulle sove til middag og det tog længere tid at få ham til at sove en hvad han rent faktisk sov. Derudover så tog det op til 2-2½ time at få ham til at sov e om aftenen, nu tar det ca 20 min.

Han søster var på samme måde, hun skrottede oxo middagsluren da hun blev 2

/Mette 33+4

Anmeld

22. juli 2009

Vingummien

Emil er knap 1 år og han sover 2-3 timer omkring middagstid og så sover han fakitks 1-2 timer igen sidst på eftermiddagen og så 12 timer om natten, vi har en 7 sover hehe.

Jeg vil prøve at gøre luren kortere, men kan godt være der kommer en perioede hvor den skal være lang igen, har haft perioder hvor Emil slet ik har sovet om dagen og så nu sover han 2 gange om dagen, tror det er forskelligt hva de har brug for

Anmeld

22. juli 2009

trunte89

Min Sara er også halvandet. 

Når hun er i dp, så sover hun 1½ time ca. Når hun er i gæste dp - hvilket hun tit er - sover hun mindst 2 og gerne 3 timer. ( har en eller anden ide om at hun bliver vækket i hendes faste dp, for hun er sjovt nok altid lige vågnet. Har endnu ikke prøvet en gang hvor vi måtte vække hende. Det gør vi stortset altid i gæstedp)

I weekenderne( og her i ferien) sover hun også formiddag som regel 1½ til 2 timer og så igen ved 14 tiden også 1½-2 timer.

Anmeld

22. juli 2009

Christopher&Andreas

hej...
min søn 2år sover mellem 1.5time og 3 timer men har oplevet det samme som dig at han ligger vågen længe om aftenen så vi vækker ham efter 1.5 eller 2timer det har virkelig hjulpet her.....

Anmeld

22. juli 2009

Jules

Min Viktor på 10 mån sovetider :

Vågner kl.5-6 tiden og får morgenmad også blir han puttet ígen.
Så vågner han igen ved 7.30 - 8 tiden.
Efter formiddagsmaden kommer han ud at sove ved 11 tiden og vågner som regl ved 13 tiden....
Så får han en sen aften lur ved 16.30 tiden... til ved 18 tiden... Ellers kan hans aften ikke hænge sammen...

Nat nat tid er ved 21.30 tiden - Og der går han som regl ud som et lys

Meeeen nu når han starter i DP blir det nok helt anderledes

Anmeld

22. juli 2009

Mor til Frederic og Freya

Frederic 10 mdr vågner mellem 5.45-6.30 hvor vi står op og kommer i tøjet.

Han sidder og leger mens jeg laver morgenmad og så fordi knægten gerne laver stort hver morgen - så han får lige lidt alenetid. 

Han kommer i DP ca. kl 8 og derude sover han alt fra 1 time - 2 ½ time til middag. Han bliver hentet mellem 15.00 - 16.15 alt efter hvordan jeg og manden lige arbejder. Han får som regl en bette morfar på max en ½ time og ikke efter kl 17. Spiser kl 18 og han er bliver puttet 19.00 og sover til næste morgen.

Herhjemme i weekender  kan han snilt sove 3 timer til middag - alt efter hvad vi har lavet om formiddagen..

Anmeld

23. juli 2009

JustAnotherName

Som overskriften lyder: hvor lang tid sover jeres guldklumper til middag?? Og hvor gamle er de??

Min datter på 1½ år, sover som regel 3 timer til middag!! Men her de sidste par aftener har hun lagt i 1½ time og sunget. Jeg har tænkt over om jeg måske skal cutte middagssøvnen lidt ned!!?

Hvad er jeres erfaringer`??

Knus Pernille

Min datter er 22 måneder. Hun sov mellem 2-3 timer for et par måneder siden. Men den sidste tid har hun skåret væsentligt ned på middagsluren. Nu sover hun maks 1-2 timer ...og nogle få gange har vi hentet hende fra vuggestue, hvor hun SLET IKKE har sovet    ...men hun er altså ikke klar til at undværre sin middagslur helt!

Nu sover hun alt fra ½ time til maks 2 timer til middag.

Anmeld

23. juli 2009

Mor.sander

Min datter sov 1-1½ time fra hun var ca. 1½ år til hun 3½ år
Min søn derimod som max. en halv time fra han var 4 mdr. og droppede den helt da han var 1½ år.

Anmeld

23. juli 2009

Miamaja

Hold da op det var tidligt mange af jeres unger droppede en lur om dagen. jeg fik at vide af sygeplejersken at en barn paa 2 har brug for 1 time sovn stadigvaek om dagen.

min son er 2 aar og 3 mdr og sover 2- 2,5 time middagslur  jeg haaber han vil blive ved med at tage en lur til han er ihvertfald 3 aar

hvis han ikke bliver lagt, er han meget ked af det og meget traet heeeeele dagen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.