Gravid og influenzavaccine

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. oktober 2013

Lukas&Liam<3

Louise81 skriver:

Denne tråd er ikke tiltænkt at skabe en stor debat om for/imod vacciner. Jeg har blot brug for lidt vejledning og eventuelle erfaringer :-)

Jeg er gravid i 38. uge, og er blevet anbefalet, af min jordemoder, at tage imod tilbudet om gratis influenza vaccine til alle gravide.

Jeg har undersøgt lidt, og de fleste mener ikke at der er nogen speciel risiko for hverken mor eller barn - da eventuelle bivirkninger ikke vil påvirke barnet, og kun små for moderens vedkomne. Derudover, så skulle babay være beskyttet de første seks måneder, hvilket jo ville være skønt med en storesøster i børnehave, som nok  sløber diverse ting med hjem. Hvorimod, en omgang influenza kan have langt større konsekvenser for både mor og barn.

Jeg har lige afleveret speciale, en lang og hårdt proces, så ved fra erfaring, at jeg eftefølgende meget nemt bliver ramt af sygdom (ikke noget alvorligt, bare kroppen der reagerer). Derfor overvejer jeg at tage imod tilbudet om vaccinen. Jeg ved godt at den ikke afværger almindelig forkølelse etc, men vi er jo på vej ind i influenza sæsonen.

Men hvad mener I? Er det helt unødvendigt? Har I gode/dårlige erfaringer med denne vaccine?

På forhånd tak :-)

Jeg har lige fået den i dag lægen synes det ville være en god idé, så jeg fulgte hendes råd.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2013

tweety2060

Jeg har sagt ja, trods ingen graviditet... Men jeg ville sige ja også fordi en influenza kan være rigtig hård for det nyfødte barn...
Pøj pøj med beslutningen!!

Anmeld

20. oktober 2013

Mie89

Jeg takkede også ja til tilbuddet om vaccinen - da min læge anbefalede det Og her har jeg også været øm på armen efter stikket.. Ca. 4 dage efter havde jeg et par dage med kvalme, opkast og hovedpine - men om det skyldes vaccinen eller bare var mine "normale" graviditets symptomer det ved jeg ikke  Men er under alle omstændigheder glad for at have fået den, da jeg næsten altid bliver ramt af influenza i løbet af efteråret/vinteren .. 

Anmeld

20. oktober 2013

Holbæktrunten

Louise81 skriver:

Denne tråd er ikke tiltænkt at skabe en stor debat om for/imod vacciner. Jeg har blot brug for lidt vejledning og eventuelle erfaringer :-)

Jeg er gravid i 38. uge, og er blevet anbefalet, af min jordemoder, at tage imod tilbudet om gratis influenza vaccine til alle gravide.

Jeg har undersøgt lidt, og de fleste mener ikke at der er nogen speciel risiko for hverken mor eller barn - da eventuelle bivirkninger ikke vil påvirke barnet, og kun små for moderens vedkomne. Derudover, så skulle babay være beskyttet de første seks måneder, hvilket jo ville være skønt med en storesøster i børnehave, som nok  sløber diverse ting med hjem. Hvorimod, en omgang influenza kan have langt større konsekvenser for både mor og barn.

Jeg har lige afleveret speciale, en lang og hårdt proces, så ved fra erfaring, at jeg eftefølgende meget nemt bliver ramt af sygdom (ikke noget alvorligt, bare kroppen der reagerer). Derfor overvejer jeg at tage imod tilbudet om vaccinen. Jeg ved godt at den ikke afværger almindelig forkølelse etc, men vi er jo på vej ind i influenza sæsonen.

Men hvad mener I? Er det helt unødvendigt? Har I gode/dårlige erfaringer med denne vaccine?

På forhånd tak :-)

Jeg tog imod vaccinen da jeg var i uge 41 - fødte en lille uge efter.

Jeg valgte at tage imod den da jeg ikke kunne overskue at ligge med 40 i feber med en lille baby

Anmeld

20. oktober 2013

Bondo

Jeg ville personligt ikke gøre det. For det første fordi vaccinen indeholder alluminium, som er skadeligt for kroppen. Der kommer mere og mere forskning frem, der kæder alluminium sammen med autoimmune sygdomme af forskellig art. Ikke lige det, jeg vil udsætte mit ufødte barn for. Det kan godt være, at de siger, der ingen bivirkninger er af alvorlig grad, men effekten er stadig ikke undersøgt i langtidsstudier, så man ved faktisk ikke, hvad det kan have af bivirkninger på længere sigt. Risikoen for at barnet eller du får præcis den influenzatype, som der vaccineres for det første halve år er lille, så jeg ville kun gøre det, hvis jeg i forvejen var syg i en eller anden grad, så det kunne blive livstruende eller forværre en tilstand. 

Jeg fik selv en influenza vaccine for et par år tilbage, fordi den tilbydes gratis på arbejdet. Jeg har aldrig i mit liv været så syg hen over en vinter. Mit immunforsvar var blevet fuldstændigt smadret. Jeg havde alt andet en influenza - den ene virusinfektion efter den anden. Jeg har hørt om flere, der er blevet rigtig syge efter de er blevet stukket, så jeg ville ikke gøre det lige op til en fødsel, hvor man skal bruge al sin energi.

Men igen det er dit valg, og du skal kun gøre, hvad DU føler er det rigtige.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.