Denne tråd er ikke tiltænkt at skabe en stor debat om for/imod vacciner. Jeg har blot brug for lidt vejledning og eventuelle erfaringer :-)
Jeg er gravid i 38. uge, og er blevet anbefalet, af min jordemoder, at tage imod tilbudet om gratis influenza vaccine til alle gravide.
Jeg har undersøgt lidt, og de fleste mener ikke at der er nogen speciel risiko for hverken mor eller barn - da eventuelle bivirkninger ikke vil påvirke barnet, og kun små for moderens vedkomne. Derudover, så skulle babay være beskyttet de første seks måneder, hvilket jo ville være skønt med en storesøster i børnehave, som nok sløber diverse ting med hjem. Hvorimod, en omgang influenza kan have langt større konsekvenser for både mor og barn.
Jeg har lige afleveret speciale, en lang og hårdt proces, så ved fra erfaring, at jeg eftefølgende meget nemt bliver ramt af sygdom (ikke noget alvorligt, bare kroppen der reagerer). Derfor overvejer jeg at tage imod tilbudet om vaccinen. Jeg ved godt at den ikke afværger almindelig forkølelse etc, men vi er jo på vej ind i influenza sæsonen.
Men hvad mener I? Er det helt unødvendigt? Har I gode/dårlige erfaringer med denne vaccine?
På forhånd tak :-)
Anmeld