Fortryder fravalget af amning. :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. oktober 2013

Anonym trådstarter

Rødhætte skriver:

Enig Jeg kunne desværre ikke amme og havde vildt dårligt samvittighed, men nu hvor jeg ser på min 2 årige søn som stor trives er jeg ikke det mindst ked af at han blev flaskebarn

Jeg gav også min søn flaske, og har aldrig fortrudt det.
Jeg ved ikke om jeg kunne amme denne gang da jeg ikke forsøgte.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2013

2babygirls

Karina84 skriver:

Hvis du har fået ammestop pillerne er jeg ikke sikker på at du må... Jeg fik at vide at det var meget vigtigt at jeg ikke lagde hende til efter jeg havde taget dem, men hvor lang tid der går før det er ude af kroppen igen er jeg ikke sikker på.

Jeg fik amme stop pillen da jeg stoppede efter 7 mdr, og jeg måtte gerne lægge min datter til for at få knuderne væk.

Til TS prøv at lægge hende til... Det er en måned siden jeg fik pillerne og jeg har stadig mælk i brysterne... Ikke meget, men det er der..

Anmeld

19. oktober 2013

Karina84

2babygirls skriver:

Jeg fik amme stop pillen da jeg stoppede efter 7 mdr, og jeg måtte gerne lægge min datter til for at få knuderne væk.

Til TS prøv at lægge hende til... Det er en måned siden jeg fik pillerne og jeg har stadig mælk i brysterne... Ikke meget, men det er der..

Jeg fik dem inden jeg tog hjem (barn nr.2, dvs. en 3-4timer efter fødslen), og der gjorde de meget ud af at sige at jeg ikke måtte lægge hende til... Men ja, det er jo som sagt bare det jeg fik at vide og det er jo 6 dage siden, så eh mon ik det ville være ude af systemet nu 

Anmeld

19. oktober 2013

2babygirls

Karina84 skriver:

Jeg fik dem inden jeg tog hjem (barn nr.2, dvs. en 3-4timer efter fødslen), og der gjorde de meget ud af at sige at jeg ikke måtte lægge hende til... Men ja, det er jo som sagt bare det jeg fik at vide og det er jo 6 dage siden, så eh mon ik det ville være ude af systemet nu 

Jeg havde også meget mælk, efter 7 mdr, hvorimod efter få dage er mælken kun lige løbet til.

Ring evt til lægen i morgen og fortæl hvad du tænker

Anmeld

19. oktober 2013

Mother-love

Jeg fik afvide da jeg tog mine piller for at stoppe mælken at jeg ikke måtte ligge min datter til fordi så ville de ikke virke. Fik ikke afvide at man ikke måtte pga pillerne? Men tænker da de ikke er helt sunde når nu det gør som de gør. Mensamtidig er det jo noget tid siden. Så mon ikke de er ude af kroppen? Ville evt. Ringe til vagtlægen og få svar. Så du ikke skal vente weekenden over.

Men når det er sagt. Jegmåtte selv droppe amningen. Og Isabella blev flaskebarn da hun var 3 uger. Til hun var 7,5 mdr da hun selv nægtede flasken mere der. Og hun er næsten 2,5 år idag og stor trives.
Jeg havde det også rigtig skidt med at opgive amningen men det var for det bedste

Anmeld

19. oktober 2013

l.kjoeller

Anonym skriver:

Ja, det er nemlig hvad jeg gør.
Min datter er 6 dage gammel, og jeg fortryder virkeligt at jeg har fravalgt at amme hende. Har så dårlig samvittighed og er helt grædefærdig over min beslutning.

Ved ikke helt hvad jeg ville med dette, udover at komme af med min frustration. Kan jo ikke rigtigt gøre noget ved det nu.

Du skal ikke have dårlig samvittighed.  Dit barn får lige hvad det har brug for alligevel 

Anmeld

19. oktober 2013

modesty

Anonym skriver:

Min datter er 6 dage gammel, og jeg fortryder virkeligt at jeg har fravalgt at amme hende. Har så dårlig samvittighed og er helt grædefærdig over min beslutning.

Ved ikke helt hvad jeg ville med dette, udover at komme af med min frustration. Kan jo ikke rigtigt gøre noget ved det nu.

Som andre også skriver - ring til vagtlægen med det samme og spørg om du må lægge hende til. Hvis svaret er ja, så gør det. Og bliv ved med at gøre det flere gange, f.eks med et par timers mellemrum selvom der ikke kommer noget. Og gør det også i morgen.

Pøj pøj og uanset hvad der sker, skal din datter nok klare sig helt fint. 

Anmeld

19. oktober 2013

J P

Ved ikke meget om de der ammestop-piller, men så vidt jeg kan se, skal der gerne gå 14 dage fra man har taget dem, til man må lægge barnet til.. 

Jeg ville overveje at ringe til en af Forældre og Fødsels ammerådgivere, de kan garanteret hjælpe dig bedre end lægevagten (jeg tvivler på man vil anse det som et akut behov for lægehjælp)..

http://fogf.dk/Ammeraadgivningen/

Anmeld

19. oktober 2013

ano14316

Anonym skriver:

Det er ikke endegyldigt bare fordi du har fået ammestop piller..

Du skal have fat i en bryst pumpe og stimulere mælkeproduktionen men fordi du har fået ammestop piller skal du vente med at lægge hende til. tror det er 14 dage du skal vente. i den til udskilles der stoffer fra ammestop pillerne.

jeg synes du skal prøve at læse på ammenet.dk - det er den virkelige ammemafia (sagt med et smil)
Der er mange derinde der ved rigtig meget om hvordan amning fungere efter amme stop. og ammevejledere man kan ringe til døgnet rundt.

Håber du får alt den støtte du har brug for og hjælp og vejledning.

Held og lykke med det..

Anmeld

19. oktober 2013

Anonym trådstarter

ano14316 skriver:

Det er ikke endegyldigt bare fordi du har fået ammestop piller..

Du skal have fat i en bryst pumpe og stimulere mælkeproduktionen men fordi du har fået ammestop piller skal du vente med at lægge hende til. tror det er 14 dage du skal vente. i den til udskilles der stoffer fra ammestop pillerne.

jeg synes du skal prøve at læse på ammenet.dk - det er den virkelige ammemafia (sagt med et smil)
Der er mange derinde der ved rigtig meget om hvordan amning fungere efter amme stop. og ammevejledere man kan ringe til døgnet rundt.

Håber du får alt den støtte du har brug for og hjælp og vejledning.

Held og lykke med det..

Mange tak. Det vil jeg prøve at kigge nærmere på.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.