jeg har en datter som bliver 5 år om et par måneder (enebarn). hun er en ret bestemt type og hun er ikke så god til når der bliver stillet krav til hende, fx. at man skal rede hår og børste tænder - vi har haft vores kampe men synes ikke jeg oplever det i samme grad mere (har fundet ud af at musik hjælper hende).
I børnehaven oplever de at hun ikke er så god til krav - men jeg ved ikke i hvilken forbindelse. Når hun leger med de andre børn (mange af dem er mindre end hende) vil hun gerne bestemme hvad der skal leges, hvem der må være med og hvem der skal/må bestemte ting.
herhjemme kender hun reglerne og vi oplever sjældent konflikter synes jeg. når hun leger med nogle privat fx. hendes fætter eller kusine som er på samme alder +/- et halvt år, oplever jeg ikke at hun har de konflikter - når hun gerne vil bestemme og de andre ikke vil være med til det går hun mere og mere på kompromis (dejligt).
jeg skal snart til møde i børnehaven til en samtale om storegruppen/førskole - de vil rykke hende til marts/april når de børn der er i denne gruppe rykkes videre.
Jeg synes mit barn skal rykkes i storegruppen her til den første (november). jeg fornemmer at hun mangler udfordringer i det sociale, hvor hun kan få noget modspil - jeg ville gerne at hun kom i førskole til marts/april næste år (5,5 år), da hun interessere sig meget for bogstaver, tal, skrivning osv. men jeg har på fornemmelsen at hendes far og børnehaven vil modarbejde mig.
hvad synes i - ville hun have godt af at komme op i den gruppe med de lidt større børn i stedet for dem der er næsten et helt år yngre (hun er født 1. januar og ligger derfor lige efter hvor de skiller børnene)?
og hvad kan jeg gøre??
Anmeld