Jeg ville personligt ikke gøre det. For det første fordi vaccinen indeholder alluminium, som er skadeligt for kroppen. Der kommer mere og mere forskning frem, der kæder alluminium sammen med autoimmune sygdomme af forskellig art. Ikke lige det, jeg vil udsætte mit ufødte barn for. Det kan godt være, at de siger, der ingen bivirkninger er af alvorlig grad, men effekten er stadig ikke undersøgt i langtidsstudier, så man ved faktisk ikke, hvad det kan have af bivirkninger på længere sigt. Risikoen for at barnet eller du får præcis den influenzatype, som der vaccineres for det første halve år er lille, så jeg ville kun gøre det, hvis jeg i forvejen var syg i en eller anden grad, så det kunne blive livstruende eller forværre en tilstand.
Jeg fik selv en influenza vaccine for et par år tilbage, fordi den tilbydes gratis på arbejdet. Jeg har aldrig i mit liv været så syg hen over en vinter. Mit immunforsvar var blevet fuldstændigt smadret. Jeg havde alt andet en influenza - den ene virusinfektion efter den anden. Jeg har hørt om flere, der er blevet rigtig syge efter de er blevet stukket, så jeg ville ikke gøre det lige op til en fødsel, hvor man skal bruge al sin energi.
Men igen det er dit valg, og du skal kun gøre, hvad DU føler er det rigtige.
Anmeld